Gå til innhold

Juballongen


Aldrisur

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, Aldrisur skrev:

*Jippiii, ny utedo til meg*, tenkte katta. :ninuskapus:

Ikke umulig :ler: Det er derfor det er lokk på herligheten :lur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

**Lar dette stå noen timer, før jeg sletter**

Endret av Lille Lerke
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lille Lerke skrev:

 

 

**Lar dette stå noen timer, før jeg sletter**

Til det første: Det håper jeg også. 

Uff ja, jeg har oppfattet det på akkurat samme måte. Har flere ganger hatt lyst til å legge igjen en kommentar der, men synes alt jeg tenker bare virker platt. Så har latt være, helt til følelsene tok overhånd i natt. Allikevel virker det som om hun tåler denne keitetheten også.

Hun er et spesielt fint menneske, det skal være sikkert og visst.

 

(Sletter siteringen her når du har slettet innlegget ditt) :klem:

Endret av Aldrisur
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre å legge igjen noen enkle ord som, jeg har deg med meg i tankene mine, en rose eller noe annet enkelt enn mye av det andre folk har lagt igjen der inne og andre steder. Husk på at hun har ikke hatt noe annet valg enn å takle det. Når "energikvoten" er for lav til å gå opp en trapp, så velger du bort det meste av energikrevende ting. 

Det første er min mening, det siste er min vurdering på bakgrunn av livserfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Winza skrev:

Tok 2 paraceter og da følte jeg meg bedre etterhvert :)

Gode men sterke så vet ikke om du hadde taklet det? :P Jeg spiser sterk mat hele tiden så kroppen min er vant til det :)

Så bra. :) 

Jeg liker sterk mat, ja. Veldig glad i chili. Men mulig din mat er for sterk for meg da, hehe. :P Liker at det smaker litt krutt, men må jo samtidig kjenne smaken av selve maten. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter og griner etter å ha lest den dagboka. Fy faen så urettferdig livet er. :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trolletrine
12 minutter siden, Aldrisur skrev:

Til det første: Det håper jeg også. 

Uff ja, jeg har oppfattet det på akkurat samme måte. Har flere ganger hatt lyst til å legge igjen en kommentar der, men synes alt jeg tenker bare virker platt. Så har latt være, helt til følelsene tok overhånd i natt. Allikevel virker det som om hun tåler denne keitetheten også.

Hun er et spesielt fint menneske, det skal være sikkert og visst.

 

(Sletter siteringen her når du har slettet innlegget ditt) :klem:

Ja, ord kan fremstå platt. Spesielt i den situasjonen baremei og familien hennes er i.   Jeg er nok i aller høyeste grad skyldig i å skrive såkalte plattheter og det som verre er, i den dagboken. 

Men så er det det da, at noen ganger ønsker man så inderlig å uttrykke seg, formidle et budskap, takke et menneske, -men så strekker ikke ordene helt til. Det er vel kanskje her platthetene kommer inn i bildet. Men hva så, så lenge platthetene er gitt i beste mening, og det mest sannsynlig blir oppfattet positivt.

Dagboken til baremei har grepet meg stort. Det er dessverre mange i hennes situasjon, og det er like synd på alle sammen. Men baremei startet en dagbok av ulike årsaker, som dere sikkert har lest, og på bakgrunn av dette syns jeg det er helt legitimt av folk å skrive det de/jeg har skrevet der. Faktum er at på mine 12 (!) år på KG, så er dette den første tråden jeg opplever fellesskap, omsorg, åpenhet og ærlighet. 

Om noen føler det blir for mye plattheter, så kan nok det være sant, det også. Min erfaring er ihvertfall at plattheter har lett for å dukke opp under temaer som liv, død, livet etter døden etc. Men hva så? Den dagboken har åpenbart gitt så mye godt til mange mennesker, og jeg er temmelig sikker på at baremei hadde gitt beskjed om det var noe hun ikke likte. Det har hun faktisk allerede gjort i dagboken. 

Hva så om folk er keitete? De viser omsorg og omtanke, og det er fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg, Lotte. Bare det at noen har vært der, lest, og lagt igjen et spor, er utrolig verdifullt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig her også @lotte00, for det aller verste er ignorering. Jeg husker ikke dine innlegg, men regner med at du er høyst oppegående av måten du skriver på. 

Det at jeg selv ikke har skrevet lange svar i dagboken til baremei, er bare min personlige greie. Jeg burde ha føyd til i sta at jeg synes de aller aller fleste innleggene i den dagboken er helt nydelige og fulle av empati. At noen uttrykker seg mer klønete enn andre er bare en filleting og helt uten betydning i denne sammenhengen. Det er vel kun et innlegg som overrasket meg på en negativ måte i den dagboken. Uten å nevne hvilket. 

Apropos ignorering; Jeg husker når jeg mistet moren min hvor viktig det var for meg at folk stoppet og spurte hvordan det gikk, og ikke bare gjorde seg "usynlige" ved å forsvinne over til et annet fortau når vi møttes. 

Og @Fantastica (Rose og klemmesmiley till deg)

 

ALLE smileyene har forsvunnet. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Fantastica skrev:

Jeg sitter og griner etter å ha lest den dagboka. Fy faen så urettferdig livet er. :(

Samme her :sukk: 

Nå har lillemor akkurat våknet, skal bare vaske ansiktet for tårer og gi henne en stor klem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@lotte00 siden det var meg som tok opp temaet upassende innlegg i tråden til baremei, så ønsker jeg at du skal vite at ditt innlegg ikke er av de jeg merket meg da jeg leste der i natt. 

Og @Aldrisur jeg er helt enig med deg i at det er bedre at noen sier noe, enn at de bare går forbi, går over gaten fordi de ikke takler, tørr eller vet hva de skal si eller gjøre. (Bare ikke si kondolerer til meg, da setter dere full fyr på lunta.)

Døden er for de fleste noe fjern, skummelt, noe dee ikke har erfaring med og dermed heller ikke vet hvordan de skal håndtere når den plutselig, uventet banker på døren din. Derfor blir dette noe de fleste blir "keitete" i forhold til, noen hele livet, andre inntil de har mistet noen som står dem nær. Vi trenger jo erfaring med alt for å forstå og takle, dermed er det ikke så rart at møtet med døden og blir vanskelig. 

Nå ble alt fryktelig alvorlig og trist i ballongen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine
6 minutter siden, Aldrisur skrev:

Enig her også @lotte00, for det aller verste er ignorering. Jeg husker ikke dine innlegg, men regner med at du er høyst oppegående av måten du skriver på. 

Det at jeg selv ikke har skrevet lange svar i dagboken til baremei, er bare min personlige greie. Jeg burde ha føyd til i sta at jeg synes de aller aller fleste innleggene i den dagboken er helt nydelige og fulle av empati. At noen uttrykker seg mer klønete enn andre er bare en filleting og helt uten betydning i denne sammenhengen. Det er vel kun et innlegg som overrasket meg på en negativ måte i den dagboken. Uten å nevne hvilket. 

Apropos ignorering; Jeg husker når jeg mistet moren min hvor viktig det var for meg at folk stoppet og spurte hvordan det gikk, og ikke bare gjorde seg "usynlige" ved å forsvinne over til et annet fortau når vi møttes. 

Og @Fantastica (Rose og klemmesmiley till deg)

 

ALLE smileyene har forsvunnet. 

 

Hehehe...Joda...jeg har faktisk reagert negativt på to innlegg der😬Det ene hadde jeg sååå lyst å respondere på, for jeg mente det var skikkelig upassende og det som verre er. Men av hensyn til baremei og dagboken valgte jeg å ignorere det.

Jeg har også reagert på et innlegg fra i går. Jeg forstår at det er skrevet i beste mening, men tenker at det må være absurd å være baremei å høre mannen lese opp akkurat det innlegget. Men baremei er en klok, ung kvinne - mye klokere enn det jeg var på hennes alder, så håper og tror hun ikke tar seg nær av det, men heller ser omsorgen i det.

 

Enig med deg,- ignorering er forferdelig. Jeg skjønner at folk ikke alltid vet hva man skal si, men trenger man si så mye da? En klem kan gjøre mer godt enn all verdens vise ord og uttrykk. 

Skiftet de fortau da de så deg? Har jo hørt om det før, men alvorlig talt! Håper du hadde andre som tok litt vare på deg:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle i SV er hjernevaska, det lærte jeg på Kåge. Farlig i Oslo vet du, altså nå var jeg med en fra Oslo sist men jeg hadde ikke følt meg utrygg alene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trolletrine
3 minutter siden, Lille Lerke skrev:

@lotte00 siden det var meg som tok opp temaet upassende innlegg i tråden til baremei, så ønsker jeg at du skal vite at ditt innlegg ikke er av de jeg merket meg da jeg leste der i natt. 

Og @Aldrisur jeg er helt enig med deg i at det er bedre at noen sier noe, enn at de bare går forbi, går over gaten fordi de ikke takler, tørr eller vet hva de skal si eller gjøre. (Bare ikke si kondolerer til meg, da setter dere full fyr på lunta.)

Døden er for de fleste noe fjern, skummelt, noe dee ikke har erfaring med og dermed heller ikke vet hvordan de skal håndtere når den plutselig, uventet banker på døren din. Derfor blir dette noe de fleste blir "keitete" i forhold til, noen hele livet, andre inntil de har mistet noen som står dem nær. Vi trenger jo erfaring med alt for å forstå og takle, dermed er det ikke så rart at møtet med døden og blir vanskelig. 

Nå ble alt fryktelig alvorlig og trist i ballongen. 

Takk for det, Lille Lerke😊 Forøvrig vet jeg jo at jeg kan være en mester i plattheter og kleine uttrykk,- er visst noe jeg har en tilbøyelighet for😬 

Jeg mente vel bare at plattheter er Ok, så lenge det er godt ment. Jeg vil påstå at alle som har skrevet i dagboken til baremei har tilsynelatende gjort det med gode hensikter,og så håper jeg at baremei er mindre hårsår enn meg når det gjelder de to innleggene jeg har beskrevet. 

Og unnskyld, var ikke meningen å buse inn her med alvorlig prat😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Severus skrev:

Alle i SV er hjernevaska, det lærte jeg på Kåge. Farlig i Oslo vet du, altså nå var jeg med en fra Oslo sist men jeg hadde ikke følt meg utrygg alene.

Alle har sine særegenheter. Om de er politisk bestemt eller bestemt av formen vi er formet i, altså livet, er ikke alltid så godt å vite. 

Ofte er en viss kritisk sans og sunn fornuft greit å ha med seg på livets reise gjennom tiden, og det tror jeg du har. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lille Lerke skrev:

Bedre å legge igjen noen enkle ord som, jeg har deg med meg i tankene mine, en rose eller noe annet enkelt enn mye av det andre folk har lagt igjen der inne og andre steder. Husk på at hun har ikke hatt noe annet valg enn å takle det. Når "energikvoten" er for lav til å gå opp en trapp, så velger du bort det meste av energikrevende ting. 

Det første er min mening, det siste er min vurdering på bakgrunn av livserfaring.

Jeg har sikkert skrevet noe du vil kalle platt og keitete i den dagboken...

Men jeg mente det oppriktig. Ikke alltid lett å vite hva man kan si i en slik situasjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Jeg har sikkert skrevet noe du vil kalle platt og keitete i den dagboken...

Men jeg mente det oppriktig. Ikke alltid lett å vite hva man kan si i en slik situasjon.

Faktisk la jeg positivt merke til at det du hadde skrevet. 

Skal dere alle fra den tråden komme hit og føle dere truffet av det jeg skrev her, så kommer det jo tilslutt frem hvem og hva jeg sikter til, så nå slutter jeg å kommentere flere på nettopp dette. 

Endret av Lille Lerke
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lille Lerke skrev:

Faktisk la jeg positivt merke til at det du hadde skrevet. 

Å...ok. Takk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dere er noen skikkelige fininger alle sammen! :rodmer: Og litt alvorsprat har vi vel ikke vondt av heller. :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine
4 minutter siden, Lille Lerke skrev:

Faktisk la jeg positivt merke til at det du hadde skrevet. 

Skal dere alle fra den tråden komme hit og føle dere truffet av det jeg skrev her, så kommer det jo tilslutt frem hvem og hva jeg sikter til, så nå slutter jeg å kommentere flere på nettopp dette. 

😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...