Gå til innhold

Spiremors nye hverdag med baby <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kanskje jeg må tvinge mannen til å se den med meg, da ? :jepp:

Bra det har roet seg litt :) Alt er nok i orden, men er jo greit å ha det i bakhodet, ja ^^

Oi! Så bra dere skulle ned og se, da, så dere fikk oppdaget det og varslet! :) Ser for meg plaskebadet ditt i morgen :fnise: Har du badeanden klar? :fnise:

Hehe, om jeg bare hadde fått plass til hele meg oppi! :fnise: Må kjøpe badeand til lille når hun blir større, det er jo så koselig!

Ja, var jo rent tilfeldig at vi oppdaget det, og det var masse vann utover gulvet. Får håpe de får fikset det fort så vi kan la vannkokeren hvile litt igjen :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, om jeg bare hadde fått plass til hele meg oppi! :fnise: Må kjøpe badeand til lille når hun blir større, det er jo så koselig!

Ja, var jo rent tilfeldig at vi oppdaget det, og det var masse vann utover gulvet. Får håpe de får fikset det fort så vi kan la vannkokeren hvile litt igjen :P

Hehe, ja, vi har en gul jeg kjøpte for leeeeenge siden som bare har slengt rundt på badet, og så fikk vi en rosa en på ene bleiekaka :nigo: Så her er vi klar for plasking med and :fnise:

Neeeesh, må da ikke ha plass til hele deg for å plaske? :ler: Bare du får nedi beina og stumpen, men det er kanskje lettere sagt enn gjort med magen der også? :P

Tenk om dere ikke hadde sett det, det kunne blitt ille det :sjokkert: Hihi, ja, den får vel kjørt seg nå ^^ Både til vaskevann og oppvask eventuelt :P Hvordan er det, egentlig, varmer oppvaskmaskinen vannet opp, eller tar den inn varmt vann, eller begge deler? :P

Skrevet

Hehe, ja, vi har en gul jeg kjøpte for leeeeenge siden som bare har slengt rundt på badet, og så fikk vi en rosa en på ene bleiekaka :nigo: Så her er vi klar for plasking med and :fnise:

Neeeesh, må da ikke ha plass til hele deg for å plaske? :ler: Bare du får nedi beina og stumpen, men det er kanskje lettere sagt enn gjort med magen der også? :P

Tenk om dere ikke hadde sett det, det kunne blitt ille det :sjokkert: Hihi, ja, den får vel kjørt seg nå ^^ Både til vaskevann og oppvask eventuelt :P Hvordan er det, egentlig, varmer oppvaskmaskinen vannet opp, eller tar den inn varmt vann, eller begge deler? :P

Så vidt jeg vet ordner vaskemaskin og oppvaskmaskin med oppvarming selv, så vi slipper å tenke på det i alle fall. Men teflonpanner skal jo ikke i oppvaskmaskinen, og helst vaskes med bare varmt vann, så der har jeg måttet styre og ordne med vannkoker. Eller gitt opp og brukt såpe iblant..

Skrevet

Jeg måtte bytte til bind igjen istad. Da jeg skulle rulle sammen det brukte truseinnlegget var det som å vri opp en klut :sjokkert: Og bindet er fuktig hele veien nå.. Tenker at jeg venter til jeg skal stå opp, og så ringer jeg føden for sikkerhets skyld. Lillemor har tross alt rørt litt på seg iløpet av natta, så hun har det sikkert greit :)

Gjest Runforit
Skrevet

Jeg måtte bytte til bind igjen istad. Da jeg skulle rulle sammen det brukte truseinnlegget var det som å vri opp en klut :sjokkert: Og bindet er fuktig hele veien nå.. Tenker at jeg venter til jeg skal stå opp, og så ringer jeg føden for sikkerhets skyld. Lillemor har tross alt rørt litt på seg iløpet av natta, så hun har det sikkert greit :)

Er dette normalt???

Betyr det at du skal føde? *Tar notater*

Skrevet

:idesmil: Da produserer du jo en mengde varmtvann selv....kunne det være brukendes til noe?

Uff, nei...Det høres ikke helt bra ut, hverken med så mye utflod eller manglende varmtvann i 3-4 uker. Jeg tror jeg hadde blitt gal av det siste. Håper det ordner seg fort!! Og at du får noen gode svar hos føden i dag, om du ringer dem :Nikke:

Skrevet

Ja, ring føden og hør hva de sier. Hold oss oppdatert!!

Skrevet

Ring føden, det kan da umulig være normalt? :o iih, spennende! Kanskje hun plopper ut snart :)

Skrevet

Høres fornuftig ut med en tlf, ja :jepp: Så får du hvertfall svar :) Håper alt er i orden, og at vi hører fra deg snart :)

Skrevet

Er dette normalt???

Betyr det at du skal føde? *Tar notater*

:idesmil: Da produserer du jo en mengde varmtvann selv....kunne det være brukendes til noe?

Uff, nei...Det høres ikke helt bra ut, hverken med så mye utflod eller manglende varmtvann i 3-4 uker. Jeg tror jeg hadde blitt gal av det siste. Håper det ordner seg fort!! Og at du får noen gode svar hos føden i dag, om du ringer dem :Nikke:

:fnise:

Ja, ring føden og hør hva de sier. Hold oss oppdatert!!

Ring føden, det kan da umulig være normalt? :o iih, spennende! Kanskje hun plopper ut snart :)

Høres fornuftig ut med en tlf, ja :jepp: Så får du hvertfall svar :) Håper alt er i orden, og at vi hører fra deg snart :)

Bestemte meg for å ringe jordmor på helsestasjonen istedenfor føden, for nå har det roet seg litt igjen. JM var opptatt, men har fått beskjed om å ringe meg når hun blir ledig. Lillemor beveger seg fremdeles litt nå og da, så jeg får bare satse på at hun har det fint. Om jeg får noen nye symptomer som jeg ikke har hatt tidligere i svangerskapet kan jeg jo ta kontakt med føden om ikke jm har ringt meg opp igjen.

Kan forøvrig nevne at jeg de siste dagene har hatt superømme bryster og at korsryggen og halebeinet, samt hofteleddet, har slått seg skikkelig vrange. Håper lillemor kommer snart, så jeg kan begynne å ligge i litt andre soveposisjoner enn sidelengs med pute mellom beina og under midjen!

Oooog i dag skal vi hente den nye bilen vår!! :nigo: Det var så travelt for bilselgeren forrige uke at han ikke fikk hentet skiltene, så i kveld skal vi ta toget ut og hente gliset :briller2::reise:

Nå blir det å forsøke å varme vann i vannkokeren så jeg kan få vasket håret mitt i vaskebalja... Wish me luck!

Skrevet

:fnise:

Bestemte meg for å ringe jordmor på helsestasjonen istedenfor føden, for nå har det roet seg litt igjen. JM var opptatt, men har fått beskjed om å ringe meg når hun blir ledig. Lillemor beveger seg fremdeles litt nå og da, så jeg får bare satse på at hun har det fint. Om jeg får noen nye symptomer som jeg ikke har hatt tidligere i svangerskapet kan jeg jo ta kontakt med føden om ikke jm har ringt meg opp igjen.

Kan forøvrig nevne at jeg de siste dagene har hatt superømme bryster og at korsryggen og halebeinet, samt hofteleddet, har slått seg skikkelig vrange. Håper lillemor kommer snart, så jeg kan begynne å ligge i litt andre soveposisjoner enn sidelengs med pute mellom beina og under midjen!

Oooog i dag skal vi hente den nye bilen vår!! :nigo: Det var så travelt for bilselgeren forrige uke at han ikke fikk hentet skiltene, så i kveld skal vi ta toget ut og hente gliset :briller2::reise:

Nå blir det å forsøke å varme vann i vannkokeren så jeg kan få vasket håret mitt i vaskebalja... Wish me luck!

Lykke til med hårvasken! :fnise: Og kjør forsiktig hjem med nygliset! :danse:

Skrevet

Haha, lykketil med hårvask. Også så gøy med ny bil! :nigo:

Skrevet

Hårvask og kroppsvask med klut og balje tok meg kanskje tre kvarter, haha :fnise: Vil ikke anbefale å sitte på knærne i dusjen, bøyd over en balje, dersom det kan unngås. Ikke bra for korsryggen.. Men jeg er i alle fall ganske så ren nå! :nigo:

Da jeg gikk hjemmefra nå så jeg at de holdt på med gravearbeid mellom blokka vår og den som gir oss varmtvann. Spurte dem om status og nevnte at jeg hadde meldt fra om lekkasjen i går. Da takket vaktmesteren meg og sa at det var veldig bra at vi sa ifra, for det kunne ha blitt store skader ellers! Et rør hadde gått opp i skjøten, og alt varmtvannet rant ut i bakken. Det kan jo ha vært årsaken til problemene hele veien, men at det er først nå hullet i røret ble så stort at alt vannet rant bort.

Så de bytter ut røret as we speak, og i kveld blir det varmtvann igjen! :hoppendeglad: Føler meg veldig bra når jeg vet at jeg har gjort en god gjerning! :nigo: Karma er en fin greie, så jeg håper jeg får "igjen" med snarlig fødsel, tihi

Skrevet

Hurra for varmt vann!!

Ringte jm deg tilbake?

Skrevet

Det er iallefall en fordel at dere har varmtvann til lillemor kommer!! :)

Skrevet

Hørte ikke noe mer fra jm, hun skulle ringe meg mot slutten av dagen. Jeg ringer igjen i morgen, tenker jeg.

Ja, er sjeleglad for at det nå bør være varmtvann når vi kommer hjem med kjerra! Da slipper jeg å vaske meg i vaskebalja, og så slipper jeg å bruke vannkokeren når jeh skal vaske opp stekepanna :P Ig så blir det mulig å gi lille et bad uten å måtte fylle fra vannkokeren også, det er litt for mye styr.

Nå feirer vi med sushi, hentet i vår herlige, sexy bil! :nigo:

Skrevet

Gratulerer med nygliset og sushi-feiring :nigo:

Høres jo bare lekkert ut å få varmtvann i kveld :laugh: Så du slipper mer akrobatikk i balja :fnise:

Skrevet

Nå har jeg lest gjennom hele boka di på to dager :rolleyes: Spennende å følge med, og det går jo ekstra fort når 37 uker gå unna på to dager :fnise:

Lykke til med resten av ruginga, jeg henger meg på som leser de siste ukene :blomst:

• Liker 1
Skrevet

Oi, det er jo ganske mye dersom bindene blir såpass våte. Lukter det enda søtt? Du får ringe de i morgen slik at du får sjekket det. :jepp:

Så herlig å endelig ha varmtvann! Det er grusomt å være uten. Vi har ikke vært uten selv, men da vi var uten dusj holdt jeg på å bli gal! :P

Btw: Badeender er dritekle! Alle badeleker med hull i. Det blir brun ekkel gusje inni dem, som rett og slett er et tonn med bakterier. Det er ikke til å unngå, og skjer med alle slike badeleker. Tar ikke så veldig lang tid før det blir sånn heller. Så med mindre man bytter de ut hver til annen hver måned, så bør man droppe de altså. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...