Gå til innhold

Føler meg så ensom - bør jeg gå til psykolog?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med å finne lykken i livet. Er i begynnelsen av 20-årene, studerer full tid og har en deltidsjobb ved siden av. Føler meg så ensom og svak. Gleder meg ikke til noen ting i hverdagen, alt er så umotiverende og jeg føler meg så tom. Mine nærmeste venninner bor langt unna og de har nok med sitt. Jeg har en kjæreste, men han ønsker ikke å ha så mye kontakt med meg. Føler som om jeg har mistet min aller beste venn. Ting har vært mye opp og ned mellom oss. Han vet at jeg sliter en del med depresjon, og sa til meg for noen dager siden at han var lei av at jeg aldri gledet meg til noe.. Han snakket til meg på en ganske nedlatende måte, som om jeg ikke fortjente å leve av den grunn. Tror dessverre at dette har gått inn på meg og jeg føler meg rett og slett som dritt.

Har så lyst til å være lykkelig, få meg nye venner og leve et normalt liv. Mye av hverdagen min går ut på å vente på en melding fra kjæresten (som jeg uansett ikke får). Venter på at han skal ringe meg og spørre om vi kan treffes. Han sier jo at vi kan godt snakke sammen daglig, men ikke så mye. Det vil si god-morgen og god-natt melding, og ikke noe mer. Ikke engang spørre om hvordan dagen har vært, ikke spotane samtaler hvor vi snakker løst og fast. Jeg får ikke lov til å ringe han, og han vil ikke ringe meg. Det gjør rett og slett vondt!

Har aldri snakket med en helsesøster eller en psykolog om dette før. Noen som har vært i samme situasjon og kommet seg på bena igjen?



Anonymous poster hash: 76bd0...aca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Summers

Sikkert greit å ha noen å snakke med så spør fastlegen om du kan få psykolog, koster jo ikke noe å prøve og studenter har ofte meget bra helsetilbud på depresjoner.

Men du må jo jobbe for å få venner også(og muligens en bedre kjæreste, men det er jo du som bestemmer hva du vil nøye deg med). Har du vurdert å bo i kollektiv? Har man felles stue så får man lett nye venner. Ville meldt meg inn i noen sosiale foreninger og gått på studentfester om jeg var deg(interne vors er der for å skaffe folk nye venner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i landet bor du? Har det mye på samme måten, sliter med å få dagene til å gå.

Uansett så bør du vurdere psykolog. Ikke fordi du har problemer, men fordi det kan være godt å prate med en tredjeperson som kan gi deg tips, eller bare være der. Ville gått for det om du føler for det :)



Anonymous poster hash: 43738...473
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det skader ikke å ta kontakt med en psykolog for å prate:)

Denne kjæresten din høres dessverre ikke ut som han er til støtte for deg. Men det er ikke enkelt å være sammen med noen som lider av depresjon.

Som brukeren over sier kan gjerne et kollektiv være greit å bo, i dersom du ønsker å bli kjent med nye mennesker :)

Ønsker deg alt godt videre. Ta vare på deg selv:)

Sender deg en klem over nettet :)

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...