Gå til innhold

pcos og vansker med å bli gravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var hos gynekolog i dag, pga veldig ustabile sykluser på opptil 3 mnd. Var usikker på om jeg i det hele har eggløsninger.

Ved ultralydundersøkelsen av livmor og eggstokker sa legen at det i begge eggstokkene var svært mange egg i ulik modningsfase.

hva innebærer egentlig dette? Jeg forsto ikke helt, og mange av spørsmålene jeg burde stilt når jeg var der kom jeg ikke på før etterpå.

betyr dette at eggene hoper ser opp i stedet for å slippe når jeg skulle hatt eggløsning?

Jeg må ned i vekt for å stabilisere syklusen. Legen mente at det ville være nok til at jeg da kunne få eggløsning av meg selv.

men når jeg får tilbake eggløsningene, vildet da være større sjans for at det slippes flere egg siden jeg har så mange?

Anonymous poster hash: 0fe00...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kommer fra en familie hvor det er mange som sliter med å få barn. Har flere kusiner som har fått beskjed om å gå ned i vekt, for da vil alt ordne seg. Det gjør det sikkert hos noen også, men ikke hos alle. Vi har mange med pcos også, og etter at vektnedgangen var fullført, var det fremdeles ikke noen eggløsning..

Vet da at noen har prøvd forskjellige hormonbehandlinger i form av sprøyter for å "lære" kroppen å fullføre modningsprosessen av eggene før de slippes :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke noen bakdel å gå ned i vekt, det vil jeg påstå er en av de kanskje enklere metodene på veien mor å få barn (dersom det skulle fungere). Dersom det da ikke skjer noe så kan det hende du bare trenger en liten dytt med medisiner for å få eggløsning av deg selv også.

Nå er ikke jeg lege, men noen av de som sliter med pcos "mister" deler av problemet med den etter vektnedgang og da forsvinner også problemet med flere egg/cyster. Du vil da mest sannsynig produsere færre egg/vanlig mengde og bare de/det som er modent vil slippes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pcos og er normalvektig. Har hatt 2 spontanaborter i år, og har veldig lange sykluser. Er satt på medisiner nå, og har gått time til uttredning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...