Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Blondie65
Skrevet

Nå er det meg det går tregt rundt i hodet på. Det eneste ekspertene har gjort er å selge en bil og lage et budsjett og tvangsavende dem med røyk. Dette kunne de ikke greie selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Har du prøvd å slutte å røyke mens du er gravid?"

"Nei"

Eeeeer det mulig lissom ...

Og slike folk får barn?! Makan!

Anonymous poster hash: aa065...674

• Liker 1
Gjest Sunshine23
Skrevet

Kjerringa med den grusomme etterveksten provoserte meg. Ikke virket hun motivert heller. Kvinner som ikke gidder å slutte å røyke når de går gravide fortjener ikke å få barn i det hele tatt!!

Å han kompisen virket ikke så smart han heller, Å hva med mora som låner han penger når han allerede har gjeld opp til øra???? :daane:

• Liker 2
Skrevet

Altså det går ann å stelle seg litt her når man skal være på tv. Ta etterveksten i alle fall.

Halgeir kalte Per Inge for drittunge. Kunne ikke ha vært mer enig.

Anonymous poster hash: bf3cc...daf
  • Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg dømmer ingen for å ikke å klare å slutte å røyke. Men når en svarer tvert nei på om man har tenkt på å forsøke ...!

Litt enkle kår like under den etterveksten.

400.000kr ++ gliset var ikke vasket heller. Og den gjelden var opptatt i morens navn med null plan for å betale den. Hu hei ... Hadde dere råd til dette da. Ja, jeg trudde da det, sa rotsveisen.

<Triple facepalm>

Skrevet

Altså det går ann å stelle seg litt her når man skal være på tv. Ta etterveksten i alle fall.

Halgeir kalte Per Inge for drittunge. Kunne ikke ha vært mer enig.

Anonymous poster hash: bf3cc...daf

Har vel hørt at man ikke bør farge håret som gravid......

Anonymous poster hash: ae786...8d0

• Liker 2
Skrevet

Noen som vet når dagens episode kommer ut på TV3 play?

Gjest Blondie65
Skrevet

Har vel hørt at man ikke bør farge håret som gravid...... Anonymous poster hash: ae786...8d0

Mye fint som kan gjøres med saks ...

Gjest Whitestripes
Skrevet

Har vel hørt at man ikke bør farge håret som gravid......

Men røyke er greit :klaske:

• Liker 5
Skrevet

Noen som vet når dagens episode kommer ut på TV3 play?

Den er lagt ut.

Skrevet

Jeg satt bare slik jeg :hakeslepp:

Vet ikke en gang hvor jeg skal begynne. Røyke 10-15 når du går gravid? Kjøpe en dyr bil fordi den er fin og komfortabel? Ta opp lån for en som har nok av gjeld fra før av? Ikke betale ned en dritt på gjelda osv osv,

• Liker 1
Skrevet

For noen shæææbbyy folk som var med i dagens episode.
Jeg fikk bakover sveis når dama sa at hun ikke hadde tenkt på å slutte en gang... Jeg trodde det var almen kunnskap at man ikke burde røyke når man er gravid.

Damen virket som hun ikke var til stedet under hele episoden. Hun snakker men det er ingen som sitter bak spakene...
Eller jeg tar det tilbake. Det jeg sa gjelder alle tre.
Skulle tro at det egentlig røyker hasj framfor vanlig sigaretter.

"Drittunger azza" Hallgeir Kvadsheim hahaha, fantastisk sagt av han.

• Liker 5
Skrevet

De der folkene skulle vært med i den svenske versjonen. De norske programlederne er alt for snille og lite strenge.

Anonymous poster hash: feed7...706
  • Liker 1
Skrevet

Dette må være den beste episoden sålangt!

Skrevet

SYnes det er ganske drøyt... at dere kan sitte her og si "stakkars barn" uten å vite et dugg om hvordan disse barna har det. Det er greit nok at det er stygt og dumt å røyke når man er gravid (det er forresten økonomi og ikke helse de skal få hjelp til) og at de hadde tatt noen dumme valg, men det kan faktisk skje den beste.

Og å kommentere klær, ettervekst, antatt IQ og bosted blir bare for dumt.

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

SYnes det er ganske drøyt... at dere kan sitte her og si "stakkars barn" uten å vite et dugg om hvordan disse barna har det. Det er greit nok at det er stygt og dumt å røyke når man er gravid (det er forresten økonomi og ikke helse de skal få hjelp til) og at de hadde tatt noen dumme valg, men det kan faktisk skje den beste.

Og å kommentere klær, ettervekst, antatt IQ og bosted blir bare for dumt.

Har du sett episoden?

Det eneste jeg har sagt angående bosted er at de bekrefter fordommene/stereotypene. Fremdeles står hun der unge berta som den dummeste noen sinne. "Hvor mye tror du dere har i gjeld". "Nei, 5.000 kanskje." Der manglet det noen tall foran 5-tallet og en 0 til slutt. Hun var fra Bergen og de bodde på Voss.

Og dessverre høygravide som røyker og som tror at man har råd til en bil til over 400.000 når banken sier nei på grunn av andre misligholdte lån ... Da er man ikke blant de skarpeste knivene i skuffen.

Og ja jeg synes synd i barn av mødre som røyker under graviditeten. Nå så det ut som de kun røykte ute, så de alleede fødte ungene ble det tatt hensyn til.

Men når du ikke en gang har prøvd å slutte å røyke når du er gravid ... Da er det noe som mangler.

Skrevet

Jepp, jeg har sett episoden, men jeg har ikke noe behov for å spekulere om personenes IQ, om hvordan deres barn har det eller kommentere hvordan de ser ut på et forum eller offentlig på andre måter. I verste fall kan jeg kanskje kommentere eller diskutere med den jeg ser episoden sammen med.

Husk også på at dette er TV og underholdning. Det er likevel ekte mennesker som ikke slutter å eksistere etter at episoden er over og som mest sannsynlig er på nett selv og har både familie, venner, naboer og bekjente på nett.

Det er ikke noe galt å påpeke at det er galt/feil/skadelig/dumt/hensynsløst/forkastelig å røyke når man er gravid (dessuten slutta hun jo). Det er heller ikke noe galt med å synes det er merkelig at de ikke har mer styr på økonomien (ellers hadde de jo ikke vært på TV heller). Men å kommentere ting som utseende og spekulere i ting som ikke engang kom frem på TV er totalt lavmål.

• Liker 4
Skrevet

Jepp, jeg har sett episoden, men jeg har ikke noe behov for å spekulere om personenes IQ, om hvordan deres barn har det eller kommentere hvordan de ser ut på et forum eller offentlig på andre måter. I verste fall kan jeg kanskje kommentere eller diskutere med den jeg ser episoden sammen med.

Husk også på at dette er TV og underholdning. Det er likevel ekte mennesker som ikke slutter å eksistere etter at episoden er over og som mest sannsynlig er på nett selv og har både familie, venner, naboer og bekjente på nett.

Det er ikke noe galt å påpeke at det er galt/feil/skadelig/dumt/hensynsløst/forkastelig å røyke når man er gravid (dessuten slutta hun jo). Det er heller ikke noe galt med å synes det er merkelig at de ikke har mer styr på økonomien (ellers hadde de jo ikke vært på TV heller). Men å kommentere ting som utseende og spekulere i ting som ikke engang kom frem på TV er totalt lavmål.

Vi skal ikke her spekulere i disse foreldrenenes omsorgsevne, men de fremsto på tv med svært liten innsikt i hvordan deres valg påvirket livet deres forøvrig. Både å røyke i svangerskapet og ta opp gjeld som en ikke har mulighet til å betale. Jeg syns det er naturlig at seerne da lurer på hvordan de klarer å ta gode valg i forhold til barneoppdragelsen.

• Liker 3
Skrevet

Vi skal ikke her spekulere i disse foreldrenenes omsorgsevne, men de fremsto på tv med svært liten innsikt i hvordan deres valg påvirket livet deres forøvrig. Både å røyke i svangerskapet og ta opp gjeld som en ikke har mulighet til å betale. Jeg syns det er naturlig at seerne da lurer på hvordan de klarer å ta gode valg i forhold til barneoppdragelsen.

Nei, det er det naturlig å lure på. For meg er det ikke naturlig å øse det ut offentlig.

Til sammenligning er det veldig naturlig for meg å gå ut fra at de som synes det er ok å kritisere navngitte personer man ikke kjenner og spekulere i ting utfra noen få ting man vet om dem på et offentlig forum også gjør dette over gjerdet til naboen. Eller kanskje sier forran sine egne barn at mamman til Ole har ettervekst og røyker, så hun er nok ikke spesielt smart.

• Liker 2
Skrevet

Nei, det er det naturlig å lure på. For meg er det ikke naturlig å øse det ut offentlig.

Til sammenligning er det veldig naturlig for meg å gå ut fra at de som synes det er ok å kritisere navngitte personer man ikke kjenner og spekulere i ting utfra noen få ting man vet om dem på et offentlig forum også gjør dette over gjerdet til naboen. Eller kanskje sier forran sine egne barn at mamman til Ole har ettervekst og røyker, så hun er nok ikke spesielt smart.

Etterveksten og røykinga gjør henne ikke mindre smart, men rent overfladisk får det henne til å se mindre smart ut. Jeg fikk inntrykket av henne som uintelligent på grunn ting hun sa, som f.eks at hun oppriktig trodde de hadde råd til mercedes når banken alt hadde sagt nei.

Anonymous poster hash: 52f96...b9d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...