Gå til innhold

Er jeg rar som reagerer, feil i barnesang som ungene fikk på skolen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er jeg rar som reagerer på feil i barnesanger som ungen får på skolen?

Denne ukas engelske sang er denne:

If you're happy and you know it, clap you're hands.

Er ikke you're hands helt feil?

Det skal da vel stå your, uten apostrof og e?



Anonymous poster hash: 01577...cf3
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Your = din
Your's = dine

If you happy and you know it clap your hand = er du veldig glad og vet det klapp din hand (blir feil å ha hands her, da dette er entall.

If your happy and you know it clap you're hands= Er du veldig glad og vet det klapp dine hender (vi har jo faktisk to :) )

Er hvertfall slik jeg har lært det, men kanskje jeg tar feil.



Anonymous poster hash: 69a8d...f26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ille at det er såpass lavt nivå på lærerne.



Anonymous poster hash: 36782...757
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, glem det. Apostrofen er feil ja :P Leste ikke hele spørsmålet først.



Anonymous poster hash: 69a8d...f26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Your = din

Your's = dine

If you happy and you know it clap your hand = er du veldig glad og vet det klapp din hand (blir feil å ha hands her, da dette er entall.

If your happy and you know it clap you're hands= Er du veldig glad og vet det klapp dine hender (vi har jo faktisk to :) )

Er hvertfall slik jeg har lært det, men kanskje jeg tar feil.

Anonymous poster hash: 69a8d...f26

Nei, nei. Du må ha gått på samme skole.

Anonymous poster hash: 014fd...56f

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Your = din

Your's = dine

If you happy and you know it clap your hand = er du veldig glad og vet det klapp din hand (blir feil å ha hands her, da dette er entall.

If your happy and you know it clap you're hands= Er du veldig glad og vet det klapp dine hender (vi har jo faktisk to :) )

Er hvertfall slik jeg har lært det, men kanskje jeg tar feil.

Anonymous poster hash: 69a8d...f26

Eh, du er på bærtur hvertfall :P

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, dette ville jeg definitivt meldt fra om til skolen, hvis dette er nivået på det de lærer barna, så bør de få bot...



Anonymous poster hash: 014fd...56f
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, dette ville jeg definitivt meldt fra om til skolen, hvis dette er nivået på det de lærer barna, så bør de få bot...

Anonymous poster hash: 014fd...56f

Vet du. Jeg er så fristet. Men da synes de sikkert jeg er sprø. Haha. :D

Det er menneskelig å gjøre feil, men når man er lærer burde man kunne rettskriving!

Anonymous poster hash: 01577...cf3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Your = din

Your's = dine

If you happy and you know it clap your hand = er du veldig glad og vet det klapp din hand (blir feil å ha hands her, da dette er entall.

If your happy and you know it clap you're hands= Er du veldig glad og vet det klapp dine hender (vi har jo faktisk to :) )

Er hvertfall slik jeg har lært det, men kanskje jeg tar feil.

Anonymous poster hash: 69a8d...f26

ojsann

Anonymous poster hash: b92f3...729

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du. Jeg er så fristet. Men da synes de sikkert jeg er sprø. Haha. :D

Det er menneskelig å gjøre feil, men når man er lærer burde man kunne rettskriving!

Anonymous poster hash: 01577...cf3

Meld fra. Det er jo ikke snakk om verdens undergang eller noe, men en skole skal ikke distribuere grove språkfeil.

Anonymous poster hash: b92f3...729

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Offensive Pie

Du får be dem kjøre all engelsk tekst gjennom stave/grammatikkontrollen til Word, så de slipper å dumme seg ut i fremtiden :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingaborga

haha det er utrolig trist at det er så lavt nivå på læreren som skrev dette, selv skjønner jeg ikke at folk gjør denne feilen, fordi jeg synes det er så lett å forstå disse skrivereglene uansett, men hvis de lærer dette i ung alder, kommer det ivertfall ikke til å bli bedre med årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Your = dinYour's = dine If you happy and you know it clap your hand = er du veldig glad og vet det klapp din hand (blir feil å ha hands her, da dette er entall. If your happy and you know it clap you're hands= Er du veldig glad og vet det klapp dine hender (vi har jo faktisk to :) ) Er hvertfall slik jeg har lært det, men kanskje jeg tar feil. Anonymous poster hash: 69a8d...f26

Facepalm.

Hvis du er glad og vet det klapp dine hender(joda det er flertall): clap your hands.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er menneskelig å feile, selv om det er pinlig. Antakeligvis har læreren googlet teksten og ikke korrekturlest den. Sikkert vært litt stressa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er menneskelig å feile, selv om det er pinlig. Antakeligvis har læreren googlet teksten og ikke korrekturlest den. Sikkert vært litt stressa.

Tviler på at denne feilen har oppstatt på Google.

Anonymous poster hash: b92f3...729

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en engelsklærer, så er det pinlig. Om ikke, er det ikke så rar feil å ta.



Anonymous poster hash: d6b57...fb4
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er barna da? Går de i 1.-klassen og bare skal synge sangen gjør det jo ingenting. Går de derimot i 5. og skal lære å både skrive og synge sangen, så bør du kanskje si fra. Uansett flaut med en så "grov" feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...