FruN Skrevet 10. desember 2017 #30561 Skrevet 10. desember 2017 32 minutter siden, Mynona skrev: Kake til frokost er undervurdert! Om 1,5 uke!! Fikk time sent. Er nok kø her i Oslo. Spennende! 1
Frøkensina Skrevet 10. desember 2017 #30562 Skrevet 10. desember 2017 Har noen av dere sett en kardinalfugl? Måtte google og se hvor den finnes (nordøst amerika) ikke i Norge med mindre det er en rømt burfugl. Synes den mest eksotiske fuglen jeg har sett her hjemme er grønn hakkespett, nydelige grønnfarger med rødt 2
Rumle Skrevet 10. desember 2017 #30564 Skrevet 10. desember 2017 6 timer siden, Frøkensina skrev: Har noen av dere sett en kardinalfugl? Måtte google og se hvor den finnes (nordøst amerika) ikke i Norge med mindre det er en rømt burfugl. Synes den mest eksotiske fuglen jeg har sett her hjemme er grønn hakkespett, nydelige grønnfarger med rødt Har bare sett på bilder. De er ofte på amerikanske julekort osv De er nydelige. De mest eksotiske jeg har sett i balubahagen er Sidensvans. Kom en stor flokk her en vinterdag og de spiste bær hele dagen lang. Når de tok pause blåste de opp fjærene og stakk opp fjærene på hodet, så da ligner de veldig på papegøyer 6 timer siden, Lille Lerke skrev: Noen som har laget denne: Det må da være en bergenser som har laget det! 2
Frøkensina Skrevet 10. desember 2017 #30565 Skrevet 10. desember 2017 4 minutter siden, Rumle skrev: Har bare sett på bilder. De er ofte på amerikanske julekort osv De er nydelige. De mest eksotiske jeg har sett i balubahagen er Sidensvans. Kom en stor flokk her en vinterdag og de spiste bær hele dagen lang. Når de tok pause blåste de opp fjærene og stakk opp fjærene på hodet, så da ligner de veldig på papegøyer Det må da være en bergenser som har laget det! Så gøy! De har jeg bare sett på bilder, kjempefine Har du bakt noe til pepperkakebyen kanskje? 1
Lille Lerke Skrevet 10. desember 2017 #30566 Skrevet 10. desember 2017 (endret) 20 minutter siden, Rumle skrev: Har bare sett på bilder. De er ofte på amerikanske julekort osv De er nydelige. De mest eksotiske jeg har sett i balubahagen er Sidensvans. Kom en stor flokk her en vinterdag og de spiste bær hele dagen lang. Når de tok pause blåste de opp fjærene og stakk opp fjærene på hodet, så da ligner de veldig på papegøyer Det må da være en bergenser som har laget det! Jeg vet sannelig ikke hvor denne kakehusbakeren har plassert sitt kjøkken. http://www.tv2.no/nyheter/9541438/ Endret 10. desember 2017 av Lille Lerke 2
Rumle Skrevet 10. desember 2017 #30567 Skrevet 10. desember 2017 12 minutter siden, Frøkensina skrev: Så gøy! De har jeg bare sett på bilder, kjempefine Har du bakt noe til pepperkakebyen kanskje? Nei, jeg har ikke bakt noe til meg selv en gang! 1
Hoppetaujenta Skrevet 10. desember 2017 #30568 Skrevet 10. desember 2017 Rumle: Kjernebiter har også fine farger. ...og denne her nøtteskrika også. Natta fra meg. 2
Rumle Skrevet 11. desember 2017 #30569 Skrevet 11. desember 2017 17 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Rumle: Kjernebiter har også fine farger. ...og denne her nøtteskrika også. Natta fra meg. Åhh så vakre! Jeg drømmer om at det dukker opp et par dompapper en vakker dag også! Aldri sett de, og de er så nydelige Natta hoppeliten 2
Frøkensina Skrevet 11. desember 2017 #30570 Skrevet 11. desember 2017 Bare Rumle som får se på de? *dirrende underleppe* 2
Frøkensina Skrevet 11. desember 2017 #30571 Skrevet 11. desember 2017 1 time siden, Rumle skrev: Nei, jeg har ikke bakt noe til meg selv en gang! Kanskje du kan lage et hus av sånne brune pinner 1
Frøkensina Skrevet 11. desember 2017 #30572 Skrevet 11. desember 2017 1 time siden, Lille Lerke skrev: Jeg vet sannelig ikke hvor denne kakehusbakeren har plassert sitt kjøkken. http://www.tv2.no/nyheter/9541438/ Hvor hun bor? Jeg lurer på om tapeten og interiøret i pepperkakehuset er spiselig. 1
Lille Lerke Skrevet 11. desember 2017 #30573 Skrevet 11. desember 2017 God morgen. Ny uke, nye muligheter. Persimon, hva smaker den? 2
Hoppetaujenta Skrevet 11. desember 2017 #30574 Skrevet 11. desember 2017 Vet ikke. Aldri vært borti muligheten på å smake. 10 timer siden, Rumle skrev: Jeg drømmer om at det dukker opp et par dompapper en vakker dag også! Aldri sett de, og de er så nydelige Jeg har sett omtrent hver vinter. Har en fuglebrett med skikkelig foring, så kommer de. Av og til. Her er han og hun. 2
Mynona Skrevet 11. desember 2017 #30575 Skrevet 11. desember 2017 Persimon smaker litt blanding av canataloupe melon og papaya synes jeg. Litt sånn melon aktig. 2
Lille Lerke Skrevet 11. desember 2017 #30576 Skrevet 11. desember 2017 4 timer siden, Mynona skrev: Persimon smaker litt blanding av canataloupe melon og papaya synes jeg. Litt sånn melon aktig. Takk. Tror jeg kan like den smaken. Da skal jeg kjøpe en i morgen og prøve. 3
Rumle Skrevet 11. desember 2017 #30577 Skrevet 11. desember 2017 11 timer siden, Lille Lerke skrev: God morgen. Ny uke, nye muligheter. Persimon, hva smaker den? Veldig godt Kalles også Kaki og Sharonfrukt 8 timer siden, Hoppetaujenta skrev: Vet ikke. Aldri vært borti muligheten på å smake. Jeg har sett omtrent hver vinter. Har en fuglebrett med skikkelig foring, så kommer de. Av og til. Her er han og hun. Så gøy! Har aldri sett de her, selv når jeg matet mye. Googlet de og så at det visstnok har vært skuddpremie (!!!!) på de på Vestlandet, fordi de spiser fruktknopper osv Deprimerende verden altså ..
Frøkensina Skrevet 11. desember 2017 #30578 Skrevet 11. desember 2017 (endret) 7 minutter siden, Rumle skrev: Veldig godt Kalles også Kaki og Sharonfrukt Så gøy! Har aldri sett de her, selv når jeg matet mye. Googlet de og så at det visstnok har vært skuddpremie (!!!!) på de på Vestlandet, fordi de spiser fruktknopper osv Deprimerende verden altså .. Håper ikke det er sånn nå lenger! Eller om folk fortsetter ulovlig.. Har du laget egne meiseboller, eller har vi bare snakket om det kanskje? Har litt lyst til å prøve, kanskje som julegaveprosjekt også. Endret 11. desember 2017 av Frøkensina
Rumle Skrevet 11. desember 2017 #30579 Skrevet 11. desember 2017 Akkurat nå, Frøkensina skrev: Håper ikke det er sånn nå lenger! Eller om folk fortsetter ulovlig.. Har du laget egne meiseboller, eller har vi bare snakket om det kanskje? Har litt lyst til å prøve, kanskje som julegaveprosjekt også. Ja, jeg aner ikke, så det bare nevt på Wikipedia . Jeg har ikke laget, bare tenkt på det. Mnener jeg så noen fine tips og oppskrifter inne på Moseplassen.no Du kan jo kikke der? 1
Frøkensina Skrevet 11. desember 2017 #30580 Skrevet 11. desember 2017 En sånn kjempeklump eller to hadde vært fint til hytta https://www.ut.no/artikkel/1.7352015/ Lurer på om familie /venner ville satt pris på sånne eller blitt sure http://www.moseplassen.no/2016/10/lag-meiseboller-som-gave/ 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå