Spiremor Skrevet 11. februar 2015 Forfatter #1761 Skrevet 11. februar 2015 Har sniklest litt gjennom dagboken din Gratulerer med ny bil! Når er termin? Håper du finner ut av dette med "lekkingen" Hyggelig med sniklesere, altså! Takk! Den er suuuperfin! Termin er 1. mars, så om to og en halv uke Kjennes som om jeg skal gå et par måneder til når jeg tenker på forventningene, mens jeg gjerne skulle hatt henne ut i går mtp kroppslige plager og frykten for hva det er som "lekker" Ææsj, får man ikke vasket de på noe vis heller? Håper du finner ut av vaffelrøra i dag .. Jordmor har med å ta tlf med en gang i dag! Håper du finner ut hva det er snart. PS: jeg kan nå ikke spise vafler igjen på gudene vet hvor lenge.... Har ringt helsestasjonen tre ganger uten svar, så jeg la igjen beskjed på svareren. Føler ikke jeg klarer å forklare det for legen heller, eneste han kunne ha gjort er vel å måle symfysemål og kjent om han syntes det var nok fostervann i magen min. *knis* Sorry! Vafler er jo SÅ godt! Haha, glad jeg ikke mister matlysten så veldig lett Haha, forskjell på folk, jeg fikk nesten litt lyst på vafler av å lese om vaffelrøre Æsj! Jeg tenkte egentlig å vaske den med varmt vann med eddik eller noe, og så klemme vannet inn og ut av badeanden, så innsiden faktisk blir vasket? Hehehe, tror helsevesenet gjør noe med evnen til å snakke om ekle ting og likevel spise ... Merket hvertfall forskjell etter at jeg jobbet på pleiehjem.. Ikke noe problem å snakke om både urin, avføring, oppkast, og andre kroppslige funksjoner mens jeg spiser Unntaket må være hvis noe ser ut som det man snakker om.. Spiser jeg noe knall orange mat, er det kanskje ikke det beste å snakke om spy? Jeg får også litt lyst på vafler når det lukter vaffelrøre hele tiden, selv om jeg føler meg litt syk i hodet av det Man blir nok litt herdet når man er "utsatt" for sånne ting i hverdagen. Jeg er herdet via jobben i barnehagen, men har aldri egentlig vært veldig lett påvirket sånn sett. Men enig i at man ikke kan spise noe som likner mens man snakker om det.. Sånn som gryteretter og lapskaus og sånt er litt no-no da, hehe. 1
Lilleninja Skrevet 11. februar 2015 #1762 Skrevet 11. februar 2015 Du har 8 dager på deg Jeg har forresten fått helt dilla på 70 % sjokolade
Lilleninja Skrevet 11. februar 2015 #1763 Skrevet 11. februar 2015 Hyggelig med sniklesere, altså! Takk! Den er suuuperfin! Termin er 1. mars, så om to og en halv uke Kjennes som om jeg skal gå et par måneder til når jeg tenker på forventningene, mens jeg gjerne skulle hatt henne ut i går mtp kroppslige plager og frykten for hva det er som "lekker" Har ringt helsestasjonen tre ganger uten svar, så jeg la igjen beskjed på svareren. Føler ikke jeg klarer å forklare det for legen heller, eneste han kunne ha gjort er vel å måle symfysemål og kjent om han syntes det var nok fostervann i magen min. *knis* Sorry! Vafler er jo SÅ godt! Jeg får også litt lyst på vafler når det lukter vaffelrøre hele tiden, selv om jeg føler meg litt syk i hodet av det Man blir nok litt herdet når man er "utsatt" for sånne ting i hverdagen. Jeg er herdet via jobben i barnehagen, men har aldri egentlig vært veldig lett påvirket sånn sett. Men enig i at man ikke kan spise noe som likner mens man snakker om det.. Sånn som gryteretter og lapskaus og sånt er litt no-no da, hehe. Hm, hvis ikke helsestasjonen skjerper seg og tar kontakt snart, så blir det kanskje en tlf til føden, hvertfall? Så kan jo de si om du burde dra til legen, komme inn til føden igjen, eller bare vente på svar fra jm? Hehe, bra det er flere som er sånn
Spiremor Skrevet 11. februar 2015 Forfatter #1764 Skrevet 11. februar 2015 Du har 8 dager på deg Jeg har forresten fått helt dilla på 70 % sjokolade Håper hun hører på deg Det er i alle fall best for mor! 70% sjokolade er jo SÅÅÅÅ godt!! Tok med meg en 55% sjokolade i fødebagen, for den inneholder mer sukker (som jeg visstnok skal trenge?), men kjøper oftest en stor plate med 70%! Mmmm! Hm, hvis ikke helsestasjonen skjerper seg og tar kontakt snart, så blir det kanskje en tlf til føden, hvertfall? Så kan jo de si om du burde dra til legen, komme inn til føden igjen, eller bare vente på svar fra jm? Hehe, bra det er flere som er sånn Er det vanlig å ringe føden tre ganger på fire uker, da? Skal prøve å ringe helsestasjonen igjen, den åpnet jo for en time siden, så det er teit at de ikke tar tlf..
Lilleninja Skrevet 11. februar 2015 #1765 Skrevet 11. februar 2015 Håper hun hører på deg Det er i alle fall best for mor! 70% sjokolade er jo SÅÅÅÅ godt!! Tok med meg en 55% sjokolade i fødebagen, for den inneholder mer sukker (som jeg visstnok skal trenge?), men kjøper oftest en stor plate med 70%! Mmmm! Er det vanlig å ringe føden tre ganger på fire uker, da? Skal prøve å ringe helsestasjonen igjen, den åpnet jo for en time siden, så det er teit at de ikke tar tlf.. Mmmhmmm, bare nylig jeg lærte meg å like det, faktisk Hmm, jeg har pakket ned en 70% i bagen, men jeg har også med bixit (uten sjokoladetrekk), gjendekjeks med sjokolade og fruktmos fra Nestlé ... Største problemet med 70% sjokoladen er at den forsvinner så fort Jeg tenker at de sikkert bare er glad for at du tar kontakt, og at de får noe å gjøre Tenk om de sitter der og klør seg i hodet og kjeder stumpen av seg, så kunne du gitt dem noe å gjøre?! Jeg hater når sånne "offentlige" plasser ikke tar tlf
MissStiles Skrevet 11. februar 2015 #1766 Skrevet 11. februar 2015 Er det vanlig å ringe føden tre ganger på fire uker, da? Skal prøve å ringe helsestasjonen igjen, den åpnet jo for en time siden, så det er teit at de ikke tar tlf.. Er det ikke bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite? Til føden altså... Spesielt hvis du ikke får tak i noen på helsestasjonen.
blomst12 Skrevet 11. februar 2015 #1767 Skrevet 11. februar 2015 Er man bekymret så ringer man. Bedre med en gang for mye! Og de er derfor og hjelpe! Jeg vil tippe forresten, tror dette blir en terminbaby! Så 1 mars
Spiremor Skrevet 11. februar 2015 Forfatter #1768 Skrevet 11. februar 2015 Da fikk jeg endelig tilbakemelding fra helsestasjonen. Jordmor mente at jeg skulle inn på sjekk igjen, pga kombinasjonen mye vann (eller "vann", vet jo ikke hva det er sikkert), samt at jeg syns lillemor var veldig stille og rolig i hele går. Var vanskelig å riste liv i henne, men fikk noen små dult etter en god stund med litt røff magebehandling. Har fått noen spark på morgenen i dag, men nå er hun helt stille igjen. Så da blir det å ringe til føden og forklare situasjonen og høre hva de sier. Som jeg nevnte tidligere er jeg jo redd for at det blir litt sånn "ulv, ulv" når jeg var der inne for bare en uke siden med samme problemstilling, men nå går jeg jo rundt og bekymrer meg.. Får se hva de sier. Må sannsynligvis ta safttesten på sofaen og så evt komme inn utifra resultatet fra den.
Spiremor Skrevet 11. februar 2015 Forfatter #1769 Skrevet 11. februar 2015 Er man bekymret så ringer man. Bedre med en gang for mye! Og de er derfor og hjelpe! Jeg vil tippe forresten, tror dette blir en terminbaby! Så 1 mars Har lagt deg inn
Gjest Runforit Skrevet 11. februar 2015 #1770 Skrevet 11. februar 2015 Da fikk jeg endelig tilbakemelding fra helsestasjonen. Jordmor mente at jeg skulle inn på sjekk igjen, pga kombinasjonen mye vann (eller "vann", vet jo ikke hva det er sikkert), samt at jeg syns lillemor var veldig stille og rolig i hele går. Var vanskelig å riste liv i henne, men fikk noen små dult etter en god stund med litt røff magebehandling. Har fått noen spark på morgenen i dag, men nå er hun helt stille igjen. Så da blir det å ringe til føden og forklare situasjonen og høre hva de sier. Som jeg nevnte tidligere er jeg jo redd for at det blir litt sånn "ulv, ulv" når jeg var der inne for bare en uke siden med samme problemstilling, men nå går jeg jo rundt og bekymrer meg.. Får se hva de sier. Må sannsynligvis ta safttesten på sofaen og så evt komme inn utifra resultatet fra den. Bedre føre var! Ikke tenk på det
Lilleninja Skrevet 11. februar 2015 #1771 Skrevet 11. februar 2015 Da fikk jeg endelig tilbakemelding fra helsestasjonen. Jordmor mente at jeg skulle inn på sjekk igjen, pga kombinasjonen mye vann (eller "vann", vet jo ikke hva det er sikkert), samt at jeg syns lillemor var veldig stille og rolig i hele går. Var vanskelig å riste liv i henne, men fikk noen små dult etter en god stund med litt røff magebehandling. Har fått noen spark på morgenen i dag, men nå er hun helt stille igjen. Så da blir det å ringe til føden og forklare situasjonen og høre hva de sier. Som jeg nevnte tidligere er jeg jo redd for at det blir litt sånn "ulv, ulv" når jeg var der inne for bare en uke siden med samme problemstilling, men nå går jeg jo rundt og bekymrer meg.. Får se hva de sier. Må sannsynligvis ta safttesten på sofaen og så evt komme inn utifra resultatet fra den. Tenk heller at du er flink som tar ansvar for å forsikre deg om at alt er i orden med lillemor i magen Så er det jo ikke bra at du går rundt og bekymrer deg heller, tenker jeg Stresset mor kan stresse barnet i magen, har jeg hørt, så tenk at du gjør det for lillemor
MissStiles Skrevet 11. februar 2015 #1772 Skrevet 11. februar 2015 Tenk heller at du er flink som tar ansvar for å forsikre deg om at alt er i orden med lillemor i magen Så er det jo ikke bra at du går rundt og bekymrer deg heller, tenker jeg Stresset mor kan stresse barnet i magen, har jeg hørt, så tenk at du gjør det for lillemor Helt enig!!
Spiremor Skrevet 11. februar 2015 Forfatter #1773 Skrevet 11. februar 2015 De ville ha meg inn til sjekk på Ullevål, så da blir det vel å henge der i en times tid. Regner jo med at alt egentlig er i orden, og håper jo at ikke jeg har risikert noen infeksjoner eller liknende for lillemor ved å vente med å ringe.. Føles jo nesten som om jeg har tømt meg for fostervann alt, for det er mindre i dag enn det var i går og forigårs. Så får vi se om det er fostervann eller noe annet. Hvis det blir som sist, så er jeg der i halvannen time eller noe slikt totalt, og så er alt ok og jeg kan dra igjen. Da bør jeg jo rekke Friday's perfekt
Lilleninja Skrevet 11. februar 2015 #1774 Skrevet 11. februar 2015 De ville ha meg inn til sjekk på Ullevål, så da blir det vel å henge der i en times tid. Regner jo med at alt egentlig er i orden, og håper jo at ikke jeg har risikert noen infeksjoner eller liknende for lillemor ved å vente med å ringe.. Føles jo nesten som om jeg har tømt meg for fostervann alt, for det er mindre i dag enn det var i går og forigårs. Så får vi se om det er fostervann eller noe annet. Hvis det blir som sist, så er jeg der i halvannen time eller noe slikt totalt, og så er alt ok og jeg kan dra igjen. Da bør jeg jo rekke Friday's perfekt Se der, ja! Masse lykke til! Du drar med en gang, ja? Hehe, satser på at det blir perfekt timet da
Nautika Skrevet 11. februar 2015 #1775 Skrevet 11. februar 2015 Lykke til på sjekk Bra at de tar deg på alvor, selv om du nettopp var innom Ses forhåpentligvis senere i dag
malicious Skrevet 11. februar 2015 #1776 Skrevet 11. februar 2015 De ville ha meg inn til sjekk på Ullevål, så da blir det vel å henge der i en times tid. Regner jo med at alt egentlig er i orden, og håper jo at ikke jeg har risikert noen infeksjoner eller liknende for lillemor ved å vente med å ringe.. Føles jo nesten som om jeg har tømt meg for fostervann alt, for det er mindre i dag enn det var i går og forigårs. Så får vi se om det er fostervann eller noe annet. Hvis det blir som sist, så er jeg der i halvannen time eller noe slikt totalt, og så er alt ok og jeg kan dra igjen. Da bør jeg jo rekke Friday's perfekt Lykke til! Keep us posted!
MissStiles Skrevet 11. februar 2015 #1777 Skrevet 11. februar 2015 De ville ha meg inn til sjekk på Ullevål, så da blir det vel å henge der i en times tid. Regner jo med at alt egentlig er i orden, og håper jo at ikke jeg har risikert noen infeksjoner eller liknende for lillemor ved å vente med å ringe.. Føles jo nesten som om jeg har tømt meg for fostervann alt, for det er mindre i dag enn det var i går og forigårs. Så får vi se om det er fostervann eller noe annet. Hvis det blir som sist, så er jeg der i halvannen time eller noe slikt totalt, og så er alt ok og jeg kan dra igjen. Da bør jeg jo rekke Friday's perfekt Lykke til!! Håper du rekker treff etterpå!
Hvitløk Skrevet 11. februar 2015 #1778 Skrevet 11. februar 2015 Lykke til! Så kan du kose deg med vafler på treffet etterpå
Spiremor Skrevet 11. februar 2015 Forfatter #1779 Skrevet 11. februar 2015 Sitter på bussen nå, er snart framme. Blir bra, for jeg må så sinnsykt tisse Og det var det siste jeg gjorde før jeg dro! Ja, kanskje jeg må kjøpe meg vaffel bare "fordi at"!
malicious Skrevet 11. februar 2015 #1780 Skrevet 11. februar 2015 Sitter på bussen nå, er snart framme. Blir bra, for jeg må så sinnsykt tisse Og det var det siste jeg gjorde før jeg dro! Ja, kanskje jeg må kjøpe meg vaffel bare "fordi at"! Haha, vaffel <3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå