Gå til innhold

abort - krav på enerom?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal ta abort denne uken og lurer da på om jeg har "krav" på enerom? Føler meg ikke veldig komfortabel om jeg må ligge på rom med andre som er i samme situasjon. Skal ha med kjæresten men han kan vel ikke bli om jeg ligger på rom med andre?

Og spar dere for ekle kommentarer, har det tungt nok fra før.

Anonymous poster hash: 46aff...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobber på sykehus, og kan garantere at du ikke har "krav" på enerom.

Det er et dagkirurgisk inngrep, og det er ikke kapasitet på et sykehus til å gi enerom til dagkir.inngrep.

Kun ved meget spesielle saker kan slikt innvilges.



Anonymous poster hash: 2ed8b...cd5
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke et krav, men som regel blir du liggende alene på et "rom" som er dekket til med gardiner, om du forstår.

Jeg har tatt abort selv, og dette var en helt grei løsning. Jeg og samboeren fikk privatliv i massevis, selv om vi tidvis hørte hun vi delte rom med. Så henne aldri.

TIPS til deg, ikke ligg i senga hele tiden, gå rundt om kring, gjør øvelser stående. Det skynder på prosessen!



Anonymous poster hash: 57524...ff9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke selv tatt abort, men har flere venninner som har. De har alle opplevd å ligge på rom med andre, hvilket jeg fullt ut forstår er ubehagelig. Tror rett og slett ikke at de har rom til hver enkelt.

Ring sykehuset der du skal og spør dem hvordan de praktiserer det?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok abort en gang som 17-åring. Jeg var så redd for hva folk ville tro om meg, at jeg dro helt alene uten å fortelle om dette til noen. Det var flere andre på klinikken den dagen, og alle hadde med seg kjærestene sine untatt meg. Jeg fikk enerom, og tror kanskje at dette hadde noe å gjøre med at jeg var alene og veldig ung. Om du får enerom eller ikke har nok med hvor mange andre som skal ta abort den dagen og hvor stor kapasitet sykehuset har. Det går ann å abortere hjemme hvis man synes at det er ekkelt å ligge på sykehuset.

Du kommer uansett til å ligge bak en skillevegg.

Abort er ganske vondt. Da jeg gjorde det fikk jeg en varmeflaske oppå magen som lindret smerten litt. Fikk også morfinsprøyte mot smertene. Vil anbefale deg å be om dette hvis du har veldig vondt.

Håper at alt går fint :)



Anonymous poster hash: 486d9...3e7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok ikke det. Jeg lå på 4 mannsrom, alle skulle forskjellige ting. Alle hadde gardinene trukket foran sengen. Alle hadde nok med seg selv. 1 manns rom er prioritert for de som er veldig syke som regel. Så du kan ikke kreve å få det. Jeg opplevde en veldig flink sykepleier som tok seg av oss og gjorde situasjonen litt lettere. Var hjemme etter et par timer, hadde kirurgisk.



Anonymous poster hash: 89037...32f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar og råd :) Leste på Internett at det var flere som hadde fått enerom, men de har vel bare vært "heldige". Skal på første timen i morgen, kjenner jeg er spent. Kvalm. Gruer meg. TS



Anonymous poster hash: 46aff...6ce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det medisinsk du skal ha? I så fall blir du ikke på sykehuset i morgen. Da får du tabletter og tilbake etter et par dager eller være hjemme når det skjer. Ikke alle sykehus har eneroms kapasitet.



Anonymous poster hash: 89037...32f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det medisinsk du skal ha? I så fall blir du ikke på sykehuset i morgen. Da får du tabletter og tilbake etter et par dager eller være hjemme når det skjer. Ikke alle sykehus har eneroms kapasitet.

Anonymous poster hash: 89037...32f

Medisinsk ja. Får første pilla i morgen og jeg har time igjen på torsdag. Hadde et ørlite håp om enerom, men er sikkert ikke jeg får den muligheten. TS

Anonymous poster hash: 46aff...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sendt hjem etter den andre pilla også, men fikk så vondt at jeg måtte dra tilbake til sykehuset og få morfin. Da fikk jeg enerom. Mulig det ble gitt enerom, fordi jeg hadde veldig vondt og tok abort fordi fosteret var dødt (måtte ta medisinsk abort for å få det ut).

Uansett så deler man trolig rom med andre i samme vanskelige situasjon, der de fleste har mer enn nok med seg selv.

Anonymous poster hash: f56b8...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på den første timen idag hvor det var undersøkelse og jeg fikk den første tabeletten. Fikk rom på pasienthotellet til neste time, i tilfelle noen er i samme situasjon og lurer på det samme som meg :) TS



Anonymous poster hash: 46aff...6ce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ligget på gangen med hjerteinfarkt, så enerom er nok luksus ja.



Anonymous poster hash: 7fbd6...0f1
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ligget på gangen med hjerteinfarkt, så enerom er nok luksus ja.

Anonymous poster hash: 7fbd6...0f1

What.... :O

Anonymous poster hash: 46aff...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What.... :O

Anonymous poster hash: 46aff...6ce

Jepp, både på lokalsykehuset og på Ullevål. Tilsammen 4 netter på gangen, og 1 natt på intensiven (der hadde jeg enerom da - så jeg ikke skulle plutselig dø liksom...). Ikke kult.

Anonymous poster hash: 7fbd6...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min venninne lå på samme rom som en dame som konstant snakket i telefonen om barna sine eller hadde besøk av barna sine. Venninnen min måtte ta abort fordi fosteret var dødt, så hun ønsket jo egentlig barnet og strigråt. Jeg snakket med sykepleierne og spurte om hun kunne bytte rom med noen, men det var visst umulig.

Anonymous poster hash: 01f7e...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Nei, sjelden man får det. Tror aldri man har krav på det. Etter en abort får man det i alle fall ikke med mindre det er ledig kapasitet.

Jeg har aldri fått enerom på sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir da ikke hemmelig. Hva du har gjort blir lagret i journalen din for evig og alltid. Kjentsfolk, venner og familie kan spore opp din journal hvis de jobber på det sykehuset. Ingenting forblir hemmelig. Noen får vite det uansett. Allerede fastlegen din vet dette, for han har søkt abort for deg. Dette blir lagret på deg hele livet ditt. Ikke mange jenter tenker over det, men er ikke kult at venner av dine barn kan se din jurnal ( om mange år) hvis de jobber på det sykehuset. Journaler er lett å snoke i.



Anonymous poster hash: fdbda...5d2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...