Gå til innhold

Barnevogn - hvilke liker/bruker du - eller skal kjøpe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortell om hvilke merke du har + mer f.eks Emmaljunga Edge.....

Hvis det er ikke på listen - nevn det :D

Fortell om fordeler og ulemper ved den.....f.eks føre, vær, hjul, plass til vinterpose, størrelse, vendbar, håndtak, bag og sittedel, robost osv........

1. Bugaboo

2. Emmaljunga

3. Simo

4. Brio

5. TFK

6. Babyjogger City Elite

7. Mountain Buggy

8. Teutonia

Jeg er på vogn-leting, og ser at det er flere også :) Jeg skal få en baby i august - trenger nok en god vogn med god plass til vinterpose. Tenker å ha vendbar for å se babyen - kommer nok til å bruke mest i byen men sikkert et par turer i skogen og på grus :) Ha den lenge som mulig! :) Vil nok ha 4 hjulings som kanskje har med svingbare :) KJØR PÅ!



Anonymous poster hash: 65179...2b6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg foretrekker vogner med 4 (faste) hjul.

Har hatt Simo Duo til mine to eldste. Veldig god vogn.

Stor og lun bag(god plass til vinterpose).

Lun sportsdel med full liggestilling og mulighet for å snu begge veier.

Men den er stor og tung og noe upraktisk om man skal ha den med i bil(og litt bagasje)

Noen god kjøpesentervogn/shoppingvogn er den heller ikke.

Har gått over til å bruke Emmaljunga Scooter etter ca et år, en mye mindre og lettere vogn.

Simovogna har da blitt sovevogn i barnehagen, det er den ypperlig til.

Til nestemann kommer jeg nok til å kjøpe Emmaljunga City Cross med City bag eller Teuronia Prestige med Comfort Plus bag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt en brukt Buagaboo Cameleon.Fikk med masse ekstrautstyr bla vinterhjul (som er faste, løse hjul på vinteren er et mareritt) Gleder meg masse til å ta den i bruk. :) Utrolig pent brukt vogn til 4000 kroner på finn. Synes det var et kupp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tfk Joggster Twist med Multi-X baggen.

Liker å ha henne sittende mot meg før hun begynner med sportsdelen, elsker håndbremsen, synes den er god på stier og over gress, enkel å manøvrere med en hånd på busser, i butikker osv, synes kurven under er litt klønete å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Simo Kombi til eldste og Emmaljunga til nr. 2, nå har vi fått nr. 3 og har Urban Jungle Mountain Buggy og ELSKER den!

Var i tvil om jeg ville like 3-hjuling etter Simo og Emmaljunga, men nå er all tvil borte. Den er en drøm å trille både i snøen, på skogsbilveier (i snøen) og på kjøpesenter/i byen. Har ikke noe negativt å si om den.

Dra i en utstyrsbutikk og prøvetrill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde Simo Kombi til eldste og Emmaljunga til nr. 2, nå har vi fått nr. 3 og har Urban Jungle Mountain Buggy og ELSKER den!

Var i tvil om jeg ville like 3-hjuling etter Simo og Emmaljunga, men nå er all tvil borte. Den er en drøm å trille både i snøen, på skogsbilveier (i snøen) og på kjøpesenter/i byen. Har ikke noe negativt å si om den.

Dra i en utstyrsbutikk og prøvetrill!

Urban Jungle så veldig bra ut men er skeptisk til 3 hjuling når jeg bruker mye felles transport i Oslo som kan være negativ?

Anonymous poster hash: 65179...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urban Jungle så veldig bra ut men er skeptisk til 3 hjuling når jeg bruker mye felles transport i Oslo som kan være negativ? Anonymous poster hash: 65179...2b6

Bor i Oslo og har Urban Jungle. Syns den er enkel å bruke på kollektivtransport, og jeg låser hjulet hvis det er mange brøytekanter noe som er sjelden her i området. Syns også trehuling er enklere enn firhjulere på kollektivtransport, fordi man lett kan svinge den inn i et hjørne der den ikke er i veien. Syns vogna er veldig fin, den triller bra og er romslig. Passer godt selv til barnehagebarn.

De eneste ulempene jeg har opplevd er at det er litt lite plass under vogna til oppbevaring, ting har lett for å falle ut. Syns også bremsesystemet er noe herk, men det er det nok på mange vogner. Har Babyjogger City Mini som trillevogn, og den har en superenkel brems (samt stor kalesje og et enkelt system for å ta ned seteryggen) som jeg gjerne skulle hatt på denne vogna. Ellers er den som dagt fin, og jeg bytter den ikke ut nå som andremann kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har emmaljunga edge duo og er veldig fornøyd med den, den passer fint til mitt bruk. Den er stødig, lett å trille og ikke så verst å se på. Eneste minuset må nok være at den tar stor plass i vår bittelille bil og at den er litt uhamslig om man går på et senter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde Simo kombi først og den er fin, spesielt til bagtida. Men den er stor og ganske tung, og man må ha god plass i bilen. Solgte den når vi flytta til byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt TFK Joggster Twist og elsket den, men litt vanskelig å komme til handlekurven i liggende stilling på sportsdelen. Når nummer 2 kommer nå bytter vi til Bumbleride Indie. Elsker den vognen, sjekk den på vognverden.no

Bare 9kg, blir kjempeliten sammenlagt og stor og god plass. Og bra prisnivå og!

Anonymous poster hash: 3c8cf...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd den enda, men mine kriterier var

- Lett å trille både i snø og i skogen og også i butikker og sånt da jeg har skade i skuldra

- Stor (sånn at det er plass til pose om vinteren)

- Lett å holde ren

Så vi endte opp med å bestille Emmaljunga Mondial Duo med Duo S understellet. Det er den med svingbare hjul foran, men de er store og kan selvfølgelig låses og da skal den visst være som en vanlig 4hjuling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har Emmaljunga Mondial Duo med Classic undersell, tekstil.

Pluss:

God plass til barnet både i bag og sportsdel (bagen kan brukes lenge), integrert solskjerming og myggnett i kalesjen, har plate i bagen som kan vippes opp slik at barnet kan titte litt ut før man begynner med sportsdelen, stødig og lett og trille, virker mye lettere enn sine snaut 20 kg (sportsdel). Barnet ligger godt skjermet også i sportsdelen og det er god plass til pose og skinn. Enkel mekanisme for å slå sammen, god og enkel brems. Klassisk og pen barnevogn, god kvalitet på all utførelse, enkel å rengjøre. Justerbar fjæring, godt og justerbart håndtak (passer også min høye mann) og kan brukes både fremover og bakover.

Minus:

Regntrekk som er litt stort og rart utformet, ikke så lett å navigere på senter/trange steder, tung å løfte hvis man skal bære den mye/ få den opp trapper. Classic-understellet har stålkurv under, det er ikke veldig praktisk om man skal handle mye og ofte med vognen, det er ikke så god plass til varer under når sportsdelen er på. Selene på sportsdelen er litt merkelige spesielt når barnet er lite virker de for lange og for korte på samme tid.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er førstegangsmor, og har en emmaljunga mondial London 2014. Kjempefornøyd:-)

Skinnhåndtak som kan justeres i høyden, gammeldagse store hjul, som fungerer kjempebra i snø, regn osv.

Følger med regntrekk som fungerer bra, ble testet her om dagen.

Lett vognbag synes jeg. smart system som bare klikker på plass.



Anonymous poster hash: b5338...682
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Simo Duo og en Emmaljunga Cangaroo (trehjuling). Simoen blir mest brukt. Veldig god og lun bag og god å trille på tur. Det er mye grus her hos oss og den er best å trille der. Denne blir også brukt som sportsvogn etterhvert fordi jeg vil ha babyen vendt mot meg.

Emmaljungaen ligger i bilen. Nå som citybagen passer bruker vi den på kjøpesenter og i byen. Ellers så har jeg adapter til bilstolen som den også blir brukt til. Etterhvert blir dette en grei ekstravogn. Liker ikke trehjuling på snø eller grus, men super i butikker.

Anonymous poster hash: f7c13...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har tfk joggster twist med multibag'en, og er kjempefornøyd! God å trille, både på sti, grus og kjøpesenter. Liker at man kan låse forhjulet ved behov.

Enkel å slå opp/ned, praktisk at man kan bruke understellet til bilstolen og greit med håndbrems.

Eneste jeg ikke er 100% fornøyd med er at det er litt kronglete å komme til kurven under. Men, har bare prøvd denne vognen så vet ikke om det er spesielt dårlig på denne vognen eller om det er slik på de fleste vogner.

Skulle jeg kjøpt på nytt hadde jeg nok kjøpt den samme

Anonymous poster hash: 0b880...107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en emmaljunga city cross med city supreme bag.

ville ikke hatt svingbare hjul på grus og snø. MYE bedre med fire faste hjul.

er ganske fornøyd med den. men skulle jeg valgt igjen hadde jeg valgt emmaljunga mondial duo vogn,( tror jeg!)

ei veninne av meg har mondial duo og den virket lett og trille og ser finere ut enn city cross+ større bag. har også sett at den har fått bra karakter i en test i et blad jeg leste.

citycross er jo ganske lett i forhold så det er jo et stort pluss.

den har store hjul og er veldig godt på grus, snø og vanskelige terrenger syntes jeg.

men prøvde trillet mondial duo og den virket god den også.

city bag er ikke så stor men det var ingen problem med vogn pose i den

(bruker voksipose urban)

men det negative var at vi følte at bag delen satt litt slarkete på etterhvert. altså den satt fast og ingen problem, men hvis jeg skulle pirke på noe er det dette.

begge er store, så på kjøpe senter og div er de ikke super praktiske, men helt ok.

edge duo er jo også ganske fin og en bra vogn.

men den er jo også stor og tung.



Anonymous poster hash: 3cc14...112
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...