Gå til innhold

Prosjekt ned 7kg!


Ripsy

Anbefalte innlegg

Dårlig med oppdatering her når det ikke går den rette veien…. Men nå er jeg i gang igjen. Gikk litt opp igjen i april og trening var nesten fraværende. Har gått litt ned igjen den siste uka og status nå er 70,5kg. Jeg er positiv til å iallfall komme under 70 innen slutten av måneden!

Har også kommet i gang med trening. Så her er ukas treningsplan:

Mandag: Ingen trening

Tirsdag: 60min styrketrening

Onsdag: Intervall på mølle

Torsdag: Styrketrening

Fredag: Sykkeltur

Lørdag: Ingen trening

Søndag: Styrketrening

Mulig det blir en mindre økt enn planlagt, får se litt hvordan uka blir. Veldig godt å kjenne at en er i gang igjen iallfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble ingen trening i går, men fikk gjennomført intervalltrening i dag. Målet var 4x4 på tredemølle, men det ble bare 2,5min på siste intervall. Hadde 2 min rask gange (6,5km/h) mellom hvert intervall. Klarte bare å løpe på 10,5km/h på intervallene, så har mye å hente før jeg er i toppform. Men alt i alt fornøyd med gjennomført. Avsluttet med ti min core til slutt. Oppvarmingen først var 10 min vekslende gange + rolig jogg.

I morgen står sykling på planen! :)

Uka ser nå slik ut:

Mandag: Ingen trening

Tirsdag: 60min styrketrening V

Onsdag: Intervall på mølle - Ingen trening

Torsdag: Styrketrening Intervall på mølle V

Fredag: Sykkeltur

Lørdag: Ingen trening?

Søndag: Styrketrening

2 økter er så langt gjennomført denne uka! Fornøyd med å være i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Avoo

Samme her! Noen julekilo som fortsatt maa vekk.

Er paa fitnesspal og registrerer. Ikke vei deg for ofte! Det er alltid naturlige variasjoner + vann, og dersom fremgangen er liten er det lett aa bli demotivert.

Veier ikke du bare 60 kg på 175 cm? Det er da ikke mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veier ikke du bare 60 kg på 175 cm? Det er da ikke mye.

Regner med denne var ment til den du siterte?

:vinke:

Følger med her jeg.

Så hyggelig da! :)

I dag har jeg gjennomført sykkeltur som planlagt! Deilig å være i gang med syklingen igjen :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er! Herlig å kunne ta frem sykkelen igjen :)

Takk - ja deilig!

Ble ikke noe trening resten av helga da, men fornøyd med tre økter iallfall :jepp: Forrige uke ble til slutt slik:

Mandag: Ingen trening

Tirsdag: 60min styrketrening V

Onsdag: Intervall på mølle - Ingen trening

Torsdag: Styrketrening Intervall på mølle V

Fredag: Sykkeltur V

Lørdag: Ingen trening?

Søndag: Styrketrening Ingen trening

Og nå er det en ny uke med nye muligheter:

Mandag: Styrketrening V

Tirsdag: Ingen trening

Onsdag: Intervall på tredemølle

Torsdag: Styrketrening

Fredag: Ingen trening

Lørdag: 17. mai og :is: :is:

Søndag: Kondisjon (ikke sikker på hva enda)

Endret av Ripsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetau er super kondisjon. :D

Det er det! Kanskje jeg skal gå til innkjøp? men er redd jeg ikke klarer å få til en god økt, kjenner fortsatt at bekkenbunnsmuskulaturen er litt svak etter fødsel og graviditet :sjenert: Endret av Ripsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve forsiktig å se hvordan det går? Det er en helt super treningsmetode, så du burde gå til innkjøp uansett for du kan jo bruke det når bekkenbunnsmuskulaturen er bedre igjen. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nede i 70,0kg nå. Har gått rett vei denne måneden :) Veldig sakte, men det er helt greit. Jeg er jo ikke overvektig, men vil bare bli kvitt noen få overflødige kilo for å nå trivselsvekten.

Treningen gikk jo fint, men den siste uka har det gått dårlig igjen. Irriterende at jeg ikke klarer å komme inn i en god driv. MEN jeg skal ikke gi opp!! Neste uke skal jeg i gang med trening hjemme på gulvet på kveldene! Kan ikke dere som titter innom mase litt på meg? :pisk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å mase! ;)

Så flott at du har klart å gå ned litt i det siste, da! :) Hvor høy er du forresten?

Endret av Teriyaki
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest multibox

Nede i 70,0kg nå. Har gått rett vei denne måneden :) Veldig sakte, men det er helt greit. Jeg er jo ikke overvektig, men vil bare bli kvitt noen få overflødige kilo for å nå trivselsvekten.

Treningen gikk jo fint, men den siste uka har det gått dårlig igjen. Irriterende at jeg ikke klarer å komme inn i en god driv. MEN jeg skal ikke gi opp!! Neste uke skal jeg i gang med trening hjemme på gulvet på kveldene! Kan ikke dere som titter innom mase litt på meg? :pisk:

Ikke for å være drittsekk, men har du seriøst brukt nesten 4 måneder på å gå ned 2 kg?

Enten så har du ikke fett på kroppen å miste, eller så er kostholdet ditt elendig. Det å gå ned ca 0.5kg i UKA er utrolig enkelt om du fikser kostholdet ditt og spiser i kcal underskudd

(Jeg har kun lest førsteposten og siste siden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å mase! ;)

Så flott at du har klart å gå ned litt i det siste, da! :) Hvor høy er du forresten?

Ja, jeg var jo IKKE flink i april, så er godt det går den riktige veien :) Forhåpentligvis kan jeg la vekta stige om noen uker ;)

Jeg er 1,76 - så min BMI er ikke på mer enn 23. Og det er jo helt greit, men trives mye bedre med meg selv når jeg veier noen kilo mindre. 65kg tilsier en BMI på 21 - som jo fortsatt er innen normalvektig :)

Skal mase vi :fnise:

Supert!

Helgens mål er å shine leiligheten så jeg slipper å tenke på alt som skulle vært gjort når mandagen kommer og jeg skal igang med hjemmetrening på kveldene!

Ikke for å være drittsekk, men har du seriøst brukt nesten 4 måneder på å gå ned 2 kg?

Enten så har du ikke fett på kroppen å miste, eller så er kostholdet ditt elendig. Det å gå ned ca 0.5kg i UKA er utrolig enkelt om du fikser kostholdet ditt og spiser i kcal underskudd

(Jeg har kun lest førsteposten og siste siden)

Seriøst ja! Men hadde du lest mer hadde du sett at det gikk veldig dårlig i april. Jeg gikk opp igjen. Men jeg har ikke gitt opp og i mai har jeg gått ned 2kg! Jeg har ikke noe annet valg enn å ha trua på at jeg skal klare dette. Og ja, jeg vet veldig godt at 0,5kg i UKA er mulig! Det var ikke en veldig hyggelig melding du kom med, men jeg å glemme den småspydige formuleringen din. Og nei, jeg har IKKE problem med å ta imot kritikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest multibox

Seriøst ja! Men hadde du lest mer hadde du sett at det gikk veldig dårlig i april. Jeg gikk opp igjen. Men jeg har ikke gitt opp og i mai har jeg gått ned 2kg! Jeg har ikke noe annet valg enn å ha trua på at jeg skal klare dette. Og ja, jeg vet veldig godt at 0,5kg i UKA er mulig! Det var ikke en veldig hyggelig melding du kom med, men jeg å glemme den småspydige formuleringen din. Og nei, jeg har IKKE problem med å ta imot kritikk!

Greit, om du ikke klarer å ta imot kritikk som ikke er pakket inn med masse komplimenter og klemmer uten å se på det som spydig;

Næmmen se på deg a! Klart å gått ned 2 kg på hele 4 måneder, you go girl! Det er kanskje ikke allverdens, men pytt pytt, du er hvertfall på vei. Du trenger vel ikke være strukturert for å nå målet ditt, du klarer det nok tilslutt uansett, selv om det kan ta flere år. Heier på deg jeg!

<3 fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Greit, om du ikke klarer å ta imot kritikk som ikke er pakket inn med masse komplimenter og klemmer uten å se på det som spydig;

Næmmen se på deg a! Klart å gått ned 2 kg på hele 4 måneder, you go girl! Det er kanskje ikke allverdens, men pytt pytt, du er hvertfall på vei. Du trenger vel ikke være strukturert for å nå målet ditt, du klarer det nok tilslutt uansett, selv om det kan ta flere år. Heier på deg jeg!

<3 fra meg

Når man begynner en setning med "ikke for å være drittsekk..." , så er det gjerne fordi man vet at det er nettopp det man er med det man skal si/gjøre. ;)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest multibox

Når man begynner en setning med "ikke for å være drittsekk..." , så er det gjerne fordi man vet at det er nettopp det man er med det man skal si/gjøre. ;)

Jeg skrev det fordi jeg vet at det forumet her består av ganske sarte sjeler. Når jeg skal ha tilbakemelding på hva jeg gjør vil jeg ha det konkret og ærlig, du kommer ingen vei ved å lure deg selv.

Og bruker du 4 måneder på å gå ned 2 kg, når målet ditt er å gå ned 7, gjør du en elendig jobb med kostholdet.

Hun spurte jo om vi kunne mase på henne, hva slags masing vil hun ha da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev det fordi jeg vet at det forumet her består av ganske sarte sjeler. Når jeg skal ha tilbakemelding på hva jeg gjør vil jeg ha det konkret og ærlig, du kommer ingen vei ved å lure deg selv.

Og bruker du 4 måneder på å gå ned 2 kg, når målet ditt er å gå ned 7, gjør du en elendig jobb med kostholdet.

Hun spurte jo om vi kunne mase på henne, hva slags masing vil hun ha da?

Det er helt greit å si at 2kg på 3-4 mnd ikke er bra. Det er jeg da veldig klar over selv. Og ja, jeg vet godt at kostholdet ikke er bra nok. Grunnen til at jeg reagerer på innleggene dine er formuleringene dine og det tror jeg du vet godt selv også! Jeg antar å tro at du ønsker å provosere eller tråkke på en sart sjel. Det siste er jeg absolutt ikke og jeg tar meg ikke nær av dine kommentarer heller. Men du har klart å provosere meg litt med dine formuleringer. Dette er min dagbok og her skriver jeg om mine opp og nedturer, jeg synes det er hyggelig om noen legger inn en hilsen med oppmuntring når det ikke går så bra, ros eller saklig kritikk! Og jeg vil også legge til at jeg ikke har satt noe tidsperspektiv- jeg er absolutt ikke overvektig og er fornøyd så lenge vekten går nedover, selvom det tar flere måneder!

Jeg ønsket masing ifht trening hjemme på kveldene! Her har jeg mye å hente og trenger litt push og oppmuntring for å komme i gang. Jeg vet jeg kan klare det bare jeg kommer i gang!

Endret av Ripsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest multibox

Det er helt greit å si at 2kg på 3-4 mnd ikke er bra. Det er jeg da veldig klar over selv. Og ja, jeg vet godt at kostholdet ikke er bra nok. Grunnen til at jeg reagerer på innleggene dine er formuleringene dine og det tror jeg du vet godt selv også! Jeg antar å tro at du ønsker å provosere eller tråkke på en sart sjel. Det siste er jeg absolutt ikke og jeg tar meg ikke nær av dine kommentarer heller. Men du har klart å provosere meg litt med dine formuleringer. Dette er min dagbok og her skriver jeg om mine opp og nedturer, jeg synes det er hyggelig om noen legger inn en hilsen med oppmuntring når det ikke går så bra, ros eller saklig kritikk! Og jeg vil også legge til at jeg ikke har satt noe tidsperspektiv- jeg er absolutt ikke overvektig og er fornøyd så lenge vekten går nedover, selvom det tar flere måneder!

Jeg ønsket masing ifht trening hjemme på kveldene! Her har jeg mye å hente og trenger litt push og oppmuntring for å komme i gang. Jeg vet jeg kan klare det bare jeg kommer i gang!

Det er mottatt! Hvis du lar deg provosere av "formuleringene" mine, om at kostholdet ditt ikke er strukturert nok om du ikke klarer å gå ned mer enn 2 kg på 4mnd, så er jeg usikker på hvor mye du vil kritikken skal pakkes inn. Men det er greit, kjør dit eget løp, du kommer sikkert i mål før eller siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...