Gå til innhold

Prosjekt ned 7kg!


Ripsy

Anbefalte innlegg

Er veldig lurt å shine leiligheten i helga da ja, ikke så greit å prøve å trene hjemme hvis det er masse annet som skulle vært gjort :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mottatt! Hvis du lar deg provosere av "formuleringene" mine, om at kostholdet ditt ikke er strukturert nok om du ikke klarer å gå ned mer enn 2 kg på 4mnd, så er jeg usikker på hvor mye du vil kritikken skal pakkes inn. Men det er greit, kjør dit eget løp, du kommer sikkert i mål før eller siden :)

Vet du, for noen er dette med kosthold mer utfordrende enn for andre. Det er ikke alltid like lett å spise lite nok, når man går rundt og føler seg sulten, det er ikke alltid så lett å motstå fristelser i helgene, når man har en innarbeidet vane om å kose seg, eller man har samboer og familie som stadig kjøper inn. Dessuten er det krevende med et lite barn kombinert med jobb, husarbeid osv. Da blir det ikke like enkelt å finne tid til trening slik man kunne før man fikk barn.

Det er ikke alltid det er så enkelt, og da er det siste man trenger noen som kommer og kritiserer. Å komme med oppmuntrin og gode forslag til kosthold eller tips til å "holde seg på matta" er fint og flott, men en dagbok er ikke helt stedet for å drive kritikk. Det kan du gjøre på treningsforumet der det er utallige tråder hvor folk klager over at de ikke går ned i vekt.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig lurt å shine leiligheten i helga da ja, ikke så greit å prøve å trene hjemme hvis det er masse annet som skulle vært gjort :P

Ja, og skal være flink til å være i aktivitet sammen med lillemor! Er alene med henne hele helgen og da er det en utfordring å få til trening. Men vi får sette på høy musikk og danse oss gjennom rydding og vasking. Og er det en som liker situps og pushups så er det henne. Får prøve å utnytte det bedre!

Sitter og prøver å planlegge helgemiddagene. Noen tips til enkle, sunne retter som dere tror vil bli tatt godt imot av en 2,5-åring? Jeg er kjempeglad i salater, men det grønne blader nekter hun å spise. Alltid kjekt med tips om nye ting, har jo lett for å gå i mye av det samme…

Edit: takk Teriyaki :) Gidder ikke kommentere innleggene hans mer når han kun er ute etter å provosere.

Endret av Ripsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tacosalat? Når jeg lager salat hjemme, så kutter jeg først opp agurk og paprika. Så har jeg litt over i en egen skål og tilsetter mais (som jeg ikke liker, men som han er glad i), deretter tilsetter jeg salat og løk i resten av salaten. O er veldig glad i slik "salat". :)

Eller pesto-salat, men pesto er jo ikke akkurat sunt. :P

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niesa mi på tre elsker fisk! Jeg også elsket fisk når jeg var liten (før man ble påvirket av barna i barnehagen var jo fisk veldig godt :P ). Så du kan jo prøve en laksemiddag med kremet spinat? Det går ned på høykant hos niesa mi i alle fall. Ellers kan du jo lage forskjellige supper, er lett å ha i masse grønnsaker og bare ta de i mikseren og i suppa, så er det ingen barn som skjønner at det er no grønt der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niesa mi på tre elsker fisk! Jeg også elsket fisk når jeg var liten (før man ble påvirket av barna i barnehagen var jo fisk veldig godt :P ). Så du kan jo prøve en laksemiddag med kremet spinat? Det går ned på høykant hos niesa mi i alle fall. Ellers kan du jo lage forskjellige supper, er lett å ha i masse grønnsaker og bare ta de i mikseren og i suppa, så er det ingen barn som skjønner at det er no grønt der :)

Har spist laks to dager på rad nå, men takk for tips. Ja, supper er supert for å holde kalorinivået lavt. Har laga denne grønne suppa mange ganger: http://mjuuugly.blogg.no/1358320226_irrgrnn_suppe__sunt_k.html Anbefales!!

En stund siden nå, så kanskje det kan være søndagsmiddagen denne helga :)

Flere tips tas imot med takk. Heller litt mot tortillalefser med kylling og diverse en av dagene iallfall. Evt. både fre og lør. Noen gode tips til varianter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tacosalat? Når jeg lager salat hjemme, så kutter jeg først opp agurk og paprika. Så har jeg litt over i en egen skål og tilsetter mais (som jeg ikke liker, men som han er glad i), deretter tilsetter jeg salat og løk i resten av salaten. O er veldig glad i slik "salat". :)

Eller pesto-salat, men pesto er jo ikke akkurat sunt. :P

ja, har gjort det jeg og, men oftere når mannen også er hjemme. Jeg kan jo gjøre det og evt ha tortillalefser ved siden av, evt bare til henne. Tror jeg skal lage det jeg :jepp: Tacosalat med kyllingkjøttdeig! Takk for tips.

Er veldig glad i pesto jeg også, og ja inneholder mye fett, men jeg passer alltid på å ikke ha så mye oppe, er ikke så mye man trenger for å få litt pestosmak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt hvis du fyller lefsene med masse grønt og digg, en hjemmelaget rømmedip og så har den i ovnen på grilling litt etterpå (gjerne med litt ost på soppen også) naaam!

Eller så kan du ha ovnsbakt kylling og blomkålmos, det er godt!

- Hjemmelaget kjøttboller og salsasalat

- Ovnsbakt tacoshell (fyll de på forhånd med kjøtt/kylling og salsa + ost)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt hvis du fyller lefsene med masse grønt og digg, en hjemmelaget rømmedip og så har den i ovnen på grilling litt etterpå (gjerne med litt ost på soppen også) naaam!

Eller så kan du ha ovnsbakt kylling og blomkålmos, det er godt!

- Hjemmelaget kjøttboller og salsasalat

- Ovnsbakt tacoshell (fyll de på forhånd med kjøtt/kylling og salsa + ost)

Så lurt å spørre her inne! Sjelden jeg har lefsene i ovnen - det skal jeg gjøre!

Og blomkålmos skal jeg notere meg bak øret, lenge siden jeg har laget. Det skal komme på ukesmenyen neste uke. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens matinntak:

Frokost: havregrøt med cottage cheese, blåbær og litt banan + cappucino m/ekstra lettmelk.

Lunsj: litt reker, 1 kokt egg, 1 mini grovt rundstykke, tomat, paprika og salat + litt fersk ananas.

Ettermiddagssnacks: 1 eple + 1/2 neve nøtter.

Middag: 1 grov stor tortillalefse fylt med kyllingkjøttdeig med tacokrydder, løk, sopp, litt avocado, paprika, tomat, mais, cottage cheese og 1 skive magerost. + litt grønn salat ved siden av med balsamicoeddik på.

Utfordringen starter når roen senket seg på kvelden. Men skal holde meg til litt frukt/bær og evt litt cottage cheese eller yoghurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt og bær er godt! :) Det har jeg også lyst på, men gjerne druknet i vaniljesaus :fnise: Men jeg vil ikke ødelegge ukens vektnedgang, så skal droppe det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter som sagt hjemme alene i kveld og da er det ekstra vanskelig å være flink til å holde seg borte fra kjøkkenskap og kjøleskap. Men nå nærmer klokka seg halv elleve og jeg var fornøyd etter en yoghurt og en liten mango. :) Totalt sett derfor godt fornøyd med dagens kosthold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Bra her , takk :) Har hatt en veldig fin helg med god og sunn mat uten å fråtse og styrketrening i dag :) Det har gått den rette veien i hele mai! Smygveide meg i dag tidlig og jeg er nå over på 60-tallet og det føles godt :) . Vektforskjell fra tirsdag til søndag: 70kg-69,6kg = -0,4kg. Og jeg er fornøyd så lenge det går nedover!

Middagen er konsumert og spiste dessert med lillemor før ho la seg i dag (mager vanilje kesam med jordbær og blåbær) så må prøve å klare å ikke dytte i meg så mye mer i kveld. Men skal unne meg 3-4 ruter Freia Premium 70% :sjokolade: . Viktig å kunne kose seg litt i helgene for å holde dette gående!

Treningsøkta i dag var veldig god :trene:. Gjorde noen øvelser med kettlebells bla. og det er bare en treningsform som er så bra og effektiv!

Og KaDust: I dag ble det blomkålpuré til middagen, sammen med steinbit og ovnsbakt rødbet! Og har også spist bananpannekaker til frokost i helga - veldig godt!! Takk for inspirasjon og gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra og det hørtes ut som en super helg. :nigo: Haha, jo bare hyggelig å kunne komme med tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg rydda og vaska som bare det her hjemme, fikk aldri gjort noe på dagtid i dag og i går var det jo lørdagskveld… Har nok forbrent noen ekstra kalorier, men ble også mer sulten. Jeg tok meg derfor et musliknekkebrød med prior kyllingleverpostei. Det er jo lenge siden middag, så er jo ikke rart at ikke 4 ruter sjokolade var nok, iallfall ikke når jeg er så aktiv på kvelden.

Fortsatt ikke helt ferdig - så får svinge meg rundt en halvtimes tid til iallfall! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det slutt på slanking :danse: . Nå skal jeg kun fortsette fokus på en sunn livsstil som GRAVID :rodmer: .

Siste vektregistrering var 69,2kg og regner med at det kun vil gå oppover de neste månedene. Sist gang startet jeg på 66kg og gikk opp 15kg. Etter 7-8mnd veide jeg 62kg. Gikk etter dette opp til 65-66 hvor jeg har vært stabil en stund og jeg har vært fornøyd. Det er første de siste 8 mnd jeg gikk opp mer enn det jeg var komfortabel med. Håper jeg denne gangen klarer å holde meg innen maks 12kg vektoppgang, men dette får jeg ta som det kommer!

Vet ikke hva jeg gjør med oppdatering her, mulig jeg kun blir å skrive i graviditetsdagbok etter hvert. Forrige svangerskap trente jeg mye og håper jeg klarer å fortsette å trene, selvom utgangspunktet denne gangen er litt dårligere og jeg har en litt mer travel hverdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...