Gå til innhold

Spiremors nye hverdag med baby <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå har jeg lest gjennom hele boka di på to dager :rolleyes: Spennende å følge med, og det går jo ekstra fort når 37 uker gå unna på to dager :fnise:

Lykke til med resten av ruginga, jeg henger meg på som leser de siste ukene :blomst:

Wow! :velkommen:

Forhåpentligvis blir det ikke så lenge til jeg er i mål ;) Bare koselig med flere følgere!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, det er jo ganske mye dersom bindene blir såpass våte. Lukter det enda søtt? Du får ringe de i morgen slik at du får sjekket det. :jepp:

Så herlig å endelig ha varmtvann! Det er grusomt å være uten. Vi har ikke vært uten selv, men da vi var uten dusj holdt jeg på å bli gal! :P

Btw: Badeender er dritekle! Alle badeleker med hull i. Det blir brun ekkel gusje inni dem, som rett og slett er et tonn med bakterier. Det er ikke til å unngå, og skjer med alle slike badeleker. Tar ikke så veldig lang tid før det blir sånn heller. Så med mindre man bytter de ut hver til annen hver måned, så bør man droppe de altså. :P

Ja, lukter vaffelrøre hvor enn jeg går, hehe. Og det er litt farge på den vanlige utfloden nå, så det er nok et modningstegn. Får høre hva jm sier i morgen, skal ringe henne igjen :)

Det er deilig å ikke få frostbitt av å vaske hender :P Blir bra å dusje ordentlig igjen!

Ææææsj, det har jeg faktisk hørt før..! Godt poeng.. Får se hva jeg gir henne av leketøy istedet. Det funker fint med plastbokser og sånt, så lenge de ikke har skarpe kanter.

Skrevet

Ja, lukter vaffelrøre hvor enn jeg går, hehe. Og det er litt farge på den vanlige utfloden nå, så det er nok et modningstegn. Får høre hva jm sier i morgen, skal ringe henne igjen :)

Det er deilig å ikke få frostbitt av å vaske hender :P Blir bra å dusje ordentlig igjen!

Ææææsj, det har jeg faktisk hørt før..! Godt poeng.. Får se hva jeg gir henne av leketøy istedet. Det funker fint med plastbokser og sånt, så lenge de ikke har skarpe kanter.

I O sitt badekar så har vi en leke-te-kanne, en boks med helletut, en kopp og en skje. Alt i plastikk som tåler fint å vaskes. Og ellers så bruker vi vanlige leker som tåler vann. Nå for tiden går det utelukkende i dinosaurer og en slange han har. Disse blir jo da tatt ut av badekaret og tørket og lekt videre med, så det er ikke faste badeleker som står der og samler bakterier. :jepp: Til baby er det jo bare å gjøre på samme måte, bare bruke babyleker som ikke tar inn vann. :jepp:

Skrevet

Hmm, jeg ville nok fått sjekket meg på føden. Hadde en kollega som opplevde at hun jevnt hadde veldig våt utflod, fikk også beskjed om at det bare var utflod, men insisterte at de testet, og da var det fostervann som lakk..

Skrevet

I O sitt badekar så har vi en leke-te-kanne, en boks med helletut, en kopp og en skje. Alt i plastikk som tåler fint å vaskes. Og ellers så bruker vi vanlige leker som tåler vann. Nå for tiden går det utelukkende i dinosaurer og en slange han har. Disse blir jo da tatt ut av badekaret og tørket og lekt videre med, så det er ikke faste badeleker som står der og samler bakterier. :jepp: Til baby er det jo bare å gjøre på samme måte, bare bruke babyleker som ikke tar inn vann. :jepp:

Har noen biteleker som bør kunne brukes i badet når hun blir stor nok til det :) De kan tas i oppvaskmaskinen også, så de er tette.

Skrevet

Hmm, jeg ville nok fått sjekket meg på føden. Hadde en kollega som opplevde at hun jevnt hadde veldig våt utflod, fikk også beskjed om at det bare var utflod, men insisterte at de testet, og da var det fostervann som lakk..

Ja, jeg syns jo det har tatt seg opp heftig om natta, men det blir litt mindre utover kvelden når jeg har vært oppe og i bevegelse i mange timer.

Jeg var jo inne og testet meg på torsdag, men da sjekket jordmor modning og greier. Det kan jo ha satt igang mer, samt at det er de siste to døgnene (spesielt nettene) at det har vært så mye at jeg må bruke bind. Håper jeg får kontakt med jm i morgen :)

Skrevet

Huff, får håpe du får tak i jordmor og At det ikke er fostervann! Selvom jeg syntes det er litt mistenkelig at det Har skiftet til søtlig lukt og er såppas mYe. Satse på det bare er en tilfeldighet :Nikke:

Skrevet

Holder også en finger på spør jordmor i morgen! Satser på at det bare er utflod:)

Skrevet

Gratulerer med å ha fått bilen hjem :biggrin:

Håper du får tak i jordmor i morgen. Det er ikke greit å være usikker på om det er utflod eller fostervann.

Skrevet

Ja, jeg syns jo det har tatt seg opp heftig om natta, men det blir litt mindre utover kvelden når jeg har vært oppe og i bevegelse i mange timer.

Jeg var jo inne og testet meg på torsdag, men da sjekket jordmor modning og greier. Det kan jo ha satt igang mer, samt at det er de siste to døgnene (spesielt nettene) at det har vært så mye at jeg må bruke bind. Håper jeg får kontakt med jm i morgen :)

Du har ikke noe fødepoliklinikk i nærheten av der du bor da? Min kollega måtte på sykehuset for å ta riktige prøver av vannet :) Skal jo være en god indikasjon å måle SF-mål da...

Skrevet

Du har ikke noe fødepoliklinikk i nærheten av der du bor da? Min kollega måtte på sykehuset for å ta riktige prøver av vannet :) Skal jo være en god indikasjon å måle SF-mål da...

Da må jeg inn til føden på Ullevål, og jeg føler jo at jeg roper "ulv, ulv" siden det i så fall blir andre turen inn for samme mistanke. Håper jordmor på helsestasjonen kan hjelpe meg med å avklare hva det er. Kan jo evt få målt symfysemålet, som du sier :)

Skrevet

Wow! :velkommen:

Forhåpentligvis blir det ikke så lenge til jeg er i mål ;) Bare koselig med flere følgere!

Takk for det :)

Det må være så spennende å vite at det ikke er lenge igjen :babyjente:

jeg tipper forresten 25/2 :nigo:

Etter side opp og side ned med sjokolade snakk, har jeg fått skikkelig behov for å lage ett eller annet med sjokolade i :sjokolade: lurer på om jeg må lage sjokolademousse snart :fnise:

Skrevet

Har sniklest litt gjennom dagboken din ;)

Gratulerer med ny bil! Når er termin?

Håper du finner ut av dette med "lekkingen"

Skrevet

Oi, det er jo ganske mye dersom bindene blir såpass våte. Lukter det enda søtt? Du får ringe de i morgen slik at du får sjekket det. :jepp:

Så herlig å endelig ha varmtvann! Det er grusomt å være uten. Vi har ikke vært uten selv, men da vi var uten dusj holdt jeg på å bli gal! :P

Btw: Badeender er dritekle! Alle badeleker med hull i. Det blir brun ekkel gusje inni dem, som rett og slett er et tonn med bakterier. Det er ikke til å unngå, og skjer med alle slike badeleker. Tar ikke så veldig lang tid før det blir sånn heller. Så med mindre man bytter de ut hver til annen hver måned, så bør man droppe de altså. :P

Ææsj, får man ikke vasket de på noe vis heller? :P

Håper du finner ut av vaffelrøra i dag :P .. Jordmor har med å ta tlf med en gang i dag! :)

Gjest Runforit
Skrevet

Håper du finner ut hva det er snart.

PS: jeg kan nå ikke spise vafler igjen på gudene vet hvor lenge....

Skrevet

Ææsj, får man ikke vasket de på noe vis heller? :P

Håper du finner ut av vaffelrøra i dag :P .. Jordmor har med å ta tlf med en gang i dag! :)

Nei, gugget ligger jo inni badeanden. Mulig man får drept mesteparten/alle bakteriene av å koke, men det spørs for anden flyter jo, så er ikke sikkert man oppnår høy nok temperatur inni. Uansett vil jo den brune smørja fortsatt være inni der, og dermed en ypperlig og rask grobunn for nye bakterier. ;)
Skrevet

Haha, glad jeg ikke mister matlysten så veldig lett :fnise:
Skrevet

Haha, forskjell på folk, jeg fikk nesten litt lyst på vafler av å lese om vaffelrøre :hoho:

Nei, gugget ligger jo inni badeanden. Mulig man får drept mesteparten/alle bakteriene av å koke, men det spørs for anden flyter jo, så er ikke sikkert man oppnår høy nok temperatur inni. Uansett vil jo den brune smørja fortsatt være inni der, og dermed en ypperlig og rask grobunn for nye bakterier. ;)

Æsj! :P Jeg tenkte egentlig å vaske den med varmt vann med eddik eller noe, og så klemme vannet inn og ut av badeanden, så innsiden faktisk blir vasket? :P

Haha, glad jeg ikke mister matlysten så veldig lett :fnise:

Hehehe, tror helsevesenet gjør noe med evnen til å snakke om ekle ting og likevel spise :P ... Merket hvertfall forskjell etter at jeg jobbet på pleiehjem.. :P Ikke noe problem å snakke om både urin, avføring, oppkast, og andre kroppslige funksjoner mens jeg spiser :P Unntaket må være hvis noe ser ut som det man snakker om.. Spiser jeg noe knall orange mat, er det kanskje ikke det beste å snakke om spy? :fnise:

Skrevet (endret)

Takk for det :)

Det må være så spennende å vite at det ikke er lenge igjen :babyjente:

jeg tipper forresten 25/2 :nigo:

Etter side opp og side ned med sjokolade snakk, har jeg fått skikkelig behov for å lage ett eller annet med sjokolade i :sjokolade: lurer på om jeg må lage sjokolademousse snart :fnise:

Ja, det er spennende, skummelt og uvirkelig på samme tid! Tror virkelig ikke på det! Litt sånn "neeeei, det kan da ikke stemme at jeg skal få en sprell levende baby? Og at den er min? Og at jeg skal få den med meg hjem fra sykehuset og passe på den resten av livet?" :fnise:

Hehehehe, ja, jeg er en sjokoman uten like, så det går mye i sjokolade og browniesrøre her i dagboka! Det er jo bare helt syyykt godt! Bra jeg nettopp har spist, ellers hadde jeg nok fått skikkelig cravings :P

Legger deg inn i lista:

Tippeliste (UL-termin 1. mars):

19. februar:

Lilleninja

20. februar:

MissStiles

22. februar:

Malicious

24. februar:

Spiremor

25. februar:

Shinigami

Poppsilopp

26. februar:

Hvitløk

Me2u

28. februar:

Essie_

1. mars (UL-termin):

Missdior

Tusle

Blomst12

2. mars

Kaospåtobein

Kaffemor

3. mars:

Focklop

Tusle

Saltsild

4. mars:

Teriyaki

5. mars:

Studenten

6. mars:

Saraby

Lillemeg90

8. mars:

Nautika

Endret av Spiremor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...