Gå til innhold

Til alle gravide - Hva skal barnet hete?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er ikke gravid, men synes Frøya er et fint jentenavn :)

Hva synes dere?

Veldig vakkert! Syns du skal gå for det!

Hva syns dere om Isobel?

Anonymous poster hash: 88734...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den lille i magen skal hete Bård Ørjan

Anonymous poster hash: d0f90...452

Hvilket sammentreff! Min skal hete Ørjan-Bård! :)

Anonymous poster hash: 15898...0a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke gravid, men syns Viktor og Filippa er fine navn :)



Anonymous poster hash: a022a...562
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst på et dobbeltnavn med Håkon eller Oskar i. Helst Håkon, men finner liksom ikke et førstenavn som passer til. (Ønsker de navnene pga oppkalling. Johannes sa mannen blankt nei til.. han er sikker på at det blir jente å vil ha Julianne. Mens jeg drømmer kun om guttebabyer så klarer ikke tenke på jentenavn ;-) )

Kjenner en Håkon Andre, synes det er fint egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lottelh

Har alltid villet kalle en eventuell datter for Sofie. Heldigvis liker samboeren navnet!

Navnet på en eventuell sønn blir vi ikke enige om, men i det siste har vi prata om Johannes. Fra hans familie (Jon, Johan) og etter en av mine hjertebarn (jeg er lærer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er ikke jeg som står bak disse holdningene alene. Disse holdningene ER der! Man kan ikke lukke øynene for de. Enten man liker det eller ei så blir man diskriminert pga. navn her i Norge.

At man velger å dytte sitt eget barn fremfor seg fordi man ser på det som en kampsak at man skal få kalle barna sine akkurat det man vil går bare ut over ett eneste menneske og det er BARNET!

Man bruker ikke sine egen barn som faner i en slik sak! Det er bare slemt mot barna, og går ikke ut over noen andre!

Anonymous poster hash: d42be...3b7

Nei de er ikke slemme mot barna sine, og det er ikke barnemisshandling slik enkelte her påstår. De velger navn fra hjemlandet sitt noe jeg synest er helt ok.

Selvfølgelig hjelper det om du endrer holdningen din, da er det en mindre trangsynt her i verden.

Anonymous poster hash: c4073...e73

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det vil faktisk ikke ha noe å si for noen andre enn ditt eget barn. Det er kun barnet ditt som vil merke diskrimineringen.

Jeg syntes det er helt utrolig at du ikke skjønner hva jeg mener!

Anonymous poster hash: d42be...3b7 [/acro

Hvorfor skal han bli diskriminert? Han skal du ikke ut i arbeidslivet om +20 aar. Skal jeg la hva enkelte trangsynte folk mener bestemme hva slags navn barnet mitt skal ha da? Helt sykt at du mener det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste om et navn her inne, et navn jeg har tenkt masse på og valget falt på Kezia. Far er fra Annet land, og Hebraiske navn er inne her. Det betyr Kanelblomst.



Anonymous poster hash: efffa...5c9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste om et navn her inne, et navn jeg har tenkt masse på og valget falt på Kezia. Far er fra Annet land, og Hebraiske navn er inne her. Det betyr Kanelblomst.

Anonymous poster hash: efffa...5c9

Pent, hebraiske navn er fine:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man velger å kalle barna sine noe som er utypisk norsk, så forteller det jo om identiteten til barnet og sier noe om hvilken bakgrunn de har.

Når barna har foreldre fra to land, er det ikke bare den norske forelderen som gir barnet kulturell identitet...

Om arbeidsgivere har noe å utsette, så er det uansett ikke dem som skal bestemme hva barna til folk skal hete. Det er vel heller sånn at de må lære seg at de går glipp av mye verdifull arbeidskraft fordi de ikke skjønner at Maria Arredondo og Mira Craig faktisk kan norsk helt utmerket og kan gjøre jobben like godt som den øvrige arbeidsstokken. Jeg tror ikke NRK angrer på at de ansatte Leo Ajkic...

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om vi får en gutt i fremtiden skal han hete Hans



Anonymous poster hash: d2586...d7f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en gutt Sharjeel og for ei jente Sharmeen.

Jeg liker Safeer også :rodmer: , for en gutt. Men mannen min er ikke særlig glad i akkurat det navnet.

Eller så går vi for Adam og Eliza, fordi de navnene passer i Norge.(Men de er ikke førstevalg.Det kommer an på hvor mye foreldrene mine heier på de navnene i forhold til de andre.)



Anonymous poster hash: 3bc2e...5e4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gutt: Leonel (etter Lionel Messi. Fotballgal mann!) Christian som mellomnavn.

Oi...

Trippel-oi faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en gutt Sharjeel og for ei jente Sharmeen.

Jeg liker Safeer også :rodmer: , for en gutt. Men mannen min er ikke særlig glad i akkurat det navnet.

Eller så går vi for Adam og Eliza, fordi de navnene passer i Norge.(Men de er ikke førstevalg.Det kommer an på hvor mye foreldrene mine heier på de navnene i forhold til de andre.)

Anonymous poster hash: 3bc2e...5e4

Hvor er de navnene fra? Høres pakistanske ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...