Gå til innhold

Fortelle kontaktlærer om spontanabort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg går VG2 og opplevde i helgen en spontanabort, og jeg har vært utrolig kvalm, hatt vondt i magen og har vondt i hodet.

Det er derfor utrolig vanskelig å sove, og jeg sliter med skolen pga det fysiske. Psykisk går det nok greit.

Lærerinnen min er en utrolig forståelsesfull lærer, og hun kjenner meg veldig godt (jeg er hybelboer, så de holder vel et ekstra øye med oss som er det) og ringer om jeg er borte fra skolen og spør om det går fint med meg osv.

Så jeg lurer på om dere tror jeg skal fortelle henne sånn at hun skjønner hvorfor jeg er borte fra skolen? Eller skal jeg la det være?



Anonymous poster hash: e270f...b21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det syns jeg du skal gjøre. Da vil hun kunne ta hensyn til din situasjon.
Ei venninne av meg opplevde spontan abort for en stund siden, og hun orket ikke gå på skolen pga smertene. Hun fortalte kontaktlærer hva som var grunnen, og kontaktlæreren vår valgte å ikke skrive fravær for 2 dager.



Anonymous poster hash: e41ac...9e8
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La det være, bare si du har hatt vondt i magen. Det er litt privat.

Anonymous poster hash: 257ef...b0c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble voldtatt da jeg vg1 og fortalte det til gymlærer og kontaktlærer og ba om eget opplegg i gymtimene for noen uker. Vi drev mye med forskjellig nærkontakt som f.eks. menneskepyramide og jeg orket ikke at andre var borti meg. De lo og sa at de ikke kunne ta hensyn til slikt. Poenget mitt er at jeg angrer på at jeg fortalte noe så privat, jeg ønsker at jeg heller hadde skyldt på uspesifisert sykdom e.l.

Anonymous poster hash: 1e58f...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La det være, bare si du har hatt vondt i magen. Det er litt privat.

Anonymous poster hash: 257ef...b0c

Ja, er akkurat derfor jeg spør også

-TS

Anonymous poster hash: e270f...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble voldtatt da jeg vg1 og fortalte det til gymlærer og kontaktlærer og ba om eget opplegg i gymtimene for noen uker. Vi drev mye med forskjellig nærkontakt som f.eks. menneskepyramide og jeg orket ikke at andre var borti meg. De lo og sa at de ikke kunne ta hensyn til slikt. Poenget mitt er at jeg angrer på at jeg fortalte noe så privat, jeg ønsker at jeg heller hadde skyldt på uspesifisert sykdom e.l.

Anonymous poster hash: 1e58f...604

Så utrolig stygt gjort av dem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble voldtatt da jeg vg1 og fortalte det til gymlærer og kontaktlærer og ba om eget opplegg i gymtimene for noen uker. Vi drev mye med forskjellig nærkontakt som f.eks. menneskepyramide og jeg orket ikke at andre var borti meg. De lo og sa at de ikke kunne ta hensyn til slikt. Poenget mitt er at jeg angrer på at jeg fortalte noe så privat, jeg ønsker at jeg heller hadde skyldt på uspesifisert sykdom e.l.

Anonymous poster hash: 1e58f...604

Dette burde du tatt videre med rektor. Selv om det kanskje er veldig krevende, så ville du kanskje spart andre for å oppleve det samme som deg. Sånn som dette fortjener ingen å bli møtt etter å ha opplevd en voldtekt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går VG2 og opplevde i helgen en spontanabort, og jeg har vært utrolig kvalm, hatt vondt i magen og har vondt i hodet.

Det er derfor utrolig vanskelig å sove, og jeg sliter med skolen pga det fysiske. Psykisk går det nok greit.

Lærerinnen min er en utrolig forståelsesfull lærer, og hun kjenner meg veldig godt (jeg er hybelboer, så de holder vel et ekstra øye med oss som er det) og ringer om jeg er borte fra skolen og spør om det går fint med meg osv.

Så jeg lurer på om dere tror jeg skal fortelle henne sånn at hun skjønner hvorfor jeg er borte fra skolen? Eller skal jeg la det være?

Anonymous poster hash: e270f...b21

Dersom dette går ut over skolearbeidet, ville jeg fortalt det. Lærere er vant til å håndtere ting av en privat karakter, så jeg er sikker på at det går bra

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du føler for det, er det bare bra å være åpen med kontaktlæreren din. Da forstår hun hvorfor du er borte, i stedet for at hun tror hun skulker. Jeg skjønner ikke hvorfor man ikke skal kunne si det til en lærer. Hadde det vært hele klassen, hadde jeg skjønt at man ikke skal dele så private ting. Men til en forståelsesfull lærer - ja...

Anonymous poster hash: 3589c...de0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du bør fortelle det, hvis du selv føler at du kan. Da får du "letta litt på trykket", hun har taushetsplikt og du vet at du stoler på henne. Jeg vil tro hun støtter deg på sin måte, på samme måte som hun gjør ved å ringe deg når du er borte fra skolen :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...