Gå til innhold

Prosjekt ned 7kg!


Ripsy

Anbefalte innlegg

Samme her! Noen julekilo som fortsatt maa vekk.

Er paa fitnesspal og registrerer. Ikke vei deg for ofte! Det er alltid naturlige variasjoner + vann, og dersom fremgangen er liten er det lett aa bli demotivert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Oj- dette ble en dårlig start… Jeg har hatt veldig mye som har skjedd de siste 2-3 ukene og jeg tror nesten jeg har gått mer opp enn ned i vekt...

MEN, nå har jeg kommet litt bedre inn i rutiner og jeg må ta et nytt tak!

En ny jobb gjør at jeg er mer opptatt, så blir ikke noe detaljert om matinntak, men skal prøve å fortsette å oppdatere her inne, for jeg vet det gjelder.

De siste ukene har hovedproblemet vært småspising på kveldene og det MÅ ta slutt. Jeg skal innføre rutine med en stor kopp grønn te så fort jeg kjenner lysten på kvelden.

Har også blitt litt lite trening, men denne uka har jeg så langt trent to ganger, så håper jeg er på vei igjen :) .

Men veier du deg på mandager? Rett etter helgen har man jo gjerne gått opp (litt fett muligens, men mest vann). For å få mest mulig riktig resultat så veier jeg meg alltid på morgnene på fredag eller lørdag når jeg har hatt en hel uke med sunne vaner før jeg da koser meg i helgen igjen.

Lurt, kanskje jeg skal innføre fredagsveiing :) . Da skal jeg prøve å huske det i morgen tidlig. Kjenner jeg gruer meg litt… Kanskje overskriften må endres fra 7 til 8…. :(

Takk likens :) har ikke vært innom "den vanlige" boka mi på evigheter, men prøver å skrive litt i treningsdagboka mi :) ....blitt litt mindre der og nå som jeg har starta på jobb, men har som mål å iallefall trene 2 ganger i uka. Spinning i kveld :opplyser:
:klemmer:

Hei. Jeg forsvant ganske fort igjen pga en hektisk periode. Håper jeg klarer å komme i en ny driv igjen!

Samme her! Noen julekilo som fortsatt maa vekk.

Er paa fitnesspal og registrerer. Ikke vei deg for ofte! Det er alltid naturlige variasjoner + vann, og dersom fremgangen er liten er det lett aa bli demotivert.

Veier meg 1x per uke. Det fungerer fint for meg og er fornøyd selvom det ikke går så fort, så lenge det går den riktige veien. :)

Hvordan går det med deg siden sist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukens trening:

Mandag: Ingen trening

Tirsdag: 30 min høy intensiv intervalltime (VELDIG bra time!) + lett spinning i 10 min etterpå.

Onsdag: Ingen trening

Torsdag: Lett sykling 25 min, romaskin 6 min, mage/rygg i 20 min.

Fredag: Litt usikker på hva jeg rekker

Lørdag: Løpetur??

Søndag: Ingen trening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veier meg 1x per uke. Det fungerer fint for meg og er fornøyd selvom det ikke går så fort, så lenge det går den riktige veien. :)

Hvordan går det med deg siden sist?

Er flink til aa spise sunt - har i grunnen alltid spist ganske rent og naeringsrikt. Eneste som er dritt akkurat naa er aa kutte vin og slikt ut av dietten. Sliter litt med den, og er ikke bare kaloriene i vinen, men rett og slett at jeg blir saa vanvittig sulten etter aa ha drukket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå starter kvelden og utfordringene… har lyst på noe godt allerede… :sukk:

Får holde ut litt til før jeg skal ta meg en kopp grønn te, et knekkebrød og evt. en appelsin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff det er vanskelig altså! Her har vi frotset i ost og kjeks i kveld ;) Reiser bort i morgen, så vi tok kjærestekvelden i dag siden jeg blir borte hele helga. Så er virkelig ingen vits for meg å gå på vekta i morgen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke moro å oppdatere nå, men vekta viste bittelitt mer i dag enn når jeg starta dagboka... Siste dag i februar 2014 viste nemlig vekta 72,4!!! Ikke moro! Men det er bare å skjerpe seg og ikke gi opp!! Skal jo tilbake til trivselsvekta!!

Har forresten trent styrke i dag, kun 30min, men god intensitet!

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Helga er over og den har vært fin. Ingen trening, men kostholdet har vært helt ok. Kost meg, men med måte :)

Litt skuffet for at jeg ikke fikk klemt inn en trening, men sånn ble det. Har iallfall trent tre dager denne uka, men øktene har vært litt kortere enn ideelt.

Snart ny uke og nye muligheter! Jeg er motivert for å klare dette nå! Ukesplan er skrevet og jeg skal være streng med meg selv på kveldene, for som sagt er det da jeg er svak.

Ha en flott uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får motivere hverandre :) jeg har også vært på kjøret i det siste. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får motivere hverandre :) jeg har også vært på kjøret i det siste. ;)

Ja, det får vi gjøre :)

Sitter hjemme alene nå og det er da jeg får mest lyst på noe, men jeg er mer motivert nå og klar på at dette skal jeg klare. Enda viktigere i dag, for lite tid til trening. I morgen skal jeg prøve å trene hjemme på kvelden etter lillemor har lagt seg.

Trenger å se fremskritt på vekta til fredag!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har startet egen kostholds-dagbok her nå, har funnet frem bilder av meg fra da jeg var kjempestolt av kroppen min! Disse er inspirasjon. Jeg er 10 kilo + hva jeg var for 4 år siden, men tenker at jeg blir fornøyd om jeg hopper ned til 60-tallet før bikinisesongen.

Føler vi har ganske likt mål så måtte legge en hilsen :)

Lykke til til oss begge to! Dette går så fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har startet egen kostholds-dagbok her nå, har funnet frem bilder av meg fra da jeg var kjempestolt av kroppen min! Disse er inspirasjon. Jeg er 10 kilo + hva jeg var for 4 år siden, men tenker at jeg blir fornøyd om jeg hopper ned til 60-tallet før bikinisesongen.

Føler vi har ganske likt mål så måtte legge en hilsen :)

Lykke til til oss begge to! Dette går så fint!

Så gøy! Er kjekt å ha noen som titter innom. Har du link til boka di?

Jeg sliter veldig med å komme i gang… tror ikke det blir noe nedgang denne uka heller… :( Har et enormt sug etter noe på kveldene… Kjenner jeg er litt negativ i denne boka… dette er egentlig ikke meg. Tror jeg må se 2kg mindre og fremgang og jeg vil klare å snu.

:scorpis: NEI - dette skal jeg klare!!! IKKE gi opp, Ripsy :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy! Er kjekt å ha noen som titter innom. Har du link til boka di?

Jeg sliter veldig med å komme i gang… tror ikke det blir noe nedgang denne uka heller… :( Har et enormt sug etter noe på kveldene… Kjenner jeg er litt negativ i denne boka… dette er egentlig ikke meg. Tror jeg må se 2kg mindre og fremgang og jeg vil klare å snu.

:scorpis: NEI - dette skal jeg klare!!! IKKE gi opp, Ripsy :danse:

Burde kanskje ha nevnt at bildene av meg har jeg ikke publisert, det er bare for mine øyne ;)

Link: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=817438

Det viktigste med å komme i gang er å ikke være "desperat" etter å se resultater raskt. Jeg har prøvd vekttap i de siste 4 årene hvor jeg har trent hardt og spist sunt. Og hva skjer?

Jeg blir utrolig trøtt og deprimert fordi jeg ikke ser noe særlig endring i speilet og føler jeg jobber ekstremt hardt og går rundt og har bare lyst til å spise hele narvesen.

Jeg liker heller ikke treningsstudioer, jeg gjorde det bare fordi jeg følte jeg måtte, så ble gretten av den livsstilen :P

NÅ: fokuserer jeg mest på kostholdet enn dette evige treningsfokuset. Kostholdet er hva som bestemmer mesteparten av nedgangen uansett :) Og jeg er mer happy!

Og som trening har jeg valgt å gå lange kveldsturer (helst over 5 km per gang). Dette er faktisk veldig deilig med musikk på øret og se på den livlige byen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde kanskje ha nevnt at bildene av meg har jeg ikke publisert, det er bare for mine øyne ;)

Link: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=817438

Det viktigste med å komme i gang er å ikke være "desperat" etter å se resultater raskt. Jeg har prøvd vekttap i de siste 4 årene hvor jeg har trent hardt og spist sunt. Og hva skjer?

Jeg blir utrolig trøtt og deprimert fordi jeg ikke ser noe særlig endring i speilet og føler jeg jobber ekstremt hardt og går rundt og har bare lyst til å spise hele narvesen.

Jeg liker heller ikke treningsstudioer, jeg gjorde det bare fordi jeg følte jeg måtte, så ble gretten av den livsstilen :P

NÅ: fokuserer jeg mest på kostholdet enn dette evige treningsfokuset. Kostholdet er hva som bestemmer mesteparten av nedgangen uansett :) Og jeg er mer happy!

Og som trening har jeg valgt å gå lange kveldsturer (helst over 5 km per gang). Dette er faktisk veldig deilig med musikk på øret og se på den livlige byen :)

Skal ta en tur innom. Hos meg kom vektoppgangen veldig fort siden september og jeg har nesten aldri veid over 70kg, så kjenner jeg er utolmodig og utrolig skuffet over at jeg har tillatt kiloene å snike seg på.. Men det er nok sant som du sier at jeg ikke må fokusere på resultater veldig fort og raskt.

Må nok fokusere mest på kostholdet jeg også. Har vanligvis trent mye, men nå reiser mannen mye og jeg er mye alene med lille jenta mi, så kjenner jeg har lite energi til å starte egentrening på stua… Men 2-3 økter i uka er et minimum uansett. I morgen blir det trening på meg :jepp:

Skal snart ta meg en appelsin og håper det hjelper mot søtsuget for resten av kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostholdet styrer vektnedgangen, tror noe sa at det står for 80(?) %. Så ikke ha dårlig samvittighet om det uteblir en trening, så lenge du er flink med kostholdet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kostholdet styrer vektnedgangen, tror noe sa at det står for 80(?) %. Så ikke ha dårlig samvittighet om det uteblir en trening, så lenge du er flink med kostholdet :)

Det stemmer. Men jeg er egentlig så glad i å trene og synes det er mye lettere å spise sunt når jeg trener mye. Men akkurat nå får jeg det ikke til, så MÅ jo bare fokusere enda mer på kosthold dersom jeg skal se noe resultat.

Ønsker etterhvert å starte på prøving med nummer to, og når det klaffer blir det jo ikke lenger slanking. Men det burde jo egentlig motivere meg enda mer til å være flink frem til jeg evt står med en positiv test i hånda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg er også helt ute av kontroll! Spiser alt for mye drit! Klarer ikke gå innom butikken uten å kjøpe med meg noe. Nesten så jeg har vært i helgemodus i over en uke i strekk nå. Skal virkelig gjøre så godt jeg kan å skjerpe meg i morgen og på fredag, men jeg vet jeg ikke klarer å "straffe" meg i helgen ved å kutte ut alt siden jeg har overskredet kvota for lenst. ;)

Men ja, det er veldig skuffende når man feiler sånn. Vanligvis får jeg fort tilbake motivasjoen, men akkurat nå er jeg ikke motivert for noe som helst! Vil bare spise og ligge i sofaen :fnise: Nei..I morgen skal jeg på spinning, håper ei god treningsøkt kan gi meg motivasjoen tilbake!

Forresten ang. det å bli gravid. Jeg er litt motsatt. Bryr meg egentlig ikke så mye at jeg har gått opp litt i det siste siden jeg uansett skal bli gravid snart, da betyr ikke de tre kiloene så utrolig mye :fnise: Skal spise sunt og bevege meg i graviditeten altså, men som du sier, så skal man jo ikke slanke seg. Det får vente til etterpå. Antar jeg veier 71 kg nå, noe jeg ikke trives med. Trives veldig på 68 kg, noe jeg var for litt over ett år siden! Tre kjipe kg!

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får prøve å motivere hverandre litt Teriyaki! Godt å høre at vi et fler som sliter, men også en god grunn til p komme seg fremover SAMMEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta på fredagsmorgenen viste 71,7, så er iallfall litt bedre enn uka før! Tror nok det den dagen var litt vann, men 700g mindre er jo positivt!

Siden starten av dagboka er det minus 200g.... Jaja

Har uansett kost meg med dessert i dag på lørdagskvelden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...