Gå til innhold

Får ikke feber selv om jeg er syk. Flere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har merket noe rart når jeg har hatt bronkitt, halsinfeksjon, bihulebetennelse (har alt sammen nå) og forkjølelse: jeg får ikke feber. Kanskje 37,5, med aldri mer. Det har vært slik så lenge jeg kan huske.

Det føles ikke alltid som om legen tar meg på alvor, siden jeg ikke har feber. men jeg føler meg skikkelig sjuk nå. Er det noen flere som har det sånn?

Anonymous poster hash: fcec9...f2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Jeg har bare hatt feber en gang, tror jeg, i mitt lange voksne liv.

Jeg tror ikke det er veldig uvanlig.



Anonymous poster hash: aceaf...03f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Hadde f.eks en streptokokkinfeksjon i halsen for noen år siden og da hadde jeg ikke feber. Er du sikker på at du ikke har lavere kroppstemperatur enn 37,5 til vanlig? Min ligger på rundt 36,5 til vanlig så da blir 37,5 som feber for meg selvom det teoretisk ikke er det.

Anonymous poster hash: 03766...3b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Da er det kanskje ikke så uvanlig. Jeg vet kroppstemperaturen hos meg vanligvis varierer mellom 36,9 og 37,4. Så jeg har kun 0,1 grad feber, føler meg veldig dårlig ellers.

Anonymous poster hash: fcec9...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan fremdeles være alvorlig selv om en ikke har feber.

Se innlegg 3 her

http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/143972719-jeg-far-aldri-feber-na-som-jeg-er-voksen/

Hva ligger normaltemperaturen din på?:)

Takk for gode svar. Jeg har en normaltemp på 37,4 faktisk. Alltid litt feber, aldri høy. Men har bronkitt, halsinfeksjon og bihulebetennelse nå. Av sted til lege i morgen m.a.o.

Anonymous poster hash: fcec9...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feber trenger ikke å henge sammen med infeksjon; selv om det ofte er et godt tegn på at noe er galt. Man kan være syk; uten å ha feber.

og om man har litt lav normaltemp kan det som ser ut som bortimot normal temperatur være heftig nok feber..

Selv er jeg fortsatt "feberunge". Litt forkjøla; og tempen fyker rett til himmels mens jeg tygger Paracet. hutrer og fryser meg gjennom første del; svetter og syter gjennom andre del...Jeg " dør" når jeg runder 39 grader; da kollapser jeg. Og sover til tempen begynner å gå ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får heller aldri feber, samme hvor dårlig jeg er. Det er litt teit, for folk tror jo ikke på meg når jeg sier at jeg er syk. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min normale kroppstemperatur er 36,0 og jeg har "feber" når jeg har 37,0 og høyere i den forstand at jeg føler meg virkelig dårlig, fryser og koker omhverandre. En gang jeg hadde 38,2 (altså lavfebril) holdt jeg på å svime av for jeg var så varm. Dro på legevakt, men de bare lo. Litt dumt at feber ikke beregnes utifra normalkroppstemperaturen til hvert individ.

Anonymous poster hash: 64e5a...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånn er det med meg å. Den stiger ikke noe mer enn 37,5 da jeg virkelig er dårlig og skulle hatt feber. Folk tror ikke på at jeg ikke er syk fordi jeg ikke har høyere feber enn det da jeg er syk. Når jeg var liten hadde jeg feber opp i 38/39. Men det er det høyeste jeg har hatt på alle disse åra jeg kan huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmanuelle

Får heller aldri feber. Normaltemperaturen min er på rundt 36 grader tror jeg, har ikke hatt feber på mange år - tror sist gang var da jeg hadde kyssesyken for 5 år siden. Høyeste feber jeg har hatt er 41,3 for 7 år siden, men da var jeg også på randen til innleggelse.

Kjenner til problemet om å ikke bli trodd når jeg er skikkelig syk :) Edit: Men må legge til at det gjerne er av ikke-medisinere. Aldri måttet krangle med legen, men når jeg først drar dit så ser jeg gjerne ut som et oppgulpa søppelpalass og.

Endret av Emmanuelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får sjelden feber, men har en kroppstemp på ca 36 til vanlig, så de gangene jeg har 37.5 føler jeg meg skikkelig febril.

Hadde en gang 41.2, men da var jeg alvorlig syk med begynnende blodforgiftning og ble innlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har heller ikke feber når jeg blir syk, hadde faktisk en meget alvorlig infeksjon uten å få feber. Har en normaltemp på 37,1, så man trenger ikke ha lav normaltemp for å ikke få feber.

Aldri opplevd å ikke bli trodd når jeg har ringt lege, sier alltid at jeg ikke bruker å få feber, det blir godtatt. Kanskje jeg har vært heldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble trodd av legen :) Så nå er det antibiotikakur for infeksjonen.

Anonymous poster hash: fcec9...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Funky Punk

Når jeg var liten så hadde jeg en sånn tredagers-feber, med ekstremt höy feber.

Etter det har jeg faktisk aldri hatt feber til tross for sykdommer og betennelser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmanuelle

Da har du rett og slett ikke vært ordentlig dårlig gitt!

Du kan f.eks ha høy CRP (altså ha heftig virusinfeksjon) uten å ha feber. Feber er kroppens måte å bekjempe sykdom på, men er ingen indikator på hvor syk du faktisk er.

Ikke uttal deg om ting du ikke kan noe om.

Endret av Emmanuelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det der har jeg lurt på også. Jeg kan føle meg ordentlig dårlig og ha kun 35 i temperatur. Har hatt noen ordentlige infeksjoner og betennesler, skikkelig influensa osv., til og med akutt blindtarmbetennelse. Men aldri hatt over 36 grader.



Anonymous poster hash: 855df...e9e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk også at ikke alle temperaturmålinger er like korrekte. Om man måler for eksempel under armen og i munnen, skal man legge til litt rundt en halv grad for å få tilsvarende temperaturen målt rektalt (som ofte er utgangspunktet man bruker for å vurdere om noen har feber).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...