Gå til innhold

jeans til en jente med former :)


Missycat

Anbefalte innlegg

hvor kan jeg finne kule jeans til en rumpe som ikke går inn i veromoda-størrelser? får på meg de største på h&m viss de er veldi stretchy, men liker ikke når de sitter klistra. er ikke så fint når ja har rumpe str 42.. :) gjerne me litt sleng i bena, og ikke for høye eller lave i livet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Poirot

Jeg bruker str 40/42 og er fornøyd med Wrangler. Endelig en olabukse som passet rumpa mi og mine korte bein!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Jeg vet ikke så mye om størrelser, men Lee har ei bukse som heter Leola, som er slik i fasongen du beskriver. Bootcut, lav på livet, men høyere bak enn foran, og litt stretch for å holde fasongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror at lee ikke har store nok størrelser til meg dessverre. kommer fks ikke inn i veromoda str 42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myumi
jeg tror at lee ikke har store nok størrelser til meg dessverre. kommer fks ikke inn i veromoda str 42

Jeg har en god venninne som kjøper jeans på BiB (store størrelser div. til H&M). Disse buksene har faktisk god kvalitet på jeansstoffet men de har håpløs kjerringfasong med masse vidde i lårene som ser aldeles latterlige ut når man har dem på.

Jeg syr dem om ved å sprette opp sidesømmene, klipper vekk overflødig stoff og tilpasser dem rett på henne. Da får hun jeans som sitter perfekt, så hvis du kjenner noen som kan sy litt så ville jeg forsøkt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Hvilken størrelse du trenger, kommer an på modellen. Jeg vil tippe at Lee har jentestørrelser opp til ca 34", jeg vet ikke hva det tilsvarer i normale damestørrelser.

Ellers har jeg hørt at Lindex faktisk har fine jeans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madley

Sambis bruker str. 44 i bukser og handler på Lindex :wink:

Buksene er kjempefine og ikke kjerringaktige sopm enkelte her inne hevder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor kan jeg finne kule jeans til en rumpe som ikke går inn i veromoda-størrelser? får på meg de største på h&m viss de er veldi stretchy' date=' men liker ikke når de sitter klistra. er ikke så fint når ja har rumpe str 42.. :) gjerne me litt sleng i bena, og ikke for høye eller lave i livet[/quote']

Jeg er heller ingen sylfide over baken og sliter litt med å finne jeans. Bruker vel ca. 44 ellers i vanlige bukser.

Jeg kjøpte meg en Nudie Jeans nå på fredag og den synes jeg satt bra. Den er ganske fasongsydd - litt lav i livet men såpass at ruma dekkes .... :wink: Selv om den er trang så ser den altså ok ut for det.

Den jeg kjøpte var str. 36 forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myumi
Sambis bruker str. 44 i bukser og handler på Lindex :wink:

Buksene er kjempefine og ikke kjerringaktige sopm enkelte her inne hevder

Buksene fra H&M har kjerringfasong, jeg snakket ikke om Lindex sine bukser, de vet jeg ikke noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

så gøy med så mange svar! hurra :) skal sjekke ut både lindex og hm big (syr litt selv) å gjett om jeg skal sjekke nudie siden de har så store størrelser! hvor får jeg kjøpt de?

missycat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madley

Jeg vet det Mezzaluna. Jeg siktet til en tråd om bukser for en tid tilbake. Beklager at jeg ikke var mer spesifikk!

Det var altså ikke deg jeg mente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Nudie får du i hvertfall hos Carlings. Min favorittmodell heter Bootcut Eddy (selv om jeg har en helt annen fasong), tipper den passer de fleste. Men de utvider seg sinnssykt i bruk, så jeg ville kjøpt en størrelse mindre enn den jeg egentlig tenkte på, så jeg kunne slippe å bruke belte (og unngå at rumpa vises).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så gøy med så mange svar! hurra :) skal sjekke ut både lindex og hm big (syr litt selv) å gjett om jeg skal sjekke nudie siden de har så store størrelser! hvor får jeg kjøpt de?

missycat

Jeg kjøpte de i en butikk i Bogstadveien - husker ikke navnet. Hvis det er aktuelt for deg å gå der så si fra så kan jeg evnt. 'ransake' hodet mitt litt mer . Det var i et lite 'senter' med blant annet Filipa k tror jeg - på posen min sto det et navn med P på så jeg vil tro det er navnet på butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Jeg bruker større størrelser enn "normalen", og jeg er faktisk veldig fornøyd med buksene fra BiB hos H&M. Syns ikke de har kjærring-fasong i det hele tatt jeg...Syns du skal ta deg en titt jeg! :)

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myumi
Jeg bruker større størrelser enn "normalen", og jeg er faktisk veldig fornøyd med buksene fra BiB hos H&M. Syns ikke de har kjærring-fasong i det hele tatt jeg...Syns du skal ta deg en titt jeg! :)

K

Vidden i lårene er enorm på BiB buksene. Derfor får de kjerring-fasong. Ellers er buksene helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzaluna, et lite spørsmål til deg.

Jeg er 10000% enig med deg i at BiB buksene på H&M er håpløse i fasongen. I alle fall til min fason. Jeg er stor og høy og ser alldeles latterlig ut i de buksene. De er altfor vide i lårene.

Spørsmålet mitt er hvordan du syr de inn. Jeg er ikke en kløpper på symaskinen, men har fikset en del bukser ved å sy inn innersømmen, slik at lårene blir smalere og buksene lengre.

Når du klipper av stoff og syr yttersømmene, spretter du buksen helt opp? Hvordan gjør du det? Er veldig glad for tips...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eh.. jeg mente selvfølgelig at jeg har brukt å klippe opp innside lår på buksene, og lurte på hvordan du gjør det når du tar sømmene på utside lår. Stod litt krøkkete der oppe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myumi

Å forklare hvordan man syr er ikke lett med ok, jeg skal prøve. Setter det opp punktvis så det blir oversiktig for deg....

1. Legg buksen på ett flatt underlag/gulv og finne frem tekstilkritt. På en BiB bukse vil du se at buksen er rett og fin fra kneet og ned men fra kneet og opp gjør den en skikkelig bue så lårene i buksen blir veldig store. Jeg markerer med krittet så buksen får rette ben, noe som gjør at de sitter best mulig.

2. Jeg tar en sprettekniv (saks er vanskelig på tykke doble sømmer) og spretter opp buksen fra knærne til hoftene (dette forutsetter at buksen passer i livet, hvis ikke spretter du buksen helt opp). Deretter må hun som skal ha buksen ta den på. Jeg fester buksen sammen med knappenåler og hun må bevege seg/sitte så jeg er 110% sikker på at jeg ikke tar for mye eller for lite.

3. Deretter klipper jeg vakk alt overflødig stoff, pass på at du har nok til sømmene så sømmen ikke blir for svak og buksen rakner opp etter en tids bruk.

4. Deretter vrenger jeg buksen og syr sammen, jeg bruker jeanstråd (ekstra sterk tråd) og lager doble sømmer.

Hvis man skal pirke på noe med denne metoden så er det at sidelommene på bukser blir endel mindre- men jenter flest bruker bare disse lommene til småting og mange bruker dem aldri. Derfor synes jeg ikke at det gjør noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Jeg skal prøve meg frem på en gammel bukse som er blitt for stor. Så frem til jeg blir slank nok til å komme i "vanlige" bukser tror jeg nok at dette er noe for meg.

Takk igjen for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...