Gå til innhold

Helt utrolig hvordan de kan redigere levende film


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg visste at photoshop kunne endre stillbilder fullstendig, men jeg ante ikke at de kunne gjøre akkurat like mye med levende film, f.eks. i en musikkvideo.

Ikke rart folk føler det er vanskelig å leve opptil skjønnheten til kjendisene.

http://www.dbtv.no/?vid=3107571567001



Anonymous poster hash: de25b...cac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I akkurat denne filmen tror jeg at de har filmet den samme scenen to ganger, en gang uten sminke, og en gang med. Så har de lagt fimene "oppå" hverandre, og gjør diverse områder i det øverste laget mer og mer "gjennomsiktig" sånn at det ser ut som om mun blir sminket i photoshop "live". Man kan se at hun beveger svært lite på hodet, og at hun sitter forran en hvit bakgrunn. Noe av dette er nok gjort med bilderedigering rett på filmen, som for eksempel lysjusteringer og filter, men da det er svært tidkrevende å fullstendig redigere tusenvis av bilder som til sammen danner en film, tror jeg at de har funnet måter å forenkle uttrykket på, slik at det bare ser ut som om dette blir gjort enkelt rett på filmen.

Tror ikke at de gjør dette når de lager filmer i hollywood. Det er jo mye billigere å bare sminke skuespillerne. Denne musikkvideoen er nok laget for å få fram all fotoredigeringen som blir gjort på bilder.



Anonymous poster hash: fc008...4ff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne videoen er konstruert i et mye mer komplisert program enn det man får inntrykk av her. Ja, det går ann å manipulere video, men det skjer ikke på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt ganske vanlig å modifisere skuespillere i både filmer og tv-serier om dagen, så TS har et poeng.



Anonymous poster hash: 76dac...392
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...