Gå til innhold

18 mnd mellom eldste og yngste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er fortsatt litt i sjokk, ettersom vi strevde veldig med nr 1. Fikk positiv test for ett par dager siden. Noen som har ca 18 mnd mellom barna sine? Dele erfaring?

Anonymous poster hash: 58035...f62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer! :)

Vi har 19 måneder mellom våre, og stort sett er det bare helt fantastisk! Klart, det er travelt og alt det der, men det hadde det nok vært uansett.

En ting jeg skulle ønske vi hadde gjort mer av før babyen kom var å forberede storesøster. Vi tenkte at hun var så liten at det kom til å gå fint uansett (altså, vi snakket jo om baby i magen og alt det der, men ikke nok tror jeg!), men da lillesøster ble født ble hun forferdelig sjalu. Det varte i ca 3 måneder og det var helt grusomt. Hver gang jeg skulle amme, skulle hun sitte på fanget mitt, jeg kunne ikke la dem være alene i ett eneste sekund - da slo hun lillesøster osv. Men det ble gradvis bedre, og nå er de bestevenner nesten hele tiden. Det er helt fantastisk å se den søskenkjærligheten de har for hverandre! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :)

Vi har 19 måneder mellom våre, og stort sett er det bare helt fantastisk! Klart, det er travelt og alt det der, men det hadde det nok vært uansett.

En ting jeg skulle ønske vi hadde gjort mer av før babyen kom var å forberede storesøster. Vi tenkte at hun var så liten at det kom til å gå fint uansett (altså, vi snakket jo om baby i magen og alt det der, men ikke nok tror jeg!), men da lillesøster ble født ble hun forferdelig sjalu. Det varte i ca 3 måneder og det var helt grusomt. Hver gang jeg skulle amme, skulle hun sitte på fanget mitt, jeg kunne ikke la dem være alene i ett eneste sekund - da slo hun lillesøster osv. Men det ble gradvis bedre, og nå er de bestevenner nesten hele tiden. Det er helt fantastisk å se den søskenkjærligheten de har for hverandre! :hjerte:

Så godt å høre :) da skal vi ha det i bakhodet og prøve å forberede han nok ;)

Anonymous poster hash: 58035...f62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kjent ut. Vi strevde i flere år før jeg ble gravid første gang, så det falt oss ikke helt inn å bekymre oss for prevensjon. Vips ble det to tette (20 mnd mellom våre).

Det var veldig hektisk en stund. Heldigvis var eldstemann godt tilvent i barnehage før neste kom. Og vi hadde full plass, så den lille fikk ca 5 timer alene hjemme (med mamma) hver dag.

Nå er de 3 og snart 5 år, og har utrolig mye glede av hverandre. En god del krangling selvfølgelig, men mye lek, selskap og trygghet i hverandre.

Nå (som vi er over amming, bleier og den verste nattevåkeb) ser jeg bare fordelene. De er så jevne og dermed klar for omtrent det samme mhp ferie, fritidsaktiviteter og familiens påfunn i helgene.

Anonymous poster hash: 96ffd...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det 18 mnd mellom og det er helt supert! Slitsomt ja, men masse masse glede :nigo:

Her har vi hatt lite sjalusi. I begynnelsen var det litt sårt at mamma satt så mye med babyen, men det gikk seg fort til. Nå står han og stryker på henne, gir kos, gir henne bamser osv. Det hender en gang i blant at han klør i fingrene etter å gi henne en liten klask, men han tar seg som regel i det :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 mnd mellom meg og lillebror. Husker folk pleide å tro vi var tvillinger. Kan nesten ikke huske at han ikke har vært der da jeg eksisterte. Tror jeg ønsker litt større aldersforskjell mellom mine barn i framtiden, minst 2 år ca for ikke å bli utslitt og for å få mer alenetid med barn nr 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...