Gå til innhold

Ska bytte p-piller, må vi bruke kondom de første dagene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :)

Har gått på mercilon en del mnd nå, men har bestemt meg for å bytte tilbake til loette. Tok min siste pille fra mercilon-brettet for en uke siden, og har hatt mensen til i dag (altså jeg har gått på sukkerpillene). Tok pille nr 1 fra brettet med Loette i dag, og spørsmålet er som følger: Kan jeg ha sikker sex uten kondom nå? Eller må jeg bruke kondom den første uken pga. det er forskjellige hormoner i pillene?

Hadde vært greit å vite, får nemlig besøk av kjæresten imorgen, hehe :)



Anonymous poster hash: 36660...db4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv om du bytter preparat etter mensen er det alltid lurt å bruke kondom første måned, ettersom det kan ta litt tid før p-pillene å virke optimalt



Anonymous poster hash: 960d1...e15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du bytter preparat etter mensen er det alltid lurt å bruke kondom første måned, ettersom det kan ta litt tid før p-pillene å virke optimalt

Anonymous poster hash: 960d1...e15

en måned var nå vel litt lenge da?

når man begynner på p-piller skal man vente i 7 dager før man har sex uten kondom (med mindre man begynner første blødningsdag), men jeg vet ikke hvordan det er når man bytter p-piller, men vil tippe det ikke tar så lang tid som en hel måned iallefall.

Anonymous poster hash: 89ab4...fe1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Synes 1 mnd høres litt lenge ut jeg også, ja... Har søkt litt på felleskatalogen, men finner ingenting om dette :(



Anonymous poster hash: 36660...db4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg ville sikkert brukt kondom i ca en uke for å være helt sikker :)



Anonymous poster hash: 89ab4...fe1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden du har brukt p-piller frem til mensen og bare begynner på ny type p-piller når du uansett skulle begynt på nytt pillebrett, er du i teorien sikker.

Er du likevel usikker på om du er sikker, så bruker dere kondom den første pilleuka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...