Gå til innhold

Kan man bli gravid dagen etter endt mens?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For ett par uken siden hadde jeg og mannen et uhell, og kondomet sprakk. Har i ettertid vært kjempebekymret for at jeg plutselig skal være gravid. Senest i natt våknet jeg og følte meg så uendelig kvalm, men nå er formen helt fin igjen.
Kommer meg ikke på apoteket før til helgen, så får desverre ikke kjøpt en graviditetstest før da.

Nå på lørdag var jeg også kjempedårlig (el tror jeg), men det var på en helt ny måte. Hadde først så vondt i magen at jeg ville grine, og litt senere ble jeg skikkelig svimmel, holdt på å svime av og fikk skikkelig hetetokt. Dette er noe jeg aldri har opplevd før.
Håper jo så absolutt at det ligger noe annet bak, men mistanke om graviditet ligger jo selvfølgelig og lurer.

Eller, jeg vet at man kan bli gravid nårtid som helst, men hvor stor sannsynlighet er det?



Anonymous poster hash: 71aaf...ef0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja i teorien kan du det, men mest sannsynlig ikke. Ta en test så er du sikker :)

Anonymous poster hash: 6c07c...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rannveig Heitmann ble det...



Anonymous poster hash: d1d06...3ca
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis du feks har korte sykluser og får eggløsning et par dager etter mens kan det jo gå an i teorien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge min ultralydtermin ble jeg befruktet dagen etter mens. Jeg tror ikke selv det stemmer, men...

Anonymous poster hash: ec711...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å hjelp! Krysser fingrene for at vi berga oss denne gangen! Er livredd for at jeg plutselig kan ha blitt gravid, men skal kjøpe en test og sjekke så fort som mulig.

ts



Anonymous poster hash: 71aaf...ef0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid 2 dager etter mensen så det er fullt mulig:)



Anonymous poster hash: e2895...cd6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo teoretisk mulig, men da skal du ha en god dose med uflaks. De færreste har eggløsning rett etter mens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalme pleier ikke å komme så tidlig,kommer vanligvis rundt uke 6-7.

Du KAN jo være gravid, men ta en test. De fleste har ikke EL dagen etter mensen slutter.



Anonymous poster hash: 051be...acd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har mens i f.eks. 5 dager, så blir dagen etterpå dag 6 i syklusen. Spermen kan leve i 3-7 dager. Da er det helt mulig å bli gravid, for da snakker man om dager rundt EL. Men sjansene for det er små.



Anonymous poster hash: 83db4...852
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min UL sa at jeg ble gravid dagen etter siste mensdag i siste svangerskap, og det passet med når jeg fødte også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...