Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Haha sjekk gliset til Hallgeir da hun i kveldens episodesier hun tok opp forbrukslån til å få nye pupper :fnise:

Herlig å se på Hallgeir glise på bredt :ler:

Anonymous poster hash: bf3cc...daf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke helt hvorfor det er psykologer med men

Skjønner ikke jeg heller. Synes ikke de bidrar i form av å hjelpe deltagerne eller kommer med psykologiske tiltak/løsninger. Er mer: Hvorfor gjorde du ditt og datt, og utspørring av deltakernes familie.

Anonymous poster hash: a0edf...488

Gjest Phoenix
Skrevet

Vet ikke helt hva jeg skal si om dagens episode. :)

Skrevet

Jeg trodde den skulle være litt verre enn det den er reklamert med :P Litt mer fokus på pupper, feks, eller at hun var HELT ute å kjøre. Dummet seg ut for seg selv på slutten der, ja. Men har en følelese av at jeg har sett verre tilfeller likevel... (Sverige's versjon f.eks)

Håper hun får kommet seg opp og ut av den uvanen!

Skrevet

Fordi den økonomiske situasjonen ofte kan påvirke folks psyke. Er i hvertfall min teori.

Og folks psyke påvirker økonomien.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg syns det mest av det Jonas (psykologen) kommer med ikke passer noe særlig inn verken i programmet eller konteksten. Jeg tenkte over det sist at det flere ganger virker som om han MÅ si noe for å ha en misjon og så blir det bare helt malplassert.

Fordi den økonomiske situasjonen ofte kan påvirke folks psyke. Er i hvertfall min teori.

Eller deres psyke fører til situasjonen. Det uføret de havner i skyldes i større eller mindre grad deres atferd, og psykologien har jo som oppgave å forklare og forstå menneskelig atferd. Men jeg er helt enig i at det som vises av psykologene på tv er veldig vassent og virker veldig selvfølgelig, men det kan jo tenkes at det er mye som ikke blir vist, og det er ko klart at man ikke vil brette ut absolutt alle bakenforliggende årsaker og sitt personlige liv på tv heller.

Endret av Zinnia
  • Liker 2
Skrevet

Jeg syns i alle fall, og heldigvis får man kanskje si..

At hun hadde ganske fine pupper :tommelopp:

Gjest Silverstream
Skrevet

Hehe, kjøpt puppene på kreditt :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Søt jente!

Anonymous poster hash: 3896a...9e8
Skrevet

Og folks psyke påvirker økonomien.

Eller deres psyke fører til situasjonen.

Ja, det og. Trodde det sa seg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det mulig? :daane:

Ødelegge alt for noen forbanna skisko.

Anonymous poster hash: feed7...706
Gjest Silverstream
Skrevet

Kanskje hun har dyskalkuli? Virket litt slik da hun sa at hun ikek forsto hvor mye 100kr var osv.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde den skulle være litt verre enn det den er reklamert med :P Litt mer fokus på pupper, feks, eller at hun var HELT ute å kjøre. Dummet seg ut for seg selv på slutten der, ja. Men har en følelese av at jeg har sett verre tilfeller likevel... (Sverige's versjon f.eks)

Håper hun får kommet seg opp og ut av den uvanen!

Hvordan er det mulig? :daane:

Ødelegge alt for noen forbanna skisko.

Anonymous poster hash: feed7...706

Jeg fikk ikke med meg slutten, hva var det som skjedde?

Kanskje hun har dyskalkuli? Virket litt slik da hun sa at hun ikek forsto hvor mye 100kr var osv.

Det er jo noe langt med enn bare dyskalkuli, da er jo man dum.

Anonymous poster hash: b28a0...77e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ikke med meg slutten, hva var det som skjedde?

Det er jo noe langt med enn bare dyskalkuli, da er jo man dum.

Anonymous poster hash: b28a0...77e

Ekspertene kom tilbake etter en måned slik de pleier. Det var det vanlige snakket om hvor vanskelig det var å få med alle kreditorene på en nedbetalingsplan. Et par stykker hadde vært ekstra uvillige, men etter lang tids arbeid hadde de, kvelden før de kommer tilbake til deltakeren, fått det til.

Dagen etter får de kontrabeskjed. Det har blitt registrert at hun har forsøkt å kjøpe flere ting via netthandel, blant annet et par skisko til over 4000 kroner. Kreditorene vil dermed ikke være med på nedbetalingsplanen likevel.

Anonymous poster hash: f77fa...d69

• Liker 2
Gjest Froskejenta
Skrevet

Ville Ingen av kreditorene.

Være med?

AnonymBruker
Skrevet

Ville Ingen av kreditorene.

Være med?

Må du ha det inn med teskje eller?

Kanskje vi skal melde deg på DumskapsFellen!

Anonymous poster hash: 9361b...cee

• Liker 1
Gjest Froskejenta
Skrevet

Må du ha det inn med teskje eller?

Kanskje vi skal melde deg på DumskapsFellen!

Anonymous poster hash: 9361b...cee

Ja, jeg maa nok det :) dumskapsfellen?? Kult! Hvor kan jeg melde meg paa? ;)

Gjest Phoenix
Skrevet

Hun må prøve å ta seg sammen nå etter tabben med skiskoene og står i mot shoppingsimpulsene :) De skulle ha hatt en oppfølgningsmøte med henne en gang til så vi fikk vite det.

• Liker 1
Skrevet

Hun må prøve å ta seg sammen nå etter tabben med skiskoene og står i mot shoppingsimpulsene :) De skulle ha hatt en oppfølgningsmøte med henne en gang til så vi fikk vite det.

Kanskje vi ser henne igjen om et par år i en ny episode? :fnise:

Jeg får vondt av de som er med på Luksusfellen. Det er lett å havne utpå, og foreldre må lære opp barna sine om økonomi. Det er ikke alle som tar det av seg selv fort. Og faren da, som prøvde seg å gi henne 200 kroner forrige helg!? :sjokkert: :sjokkert: Er ikke rart hun falt tilbake i gamle spor og ønsket seg nye skisko...!

Hun må skjerpe seg, ja. Hun kan ikke fortsette sånn. Men jeg skjønner at det er vanskelig. Håper de får oppfølgingsmuligheter og evt terapi?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...