Gå til innhold

Juballongen

Aldrisur

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åhhh :rodmer:

Utfordringen med urter er vel at de skal ha så forsjellig stell. Noen skal ha masse vann, andre ikke, og det samme med sol og skygge og sånt.... :bond:

Men får man det til kan man høste urter hele sommeren og fryse ned på denne måten når frosten kommer!

46SCuQ3.jpg46SCuQ3.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaa, det er akkurat det - jeg er sikkert ikke tålmodig nok til å bli noen god urtedyrker altså :P

men det hadde jammen vært fint med sånne urtekuber utover vinteren da :rodmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, jeg har lest litt om nytteverdien man kan få av samplanting da .. så jeg kommer til å prøve meg litt på det i alle fall .. så da blir det litt forskjellig urter sammen med tomatene blant annet, så får vi se hvordan det går :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja ikke sant? :laugh:

Men noen potter her og der duger jo det også, :opplyser: kan bli mange urtekuber av det også.

Jeg får ikke til å ha tulipaner i vase lenger jeg. :rodme: Kjøper de den ene dagen, og dagen etter flyter de utover hele stuebordet.

Kutter de et par centimeter, setter de først i vase med papiret på, og har lite vann i vasen. Er det noe rart med tulipanene om dagen, spør jeg bare.....? :hakeslepp:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, jeg har lest litt om nytteverdien man kan få av samplanting da .. så jeg kommer til å prøve meg litt på det i alle fall .. så da blir det litt forskjellig urter sammen med tomatene blant annet, så får vi se hvordan det går :ler:

DET kan absolutt fungere!

Har det begynt å spire i den aldrisurske hagen enda? :)

Løkene jeg satt i høst er kommet opp ca. 5 cm. Snøklokkene blomstrer, men ellers er det ganske brunt og vått der ute. :fnise:

Hvordan er det med rosene dine? Har de klart å stagge deg eller fortsetter de å blomstre? :laugh:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant? :laugh:

Men noen potter her og der duger jo det også, :opplyser: kan bli mange urtekuber av det også.

Jeg får ikke til å ha tulipaner i vase lenger jeg. :rodme: Kjøper de den ene dagen, og dagen etter flyter de utover hele stuebordet.

Kutter de et par centimeter, setter de først i vase med papiret på, og har lite vann i vasen. Er det noe rart med tulipanene om dagen, spør jeg bare.....? :hakeslepp:

Ja, tulipaner er så utrolig varierende i kvalitet synes jeg :vetikke: men jeg liker når de flyter utover da, så det gjør ikke så mye for meg egentlig om de gjør det, selv om jeg er enig i at det er litt kjedelig om det skjer med en gang da

DET kan absolutt fungere!

Løkene jeg satt i høst er kommet opp ca. 5 cm. Snøklokkene blomstrer, men ellers er det ganske brunt og vått der ute. :fnise:

Hvordan er det med rosene dine? Har de klart å stagge deg eller fortsetter de å blomstre? :laugh:

:ler: tror de har stoppet nå!

Det er så herlig når det begynner å spire og dukke opp planter overalt :rodmer:

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du det for varmt der panene står, Aldri? De liker seg best litt kjølig...jaffal over natta, så varer de lengre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Jeg har estragon, mynte, persille, løk, salvie og timian plantet i en dunge i samme krukke. :jepp: De er gode kompiser som med jevne mellomrom i løpet av sommeren kjemper om hvem som skal ha alt sollyset. :ler: Når en blir for ille så kommer jeg og klipper den ned. Og det blir faktisk så mye urter av det at jeg har gjennom hele vinteren. :nigo:

Men jeg planlegger å flytte timianen i en egen felleskrukke sammen med rosmarin og oregano til sommeren. De skal trives ok sammen. :hoppendeglad:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på t banen å hører på to unge gutter snakker om et trekantdrama mellom S, R og Y. Og Kristian. "For S sa til R at Y ikke kunne gjøre det, og jeg har jo ikke sagt til S at jeg liker henne. Men har du snakka med A? For R og S... Blablabla..." Veldig artig med dette kodespråket deres.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har estragon, mynte, persille, løk, salvie og timian plantet i en dunge i samme krukke. :jepp: De er gode kompiser som med jevne mellomrom i løpet av sommeren kjemper om hvem som skal ha alt sollyset. :ler: Når en blir for ille så kommer jeg og klipper den ned. Og det blir faktisk så mye urter av det at jeg har gjennom hele vinteren. :nigo:

Herlig! Og takk for tips :blomst: Estragon har jeg aldri brukt egentlig - hva bruker du det til? Jeg forbinder med et fiskekrydder, og jeg spiser ikke fisk - så det kjøper jeg aldri :vetikke:

En fin oversikt over typer som er bra å vokse sammen her om du er interessert :blomst:

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på t banen å hører på to unge gutter snakker om et trekantdrama mellom S, R og Y. Og Kristian. "For S sa til R at Y ikke kunne gjøre det, og jeg har jo ikke sagt til S at jeg liker henne. Men har du snakka med A? For R og S... Blablabla..." Veldig artig med dette kodespråket deres.

Morsomt å følge med på sånne samtaler :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...