FruN Skrevet 22. november 2018 #40461 Skrevet 22. november 2018 17 minutter siden, Monstrum skrev: Søker strikkehjelp! @Hoppetaujenta @FruN @Aldrisur Jeg skal strikke noe i 2 tråder Drops alpaca. Det nærmeste jeg kommer en garnsjappe her, har ikke Drops Alpaca. De hadde Sandnes Alpakka, men det skulle gå heeeeelt fint å bare bytte det ut. Så jeg kjøpte det. Men så kom jeg hjem, og begynte å se litt på det, og jeg er jammen ikke sikker jeg? Drops Alpaca: Vekt/lengde: 50 g = ca. 167 mAnbefalt pinne: 2,5 - 3,5 mmStrikkefasthet: 10 x 10 cm = 23 m x 30 p Sandnes Alpakka: Vekt/lengde: 50 g = ca. 110 mAnbefalt pinne: 3,5 mmStrikkefasthet: 10 cm = 22 masker Fant ut at det var like greit å spørre her med så mange strikkekyndige Jeg vil anbefale at du strikker en prøvelapp (hvor kjedelig det enn er...), så ser du an pinnestr ihvertfall Står det strikkefasthet på oppskriften du skal bruke? Og ser det er god forskjell på lengden på garnet, har du kjøpt ekstra nøster så du ikke går tom for garn?
Monstrum Skrevet 22. november 2018 #40462 Skrevet 22. november 2018 9 minutter siden, FruN skrev: Jeg vil anbefale at du strikker en prøvelapp (hvor kjedelig det enn er...), så ser du an pinnestr ihvertfall Står det strikkefasthet på oppskriften du skal bruke? Og ser det er god forskjell på lengden på garnet, har du kjøpt ekstra nøster så du ikke går tom for garn? Pinnestr i oppskriften er 5, siden det strikkes to tråder. "eller det p.nr du må ha for å få 17 m x 22 p glstrikk med 2 tråder på 10 x 10 cm." Kjøper alltid et nøste for mye jeg
Mynona Skrevet 22. november 2018 #40463 Skrevet 22. november 2018 Jeg strikker så løst så jeg ender alltid opp med et nøste for mye og strikkeplagg som er en str større enn jeg hadde tenkt. 😛
Hoppetaujenta Skrevet 22. november 2018 #40464 Skrevet 22. november 2018 1 time siden, Monstrum skrev: Kjøper alltid et nøste for mye jeg Ett nøste?!? Jeg kjøper ti sånn i tilfelle. Nå har jeg klippet og limt ditt spørsmål i garntråden også, så får vi håpe kunnskapsrike folk vet råd.
Sola de Skrevet 23. november 2018 #40465 Skrevet 23. november 2018 9 timer siden, Mynona skrev: Jeg strikker så løst så jeg ender alltid opp med et nøste for mye og strikkeplagg som er en str større enn jeg hadde tenkt. 😛 Haha, da er vi to 1
FruN Skrevet 23. november 2018 #40466 Skrevet 23. november 2018 9 timer siden, Monstrum skrev: Pinnestr i oppskriften er 5, siden det strikkes to tråder. "eller det p.nr du må ha for å få 17 m x 22 p glstrikk med 2 tråder på 10 x 10 cm." Kjøper alltid et nøste for mye jeg Med over 50m i lengdeforskjell, ville jeg hatt mer enn ett nøste Om oppskrifta sier 100g (2 nøster) Drops Alpakka, trenger du 150g (3 nøster) Sandnes Alpakka Hva skal du egentlig strikke? 1
Hoppetaujenta Skrevet 23. november 2018 #40468 Skrevet 23. november 2018 Og i anledning dagen blir det spesialoppdrettede roser til trådens besøkende. 2
Monstrum Skrevet 23. november 2018 #40470 Skrevet 23. november 2018 16 timer siden, FruN skrev: Med over 50m i lengdeforskjell, ville jeg hatt mer enn ett nøste Om oppskrifta sier 100g (2 nøster) Drops Alpakka, trenger du 150g (3 nøster) Sandnes Alpakka Hva skal du egentlig strikke? Endte med å bestille riktig garn fra nett! Ble for komplisert for meg dette når det ble feil garn 3
FruN Skrevet 24. november 2018 #40471 Skrevet 24. november 2018 20 timer siden, Monstrum skrev: Endte med å bestille riktig garn fra nett! Ble for komplisert for meg dette når det ble feil garn Så søtt sett! Og skjønner deg på dette med originalgarn Foretrekker det selv Har bestilt garn til julegaver, jeg Har også blitt ferdig med en balaklava til minstemann, og startet på bestillingsprosjekt Vi skal få HerrNs kusine på besøk julaften, og hadde vært veldig moro om jeg fikk den ferdig til da «Åh, jeg har masse igjen!» *ligge ferdig innpakket under treet* 1
Hoppetaujenta Skrevet 24. november 2018 #40472 Skrevet 24. november 2018 Aldriiiii? Hvor er du vennen min? #savnerdeg *smasksmasksmask* 2
Monstrum Skrevet 24. november 2018 #40473 Skrevet 24. november 2018 2 minutter siden, FruN skrev: Så søtt sett! Og skjønner deg på dette med originalgarn Foretrekker det selv Har bestilt garn til julegaver, jeg Har også blitt ferdig med en balaklava til minstemann, og startet på bestillingsprosjekt Vi skal få HerrNs kusine på besøk julaften, og hadde vært veldig moro om jeg fikk den ferdig til da «Åh, jeg har masse igjen!» *ligge ferdig innpakket under treet* Jaa, det er så fint! Mini har heldigvis en bestemor som kan hjelpe til "litt" med heklekanten, for det kan ikke jeg Akkurat strikket en balaklava/hettelue selv, til Mini. Og holder på med en til nå, som skal bli julegave Så har jeg minst to julegaver til som skal strikkes, mulig flere om jeg ikke finner på noe annet til de siste som mangler gave Hadde vært gøy å overraske henne om den var ferdig ja! 😄 2
Monstrum Skrevet 24. november 2018 #40474 Skrevet 24. november 2018 4 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Aldriiiii? Hvor er du vennen min? #savnerdeg *smasksmasksmask* Savner også Aldri! Hvor er du, hvor er du? 2
Fantastica Skrevet 26. november 2018 #40477 Skrevet 26. november 2018 Hei dere. Er ikke så mye futt i meg for tida, har mye å gjøre med nedvask og tømming av hus for overtakelse. Litt ekstra tøft ble det da jeg ble innkalt til mammografi pga mye brystkreft i familien, og de fant en kul som må undersøkes. Tok biopsi på torsdag og hater å vente... Håper dere andre har det bra! 2
Hoppetaujenta Skrevet 26. november 2018 #40478 Skrevet 26. november 2018 Men kjære deg da. Jeg håper av hele mitt hjerte at det er godartet og at alt vil gå bra + at gledene kommer tilbake til deg igjen. Hus og vask i tillegg... Må hvile litt også vettu... 1
Rumle Skrevet 26. november 2018 #40479 Skrevet 26. november 2018 6 timer siden, Fantastica skrev: Hei dere. Er ikke så mye futt i meg for tida, har mye å gjøre med nedvask og tømming av hus for overtakelse. Litt ekstra tøft ble det da jeg ble innkalt til mammografi pga mye brystkreft i familien, og de fant en kul som må undersøkes. Tok biopsi på torsdag og hater å vente... Håper dere andre har det bra! Uff Håper virkelig dette viser seg å være godartet 1
FruN Skrevet 26. november 2018 #40480 Skrevet 26. november 2018 til @Fantastica Synes du har fått nok for flere år fremover Håper på positive vendinger fremover! Og kos deg masse med kjæresten hver gang dere ser hverandre 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå