Gå til innhold

abort - krav på enerom?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor gjør du det ikke hjemme??

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette blir da ikke hemmelig. Hva du har gjort blir lagret i journalen din for evig og alltid. Kjentsfolk, venner og familie kan spore opp din journal hvis de jobber på det sykehuset. Ingenting forblir hemmelig. Noen får vite det uansett. Allerede fastlegen din vet dette, for han har søkt abort for deg. Dette blir lagret på deg hele livet ditt. Ikke mange jenter tenker over det, men er ikke kult at venner av dine barn kan se din jurnal ( om mange år) hvis de jobber på det sykehuset. Journaler er lett å snoke i.

Anonymous poster hash: fdbda...5d2

Paranoid??

• Liker 3
Gjest MammatilTiana
Skrevet

Når jeg tok abort måtte jeg dele rom med ei til. (Kunne være flere, var to senger til der) Jeg hadde med ei venninne inn og hun jenta hadde med seg kjæresten sin, så du kan nok ta med deg kjæresten din ja. Er jo sånn forheng rundt sengene da, men man kan jo se hverandre noen ganger for det..

Hun jeg delte rom med var venninna til daværende kjæreste, så ja sånn traff vi hverandre for første gang :overrasket:

Skrevet

:(

Anonymous poster hash: bfb3b...d0d
Skrevet

Jeg valgte å være hjemme, er ikke det et alternativ for deg?

Anonymous poster hash: 8e0b0...738
  • Liker 1
Skrevet

Jobber i en sykehusavdeling med 10 sengeplasser. Vi har 2 enerom...

Er dessverre mangel på enerom, og man er heldig om man får det. Hos oss er det som regel alvorlig syke, døende, svært demente eller smittepasienter som har enerom.

• Liker 1
Skrevet

Dette blir da ikke hemmelig. Hva du har gjort blir lagret i journalen din for evig og alltid. Kjentsfolk, venner og familie kan spore opp din journal hvis de jobber på det sykehuset. Ingenting forblir hemmelig. Noen får vite det uansett. Allerede fastlegen din vet dette, for han har søkt abort for deg. Dette blir lagret på deg hele livet ditt. Ikke mange jenter tenker over det, men er ikke kult at venner av dine barn kan se din jurnal ( om mange år) hvis de jobber på det sykehuset. Journaler er lett å snoke i. Anonymous poster hash: fdbda...5d2

Journaler er lett å snoke i ja, men når man går inn i elektroniske journaler så blir det lagt igjen spor fra brukeren som er logget inn. Ikke særlig smart om man vil beholde jobben.

Som regel må man også skrive grunnen til at man skal ha innsyn i journalen med mindre at pasienten er innlagt på avdelingen man jobber på.

• Liker 5
Skrevet

Dette blir da ikke hemmelig. Hva du har gjort blir lagret i journalen din for evig og alltid. Kjentsfolk, venner og familie kan spore opp din journal hvis de jobber på det sykehuset. Ingenting forblir hemmelig. Noen får vite det uansett. Allerede fastlegen din vet dette, for han har søkt abort for deg. Dette blir lagret på deg hele livet ditt. Ikke mange jenter tenker over det, men er ikke kult at venner av dine barn kan se din jurnal ( om mange år) hvis de jobber på det sykehuset. Journaler er lett å snoke i. Anonymous poster hash: fdbda...5d2

Journalsnoking er faktisk forbudt. Dersom du er en av dem, bør du tenke deg godt om før du søker opp en pasient du ikke har en behandlingsrelasjon til. Alle søk man gjør blir lagret, alle sider man går inn på i journalen sporet. Pasienten kan be om en liste over hvem som har sett på journalen. Det kan gå en alarm om man søker opp en kjent person eller en pasient på en avdeling man ikke jobber. Så pass på hvor du trår.

Synes en journalsnoker bryter flere moralregler enn en fortvilt jente som av ulike årsaker blir nødt til å ta abort.

Anonymous poster hash: f56b8...5d0

• Liker 13
Skrevet (endret)

Du kommer ikke til å bry deg om de andre, det er forheng mellom hver seng og du kommer til å være ned-dopa til noen vekker deg og sier du må spise. Dette er hvis du skal ta kirurgisk abort da :)

Endret av Evilposelos
Skrevet

Dette blir da ikke hemmelig. Hva du har gjort blir lagret i journalen din for evig og alltid. Kjentsfolk, venner og familie kan spore opp din journal hvis de jobber på det sykehuset. Ingenting forblir hemmelig. Noen får vite det uansett. Allerede fastlegen din vet dette, for han har søkt abort for deg. Dette blir lagret på deg hele livet ditt. Ikke mange jenter tenker over det, men er ikke kult at venner av dine barn kan se din jurnal ( om mange år) hvis de jobber på det sykehuset. Journaler er lett å snoke i.

Anonymous poster hash: fdbda...5d2

Jeg blir helt paff av hvor mye vrøvl noen klarer å lire av seg. TS, bare se bort i fra det der. Journalsnoking er ikke lovlig, det vet alle som har jobber hvor de kan få tilgang til journaler

• Liker 4
Skrevet

Da jeg fikk ta kirurgisk var det ikke snakk om at mann fikk ha besøk fra menn i det hele tatt. Før jeg gikk inn, lå jeg i en seng med gardiner rundt. Når jeg våknet igjen lå jeg på rom med 6 (eller 8?) andre som var inne for både medisinsk eller kirurgisk.

Sykepleierene var veldig omsorgsfulle, og tok veldig godt vare på meg. Til tross for situasjonen tenker jeg tilbake på det som ikke spesielt negativt, men veldig trygt og omsorgsfylt til tross for at jeg lå med 5 andre fremmed damer, og det var mange kvinnlige sykepleiere som gikk rundt.

Anonymous poster hash: f001d...236
  • Liker 1
Skrevet

Jeg måtte ta medisink abort for et par år siden pga fosteret var dødt. Startet med å ta piller hjemme, for så å reise på sykehuset. I begynnelsen låg jeg på gangen, slik at da jeg fikk fellesrom var det luksus. Delte rom med ei som kom inn for å ta kirurgisk abort, samt ei til. Førstnevnte var klient av meg i forbindelse med jobb, så det var ikke en kjekk situasjon. Vurderte flere ganger om jeg skulle be om å få bytte rom, men da ville jeg måtte bryte min taushetsplikt. Dro godt foran gardinene, og prøvde å få mest mulig privatliv, men kjekk situasjon var det ikke...

Poenget mitt er at det er ikke alltid man kan velge ting her i livet. Det å måtte dele rom på sykehus er noe man bare må finne seg i. Og er du heldig er der ikke noen du kjenner.

Anonymous poster hash: baef4...8aa
Skrevet

mye greiere å ta medisinsk abort hjemme. hadde aldri giddi å ligge på sykehus pga det. her jeg bor anbefaler de at du gjør det hjemme

Anonymous poster hash: 1865d...7e8
Skrevet

Hvorfor gjør du det ikke hjemme??

ble anbefalt å gjøre det på sykehuset av legen for å kunne få det jeg trenger av smertestillende og fordi jeg ikke har født. TS

Anonymous poster hash: 46aff...6ce

Skrevet

Jeg valgte å være hjemme, er ikke det et alternativ for deg?

Anonymous poster hash: 8e0b0...738

ble anbefalt å være på sykehuset, får eget rom på pasienthotellet. Etter å ha snakket med sykepleiere og leger føler jeg meg sikker på å være på sykehuset. Føler det er mer "trygt" der. TS

Skrevet

ble anbefalt å gjøre det på sykehuset av legen for å kunne få det jeg trenger av smertestillende og fordi jeg ikke har født. TS

du får faktisk med deg smertestillende hjem. jeg fikk nok av det ihvertfall

Skrevet

mye greiere å ta medisinsk abort hjemme. hadde aldri giddi å ligge på sykehus pga det. her jeg bor anbefaler de at du gjør det hjemme Anonymous poster hash: 1865d...7e8

Det føltes slett ikke greit for min del, da jeg fikk så store smerter at jeg kastet opp og det svartnet for øynene. Måtte tilbake på sykehuset og få morfinsprøyter. Så det føles utrygt for dem som har samme opplevelse som meg.

Skrevet

du får faktisk med deg smertestillende hjem. jeg fikk nok av det ihvertfall Anonymous poster hash: 1865d...7e8

Men ikke alltid tilstrekkelig. Noen må ha morfin intravenøst på sykehuset (i tillegg til Voltaren og Pinex Major, som er de to man får med hjem).

Skrevet

Det føltes slett ikke greit for min del, da jeg fikk så store smerter at jeg kastet opp og det svartnet for øynene. Måtte tilbake på sykehuset og få morfinsprøyter. Så det føles utrygt for dem som har samme opplevelse som meg.

hvor lenge siden er det? nå får du annen medisin enn kun paralgin forte.

Skrevet

hvor lenge siden er det? nå får du annen medisin enn kun paralgin forte. Anonymous poster hash: 1865d...7e8

Et år siden. Måtte ta abort pga fosterdød. Jeg fikk Voltaren og apinex Mojor (kun en stikkpille) med hjem. Det holdt ikke i det hele tatt. Dro som sagt på sykehuset, da jeg holdt på å besvime av smerte og kvalme. Ble en skrekkopplevelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...