Gå til innhold

Juballongen

Fremhevede innlegg

Skrevet
17 minutter siden, Monstrum skrev:

Søker strikkehjelp! @Hoppetaujenta @FruN @Aldrisur

Jeg skal strikke noe i 2 tråder Drops alpaca. Det nærmeste jeg kommer en garnsjappe her, har ikke Drops Alpaca. De hadde Sandnes Alpakka, men det skulle gå heeeeelt fint å bare bytte det ut. Så jeg kjøpte det.

Men så kom jeg hjem, og begynte å se litt på det, og jeg er jammen ikke sikker jeg? 

Drops Alpaca: 
Vekt/lengde: 50 g = ca. 167 m
Anbefalt pinne: 2,5 - 3,5 mm
Strikkefasthet: 10 x 10 cm = 23 m x 30 p

Sandnes Alpakka: 
Vekt/lengde: 50 g = ca. 110 m
Anbefalt pinne: 3,5 mm
Strikkefasthet: 10 cm = 22 masker

Fant ut at det var like greit å spørre her med så mange strikkekyndige :blomst: 

Jeg vil anbefale at du strikker en prøvelapp (hvor kjedelig det enn er...), så ser du an pinnestr ihvertfall :jepp: Står det strikkefasthet på oppskriften du skal bruke? Og ser det er god forskjell på lengden på garnet, har du kjøpt ekstra nøster så du ikke går tom for garn? :P 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 minutter siden, FruN skrev:

Jeg vil anbefale at du strikker en prøvelapp (hvor kjedelig det enn er...), så ser du an pinnestr ihvertfall :jepp: Står det strikkefasthet på oppskriften du skal bruke? Og ser det er god forskjell på lengden på garnet, har du kjøpt ekstra nøster så du ikke går tom for garn? :P 

Pinnestr i oppskriften er 5, siden det strikkes to tråder. "eller det p.nr du må ha for å få 17 m x 22 p glstrikk med 2 tråder på 10 x 10 cm." 

Kjøper alltid et nøste for mye jeg :P 

Skrevet

Jeg strikker så løst så jeg ender alltid opp med et nøste for mye :ler: og strikkeplagg som er en str større enn jeg hadde tenkt. 😛 

Skrevet
1 time siden, Monstrum skrev:

Kjøper alltid et nøste for mye jeg 

Ett nøste?!? Jeg kjøper ti sånn i tilfelle. :fnise:  Nå har jeg klippet og limt ditt spørsmål i garntråden også,
så får vi håpe kunnskapsrike folk vet råd. 

Skrevet
9 timer siden, Mynona skrev:

Jeg strikker så løst så jeg ender alltid opp med et nøste for mye :ler: og strikkeplagg som er en str større enn jeg hadde tenkt. 😛 

Haha, da er vi to :fnise:

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, Monstrum skrev:

Pinnestr i oppskriften er 5, siden det strikkes to tråder. "eller det p.nr du må ha for å få 17 m x 22 p glstrikk med 2 tråder på 10 x 10 cm." 

Kjøper alltid et nøste for mye jeg :P 

Med over 50m i lengdeforskjell, ville jeg hatt mer enn ett nøste :ler: Om oppskrifta sier 100g (2 nøster) Drops Alpakka, trenger du 150g (3 nøster) Sandnes Alpakka ;) 

Hva skal du egentlig strikke? :popcorn:

• Liker 1
Skrevet

Og i anledning dagen blir det spesialoppdrettede roser til trådens besøkende. :jepp: 
20171024123840_file_59ee8b906c610.jpg

• Liker 2
Skrevet
16 timer siden, FruN skrev:

Med over 50m i lengdeforskjell, ville jeg hatt mer enn ett nøste :ler: Om oppskrifta sier 100g (2 nøster) Drops Alpakka, trenger du 150g (3 nøster) Sandnes Alpakka ;) 

Hva skal du egentlig strikke? :popcorn:

Baby

:rodmer: 

Endte med å bestille riktig garn fra nett! Ble for komplisert for meg dette når det ble feil garn :P 

• Liker 3
Skrevet
20 timer siden, Monstrum skrev:

Baby

:rodmer: 

Endte med å bestille riktig garn fra nett! Ble for komplisert for meg dette når det ble feil garn :P 

Så søtt sett! :hjerter: Og skjønner deg på dette med originalgarn :ler: Foretrekker det selv :) 

Har bestilt garn til julegaver, jeg :jepp: Har også blitt ferdig med en balaklava til minstemann, og startet på bestillingsprosjekt :Nikke: Vi skal få HerrNs kusine på besøk julaften, og hadde vært veldig moro om jeg fikk den ferdig til da :lur: «Åh, jeg har masse igjen!» *ligge ferdig innpakket under treet* :lur: 

• Liker 1
Skrevet

Aldriiiii? Hvor er du vennen min? #savnerdeg :klem:  *smasksmasksmask* 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, FruN skrev:

Så søtt sett! :hjerter: Og skjønner deg på dette med originalgarn :ler: Foretrekker det selv :) 

Har bestilt garn til julegaver, jeg :jepp: Har også blitt ferdig med en balaklava til minstemann, og startet på bestillingsprosjekt :Nikke: Vi skal få HerrNs kusine på besøk julaften, og hadde vært veldig moro om jeg fikk den ferdig til da :lur: «Åh, jeg har masse igjen!» *ligge ferdig innpakket under treet* :lur: 

Jaa, det er så fint! :rodmer: Mini har heldigvis en bestemor som kan hjelpe til "litt" med heklekanten, for det kan ikke jeg :P

Akkurat strikket en balaklava/hettelue selv, til Mini. Og holder på med en til nå, som skal bli julegave :Nikke: Så har jeg minst to julegaver til som skal strikkes, mulig flere om jeg ikke finner på noe annet til de siste som mangler gave :bond: 
Hadde vært gøy å overraske henne om den var ferdig ja! 😄 

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Aldriiiii? Hvor er du vennen min? #savnerdeg :klem:  *smasksmasksmask* 

Savner også Aldri! Hvor er du, hvor er du? :lete::klem: 

• Liker 2
Skrevet

Fra meg også. :jepp: 

• Liker 1
Skrevet

Hei dere. Er ikke så mye futt i meg for tida, har mye å gjøre med nedvask og tømming av hus for overtakelse. Litt ekstra tøft ble det da jeg ble innkalt til mammografi pga mye brystkreft i familien, og de fant en kul som må undersøkes. Tok biopsi på torsdag og hater å vente... Håper dere andre har det bra! 

• Liker 2
Skrevet

Men kjære deg da. :sukk: Jeg håper av hele mitt hjerte at det er godartet og at alt vil gå bra
+ at gledene kommer tilbake til deg igjen. Hus og vask i tillegg... :klem:  Må hvile litt også vettu...

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, Fantastica skrev:

Hei dere. Er ikke så mye futt i meg for tida, har mye å gjøre med nedvask og tømming av hus for overtakelse. Litt ekstra tøft ble det da jeg ble innkalt til mammografi pga mye brystkreft i familien, og de fant en kul som må undersøkes. Tok biopsi på torsdag og hater å vente... Håper dere andre har det bra! 

Uff :sukk:Håper virkelig dette viser seg å være godartet :hug:

• Liker 1
Skrevet

:klem: til @Fantastica 

Synes du har fått nok for flere år fremover :hjerte: Håper på positive vendinger fremover! Og kos deg masse med kjæresten hver gang dere ser hverandre :hjerte:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...