Gå til innhold

blir så tynn! :(


Akvarium85

Anbefalte innlegg

Ammer en baby på 8,5 mnd, hun spiser 2-3 små måltider om dagen (2-3 ss). så ikke langt unna fullamming, og hun er rund og aktiv, så hun trenger mye energi. Jeg prøver å spise mye og kcal-rik mat, men blir bare tynnere og tynnere. la på meg 18 kg i svangerskapet (fra normal bmi), og har nå gått ned 18+8kg.

Mamma var lik, men hun sluttet å amme etter max 6 mnd, og fikk da lagt på seg litt. jeg ønsker å amme til baby er 2 år, men begynner å bli bekymret for vekttapet.. hvor mange kcal går egentlig til amming? jeg trener 1-2 ganger i uka, men er nok ganske aktiv i hverdagen.

kommer det til å stabilisere seg snart? noen med liknende erfaring som har klart å amme lenge uten å forsvinne? det stikker bein ut på meg, hater det.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det krever mye energi å amme.

Hvordan spiser du? Husker du å spise ofte nok?

Det åpenbare her er jo at du må sørge for å få i deg mer mat. Mer smør, mer olje i matlagingen, mer majones, smoothier med olje i ... små grep kan utgjøre mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår at dette ikke er bra for dere som i utgangspunktet er tynn, men må si at jeg håper virkelig jeg slanker meg når jeg skal bynne å amme :P



Anonymous poster hash: e1012...031
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smør på hver skive/knekkebrød, mye pålegg og helmelk. Spis oftere om mulig. Kan ikke komme med spesifikke kostråd, men fikk selv slike råd slik at jeg slapp å se så tynn/sliten ut.

Ble fort en hel boks med makrell i tomat, smør, helmelk og noen skiver ble standard-måltidet. Men variasjon er nok lurt, jeg er idag veldig lei den maten jeg spiste hver dag da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips kan være smoothie. Ha en liter stående i kjøleskapet, så er det lett tilgjengelig. Tilsett bær, fløte/h-melk, banan, havregryn og litt olje. Dette blir en god og kaloririk drikk. Lettere å få i seg kaloririk drikke enn mat :)



Anonymous poster hash: a1268...f28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom på at lettprodukter var fy-fy, tenker da på meieriproduktene som rømme, melk, ost etc

Jeg ville tatt en telefon til noen som kan gi matråd/måltidstips, gjort litt kritisk reseach på nettet og sett i kjøleskap/skap hva du faktisk får i deg.

Det høres kanskje voldsomt ut, spesielt om jeg sammenligner med da jeg var oppi det. Mat ble for meg litt nedprioritert, så lettvint og hurtig som mulig ville jeg ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ungens kosthold du bør snu på og ikke i hovedsak ditt eget. Når babyen har blitt så stor er det på tide med mer fast føde, du kan ikke nærmest fullamme en på 9 mnd.

Anonymous poster hash: ab74e...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å prøve å trappe litt ned på ammingen? Om babyen din er såpass gammel har den behov for annen næring en morsmelk. Høres ut som hun får lite fast føde for alderen. Når min datter var på den alderen spiste hun minst tre ganske store måltider med grøt og middag daglig, selv om jeg ammet tre ganger daglig. Amming kan du fint vedlikeholde ved å amme to-tre ganger daglig. Jeg gikk også hele tiden ned i vekt under amming, men det stabiliserte seg rundt 7 mnd fordi hun spiste stadig mer fast føde.

Anonymous poster hash: ed5dd...0ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk også ned mye. Stabilisere seg ikke så ved 10 måneder måtte jeg slutte pga helsa mi. Men hun må jo få mer fast føde nå? 9 måneder skal jo ha masse energi og ligger i gjennomsnitt på 3 måltider fast føde og ikke fullamming.

Anonymous poster hash: 684dc...6f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...