Gå til innhold

Noen som har (ufrivillig) født uten mannen til stede?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noen her som ønsket å ha mannen til stede, men måtte føde uten han?

Gikk det greit? Selve fødselen går vel sin gang uansett, men tenker mer på følelsene rundt det.

Hadde du med noen andre?

Jeg blir veldig trist med tanke på at mannen kan gå glipp av fødselen, da han jobber borte. Det var så godt å ha han der sist og den første tiden rett etterpå var så spesiell. De første timene med den lille babyen, bare oss tre.

Har ingen jeg kan tenke meg å ha med i stedet. Har kandidater, men tenker at da kan jeg nesten like gjerne gjøre det alene...

Uff, alt man skal tenke på! Noen måneder igjen, så jeg burde ikke deppe over dette helt ennå ;)

Anonymous poster hash: 05c2d...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan bare snakke for meg selv. Her ble det akutt keisersnitt. Jeg var mer opptatt av at mannen tok vare på sønnen og ikke kom ikke kom i det kaoset som var. Jeg ønsket ikke at de og spesielt sønnen skulle møte en situasjon der lillesøster var død. Det var faktisk det eneste som stod i hodet på meg.

Sier igjen. Dette var ikke en vanlig fødsel og ingen tanker hos meg var rasjonelle utenom å skåne det barnet jeg allerede hadde.



Anonymous poster hash: b3169...b0e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare snakke for meg selv. Her ble det akutt keisersnitt. Jeg var mer opptatt av at mannen tok vare på sønnen og ikke kom ikke kom i det kaoset som var. Jeg ønsket ikke at de og spesielt sønnen skulle møte en situasjon der lillesøster var død. Det var faktisk det eneste som stod i hodet på meg.

Sier igjen. Dette var ikke en vanlig fødsel og ingen tanker hos meg var rasjonelle utenom å skåne det barnet jeg allerede hadde.

Anonymous poster hash: b3169...b0e

Ved akutt KS får ikke mannen lov til å bli med. Er noe annet når mannen er lang unna sykehuset og ikke i samme bygget. Har ikke opplevd det selv.

Anonymous poster hash: 9a04e...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jordmor fortalte meg om ei jente som tok med seg svigerfaren sin, fordi mannen var borte på jobb.

(Min svigerfar er en super kar han altså, men hatt med han på fødsel... :fnise: )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved akutt KS får ikke mannen lov til å bli med. Er noe annet når mannen er lang unna sykehuset og ikke i samme bygget. Har ikke opplevd det selv.

Anonymous poster hash: 9a04e...4df

Hvorfor sier du det? Mannen min var med på akutt ks

Anonymous poster hash: 46e75...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Hvorfor sier du det? Mannen min var med på akutt ks

Anonymous poster hash: 46e75...d10

Hun tenker nok på katastrofesnitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg måtte føde uten mannen min da han og det andre barnet mitt lå hjemme med en grusom omgangsyke som mamma hadde smittet oss med hun lå og syk , jeg var og skikkelig rammet av omgangsyke, så det endte med at svigermor måtte være med på fødselen. Selvsagt ble hun syk og, og jeg endte på isolat med datteren min .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun tenker nok på katastrofesnitt.

Jeg hadde katastrofesnitt, og mannen var med…. så det går an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sidan dette ikkje er første fødsel, hadde eg heller født åleine enn å hatt med meg nokon andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Jeg hadde katastrofesnitt, og mannen var med. så det går an.

Nei, for katastrofesnitt foregår i narkose og da får ikke pårørende være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for katastrofesnitt foregår i narkose og da får ikke pårørende være med.

Vel; mannen min var med, du får si hva du vil, men han satt og holdt meg i hånden da jeg sovnet, og var med da minsten ble tatt ut. Ikke helt sikker, men kanskje han fikk være med pga han jobber på sykehuset….ikke vet jeg.

Dette er 10 år siden, mulig reglene er endret nå.

Edit;

Lurer på hvorfor du svarer meg bastant "nei" når jeg har vært igjennom et katastrofesnitt og mannen min vitterlig var med??

Endret av Pomperipossa
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noen bestemte regler for om mannen får være med eller ikke på katastrofesnitt. Fokus da er uansett å få barnet ut så kjapt som overhodet mulig, så det blir kanskje ikke prioritert å få kledd på og informert mannen. Men har man folk til å ta seg av ham, får han være med.

Anonymous poster hash: cdaba...c46

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bustyvel

Har offshoremann, og kjenner jeg håper han har fri når det nærmer seg fødsel dersom vi skal ha barn.. Vil ikke være alene… :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår veldig godt hvordan du tenker! Har selv en mann som jobber offshore, og han var borte til ganske nær termin begge gangene. Nå var han heldigvis hjemme begge gangene, men jeg hadde en avtale med mamma og at hun skulle få være med dersom mannen var ute. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner på samme ting, vil så inderlig gjerne ha min mann med. Men han jobber også vekk, ikke så lenge som offshore da, men borte likevel. Får lage en avtale med mor, eller søster i stede for.



Anonymous poster hash: 527d3...d92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født uten mannen til stede, da han var bortreist da eldstegutten kom til verden. Skulle gjerne ha hatt ham der, selvfølgelig, men det ble ikke sånn, og jeg kan berolige med at det går helt fint det også. Jordmødre og personell passer gjerne litt ekstra godt på de som kommer alene, min jordmor ble en halvtime over skiftet sitt for å få meg helt i mål :) For meg var det ingen andre jeg kunne tenke meg å ha med når han ikke kunne.

Det var en ganske lang og tøff fødsel, men må du så må du. Og selv om jeg skjønner de som sier "Jeg hadde aldri klart meg uten mannen min", så må det tas med en klype salt. Fødselen går sin gang uansett.

Både før og etter fødsel måtte jeg likevel være litt streng med meg selv. Kunne sikkert lett ha vært lei meg og trist og syntes synd på meg selv, men realiteten endres ikke av den grunn. Fødselen gikk bra, jeg klarte meg fint, og pappaen ble både stolt og rørt da han fikk se sønnen sin for første gang. Da får det ikke hjelpe at det ikke ble 100% perfekt, noen ganger er livet sånn.



Anonymous poster hash: 5685e...1d6
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vår baby meldte sin ankomst 3 mnd før tiden i romjula, da min mann var på jobb i Asia. Kvelden før hadde jeg spurt min mor om hun kunne være tilstede. Fødselen gikk svært fort, så hun var kun tilstede siste 1 1/2 timen.

Var en ukomplisert rask fødsel, så hadde jeg visst det på forhånd så hadde jeg nok ikke bedt om at min mor var tilstede - men slik vet man jo ikke før i ettertid.

For meg var situasjonen svært surralistisk, da jeg ikke skulle føde før om 3 mnd - men det er et annet tema.



Anonymous poster hash: 82276...7e4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jordmor fortalte meg om ei jente som tok med seg svigerfaren sin, fordi mannen var borte på jobb.

(Min svigerfar er en super kar han altså, men hatt med han på fødsel... :fnise: )

Kunne aldri tatt med MIN svigerfar, men hvis jeg hadde hatt min venninnes svigerfar, hadde det vært mer aktuelt!:P Han er bare helt super!

Hvis jeg ikke kunne hatt med mannen, ville jeg nok født alene. Skulle hvertfall IKKE hatt med mor, søster, svigermor e.l. Da hadde jeg heller valgt svoger, sjefen min e.l om jeg MÅTTE ha med noen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte alene. Samboeren var til stede deler av fødselen, min fikk nok da jeg gråt av smerte og spydde ut hele fødestuen. Han skulle ut og lufte seg, og kom ikke tilbake før jeg ringte han og fortalte av babyen var ute. For meg var dette helt greit, og jeg ble ikke sur. Vi var begge sliten etter 30 timer med rier, og attpåtil var jeg forberedt på at fødselen ville bli vanskelig for han.

Det jeg tenker på i ettertid er at jeg skulle KREVD at han ventet i nærheten (gubben gikk seg en tur i parken, rundt på sykehuset og satt i bilen og tenkte). Hva om det hadde skjedd noe? Hva om det hadde blitt hastesnitt? Eller at det hadde blitt komplikasjoner slik at jeg ble sendt et annet sted? Hva om jeg eller babyen ble syk? Jeg er sjeleglad fødselen gikk uten komplikasjoner, men dersom noe hadde oppstått ville jeg i det minste hatt mannen i nærheten slik at de bare kunne hente han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer var med på fødselen, det var godt å ha han der men jeg skulle klart meg uten han. Han kunne ikke gjøre så mye fra eller til, jeg lå bare helt stille i sengen og spydde bare noe bevegde seg så han kunne hverken ta eller snakke til meg :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...