Gå til innhold

navn på barna deres


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
Vi får ei Marielle (Amidala) om 3 mndr. :P

Amidala minner meg om amygdala som er et område i hjernen som regulerer frykt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest agurk

Amidala minner meg om amygdala som er et område i hjernen som regulerer frykt...

Jepp, og det er nok noe alle forbinder det med.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min datter heter Ida-Celin. Ganske vanlige navn hver for seg, men kanskje litt mer uvanlig sammen :wink:

Ellers så kanskje det blir Tristan, Julian, Niklas - Andrea, Lis-Iren, Amalie eller rett og slett kanskje noe helt annet dersom vi er så heldige å få en til når den tid kommer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

ooo..sånt har jeg tenkt på ..selvom jeg ikke har noen barn enda ;D

Men når de kommer :

Jentenavn :

Thea Madeleine

Marielle

Nathaile

Embla

Emma

Josefine

Celina

Guttenavn:

Robin Aleksander

Snorre

Jan Christian

Jeg bør virkelig få en jente tror jeg <:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

om jeg får flere og det blir ei jente skal hun hete Alida... Noen som har formeninger om det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Robin Alexander, Remi Nikolai ( Nikolai er etter farfaren, men han bruker bare Remi) og Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om jeg får flere og det blir ei jente skal hun hete Alida... Noen som har formeninger om det??

Jeg synes Alida er veldig fint :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, og det er nok noe alle forbinder det med.. :roll:

Jada, og det neste barnet skal hete Ayla eller Felix Hypotalamus... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får (antakeligvis) en sønn i oktober og da skal han hete et av disse. Vi må nesten se hvem det er før vi velger.

Alexander

Andreas

Eirik

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

Jælp. Er så lei disse nymotens finn-på-navnene. Jo flere c'er og h'er og merkelige, pompøse kombinasjoner, jo bedre. :roll: Sikter ikke til noen spesielle her inne, men er grundig lei av navnetrendene for tiden.

Gi meg inn nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Helt enig !! de gamle norske/norrøne er de fineste. Begriper heller ikke vitsen med alle disse stumme bokstavene i navn. Og motenavn er noe av det kjedligste som finnes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jælp. Er så lei disse nymotens finn-på-navnene. Jo flere c'er og h'er og merkelige, pompøse kombinasjoner, jo bedre. :roll: Sikter ikke til noen spesielle her inne, men er grundig lei av navnetrendene for tiden.

Gi meg inn nå!!!

Jeg er enig, men de gamle norrønne navnene er ikke alltid stort bedre heller. Det virker som om det går sport i å finne de sjeldneste og mest spesielle navnene til barna sine, gjerne noen med en merkelig stave- og uttalemåte. Man trenger ikke bruke 10 på topp-navnene, det er like ille etter min mening, men må man gå helt ned i andre enden av skalaen og finne navn som absolutt ingen har hørt om før? Jeg synes oppriktig synd i barna som må gå med mange av de rare navnene jeg har hørt både her på KG og andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter heter Gøril.

Blir det jente i Juli skal hun få navnet Julie.

Koldbruna :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jælp. Er så lei disse nymotens finn-på-navnene. Jo flere c'er og h'er og merkelige, pompøse kombinasjoner, jo bedre. :roll: Sikter ikke til noen spesielle her inne, men er grundig lei av navnetrendene for tiden.

Gi meg inn nå!!!

Har ikke tenkt til å gi deg inn, he he, men bare minne om navnemoten på slutten av 1800-tallet. Svært mange fransk-klingende fra den tiden, type Constanze, Amalie, Camilla. Ikke helt nymotens med c'er osv, med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...