Gå til innhold

Juballongen


Aldrisur

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Aldrisur skrev:

Jaaa, en merkelig følelse. :forvirret: Hadde helt hjertebank mens jeg gjorde :)

Det må jo ha vært vanskelig. De flakser jo noe voldsomt de fuglene. For den ble vel redd for deg selv om du skulle hjelpe. De skjønner jo ikke det selv om man sier det. Det er bare hunder og katter vi innbiller oss at skjønner hva vi sier :ler: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Mynona skrev:

Det må jo ha vært vanskelig. De flakser jo noe voldsomt de fuglene. For den ble vel redd for deg selv om du skulle hjelpe. De skjønner jo ikke det selv om man sier det. Det er bare hunder og katter vi innbiller oss at skjønner hva vi sier :ler: 

Nemlig! Det var helt tydelig at den ikke forsto hva jeg sa. :ler:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Aldrisur skrev:

Nemlig! Det var helt tydelig at den ikke forsto hva jeg sa. :ler:

Prøvde du å si KRA KRA KRA? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mynona skrev:

Prøvde du å si KRA KRA KRA? 

Nei søren, det glemte jeg. :klaske:

Dessuten er vel det kråkespråket, er det ikke? :hoho:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Aldrisur skrev:

Nei søren, det glemte jeg. :klaske:

Dessuten er vel det kråkespråket, er det ikke? :hoho:

Jo søren! Det er vel bare en dialekt av skjære? Eller....? :ler: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Dr. A. Kula skrev:

Er ikke skjære i kråkefamilien da?

Jodda, men de snakker forskjellig språk. 

Skjæra sier skvatt skvatt (på en måte)  :fnise: og kråka sier kra-kra. :nori:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Aldrisur skrev:

Kra-kraaa ...:nori:

No "skvatt" eg :fnise:

Endret av Dr. A. Kula
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Å skvette, skvetter, skvatt, har skvuttet" - dette er enkelt som pot i fose! :opplyser: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Aldrisur skrev:

Hurra for deg som trakk ut pluggen Hoppe! :nordvesta:Det er klar tale vettu, og et språk de fleste forstår. :regler:

:takke::sjokolade:

Gratulere masse fra meg også Severus. :smilyblomst:

:laugh:

------------------------------------------

:a034:KG-pause light fra meg de siste to dagene. Lillegutten i familien har hat feber og barnehageforbud denne uken, så da er det bare å ta på seg Brannmann Sam-støvlene å slukke branner. :fnise: Jeg har faktisk ikke vært ute av døra på to dager, noe som er veldig uvant men også ganske bed(h)agelig.

Jo forresten, jeg var jo ut av døra og reddet en stakkars skjære fra en langsom død i dag. Herr og fru Skjære er i full gang med å bygge reir om dagen og en av dem hadde fått en lang hyssingsnor rund den ene leggen.

Den ene snorenden hadde frosset fast i bakken, mens den andre satt fast nederst ved kloa. Jeg så at den prøvde å fly, men den spratt liksom i revers tilbake på bakken. Jeg fikk tatt på meg støvler og baset meg ut i snøen til den stakkars livredde skjæra  og fikk den løs. :kaklehone:

Skal vedde for at nabolagets katter ble meget irritert på meg, men det bryr jeg meg ikke noe om.....:ler:

Håper dere har og har hatt en fin onsdag alle sammen. :klem1:

Åhhh! Dagens helt!!! :strix::klemmer:

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

"Å skvette, skvetter, skvatt, har skvuttet" - dette er enkelt som pot i fose! :opplyser: 

Ja det sa skjæra også. :nori:

2 minutter siden, Rumle skrev:

Åhhh! Dagens helt!!! :strix::klemmer:

 

 

Ja! :yvonne: Glad for at det gikk bra da, selv om jeg kjefter en del på disse skjærene når de skvatrer som verst tidlig på morgenene. ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Aldrisur skrev:

Ja det sa skjæra også. :nori:

Ja! :yvonne: Glad for at det gikk bra da, selv om jeg kjefter en del på disse skjærene når de skvatrer som verst tidlig på morgenene. ;) 

:fnise:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 11.3.2018 den 0.34, Aldrisur skrev:

Ha-ha, og ja til det siste der. :fnise:

Det er jo en lang historie Rumle. Men sånn umiddelbart så kan jeg si at du og Frøkensina er noen ordentlige morsomme skravlekopper, Hoppe hopper innom og avverger en del opptrinn til skandaler, Kapteinen fører skuta eller flyet - eller hva det nå er med hard hånd, en eller annen AB er blitt så forelska i Rumle at han omtrent ikke kan styre seg, Zenobia stikker innom og sier *hei jeg lever* av og til. An0 tar helt av på med sine utrolig hyggelige innlegg - og får litt kjeft av og til - osv.osv. Dr.Kula er hyggelig og hjelpsom på alle nivåer. :lillesky:

pluss pluss, men det er ikke alt som bør gjengis her....:ler:

Kort oppsummering. :nori:Og håper ingen ble støtt av dette. 

Har du fått endret syn på noen av oss brukere etter gjennomgangen i hoppetråden @Aldrisur, og hvor langt er du kommet nå?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dr. A. Kula skrev:

Har du fått endret syn på noen av oss brukere etter gjennomgangen i hoppetråden @Aldrisur, og hvor langt er du kommet nå?

Jeg har ikke fått tid til å lese mer jeg Kula, men alt i alt, de fleste som er innom denne tråden er jo både hyggelige og morsomme og ønsker hverandre alt godt. :jepp:

Tråden om Hoppetussa lenge leve! :danser:Hurra - hurra - hurra! :tommelopp:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuglevennen Aldri :kaklehone::klappe:

Vi har «ny» bil noen dager! Vår måtte en tur på verksted..igjen.. Men nå får jeg ihvertfall kjørt storesøster i bhg imorra :jepp: 

Lurer på hvor mange ting jeg kommer til å savne når vi får igjen vår egen :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, FruN skrev:

Fuglevennen Aldri :kaklehone::klappe:

Vi har «ny» bil noen dager! Vår måtte en tur på verksted..igjen.. Men nå får jeg ihvertfall kjørt storesøster i bhg imorra :jepp: 

Lurer på hvor mange ting jeg kommer til å savne når vi får igjen vår egen :fnise: 

Ja de nye bilene er jammen noe for seg sjøl i dag. De bremser for deg, holder deg på rett i kjøl i veien og man har oversikt både foran og bak. :fnise: Så hvis det er en slik du har fått låne og du har en eldre bil fra før, blir det nok litt rart.

Håper du har det veldig bra (bedre).:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...