Gå til innhold

Spiremors nye hverdag med baby <3

Spiremor

Anbefalte innlegg

Tusen takk, dere! :strix:

Kvalmen er *bank i bordet* stort sett borte! Håper ikke den kommer tilbake bare fordi jeg sa det, men denne helgen har i alle fall vært ganske bra altså! Har merket en del strekking nederst i magen, men det tror jeg også kommer av at jeg endelig har fått brukt kroppen litt. Har jo vært omtrent stillesittende i snart to mnd, bortsett fra bevegelsen jeg får på jobben. Uansett: :bolledeig:

Edit: Jeg jinxet det i går kveld.. Startet dagen i dag med å kaste opp inne i dusjen :dry:

Endret av Spiremor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er mormor, tante og lillesøster informert, og de ble superglade! Lillesøster sa hun har ventet på dette i flere år, og gråt masse! Det var veldig koselig at de alle var så glade på mine vegne :rodmer:

Vanligvis er vi sammen kanskje to timer hvor vi spiser og koser oss og så drar hjem. I dag var det plutselig gått FEM timer! Da måtte vi slenge oss rundt for å komme oss hjem i grei tid, hehe.

Fortalte også broren min det i tlf i går, han var ikke like gira. Men det går greit, han er ikke en typisk barneperson, så jeg hadde ikke forventet det :) Koselig å få fortalt ham det likevel, da. Bare én søster igjen, så er jeg ferdig! Da blir det å få annonsert det på facebook sånn at det i alle fall er vår nyhet, og ingen andre som begynner å fortelle alle og enhver om det. Gleder meg til å "komme ut av skapet" som gravid! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, fått meg en skikkelig støkk i dag :( Ble plutselig supersvimmel da jeg lagde meg frokost og måtte først sette meg ned og deretter legge meg helt ned på gulvet.

Ringte legekontoret og fikk beskjed om å holde meg hjemme og drikke mye vann. Om det ikke blir bra utover dagen skal jeg ringe tilbake. Føler meg ikke så svimmel lenger, og bra er det. Jeg gråt jo i nesten en time, for tenk om Bønna ikke har det bra der inne.. Er rolig nå, heldigvis. Håper det ikke skjer noen flere ganger, for da risikerer jeg sykemelding også. Da tror jeg at jeg bare blir gående og kverne på tankene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å fortelle det til familie og få den tilbakemeldingen!

Høres ikke bra ut.. Ta vare på deg selv!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, fått meg en skikkelig støkk i dag :( Ble plutselig supersvimmel da jeg lagde meg frokost og måtte først sette meg ned og deretter legge meg helt ned på gulvet.

Ringte legekontoret og fikk beskjed om å holde meg hjemme og drikke mye vann. Om det ikke blir bra utover dagen skal jeg ringe tilbake. Føler meg ikke så svimmel lenger, og bra er det. Jeg gråt jo i nesten en time, for tenk om Bønna ikke har det bra der inne.. Er rolig nå, heldigvis. Håper det ikke skjer noen flere ganger, for da risikerer jeg sykemelding også. Da tror jeg at jeg bare blir gående og kverne på tankene..

Klem til deg <3

Hvordan har blodsukkeret ditt og blodtrykket vert tidligere?

For lavt av begge deler er dessverre en normal årsak til svimmelhet i svangerskapet.

Hvil deg, drikk masse og spis noe godt. Babyen har det nok helt fint skal du se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til deg <3

Hvordan har blodsukkeret ditt og blodtrykket vert tidligere?

For lavt av begge deler er dessverre en normal årsak til svimmelhet i svangerskapet.

Hvil deg, drikk masse og spis noe godt. Babyen har det nok helt fint skal du se:)

Har ikke målt noenting hos legen, så jeg vet ikke. Har heldigvis legetime i morgen, og da kan vi snakke litt om det.

Drikker masse vann nå og har sørget for å spise en grei frokost. Blir vel bare sofaen i hele dag, tenker jeg.

Dere er så gode å ha, jenter :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godklem til deg!

Absolutt ingen alright følelse! Håper du føler deg bedre :) Er du flink til å drikke mye vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har drukket masse vann og ligget på sofaen hele dagen. Har spist nok også. Er ikke fullt så svimmel, men ikke helt tipp topp heller. Håper en god natts søvn hjelper, og at legen sjekker det i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff det hørtes ikke noe ålreit ut. Sikkert ingen fare på ferde, men bra du lytter til kroppen :) og sikkert lurt å dra til legen ja, bare for å være på den sikre siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på første offisielle svangerskapskontroll! Fikk bok og tatt blodprøver, og vi lyttet på hjertet til lille :hjerte:

Jeg har visst lavt blodtrykk, da, og det er grunnen til at jeg var så svimmel i går. Er fin i dag, så på vei til jobben nå. Må visst bare drikke masse vann og litt saft, og ikke reise meg for fort. Godt å bli beroliget litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på første offisielle svangerskapskontroll! Fikk bok og tatt blodprøver, og vi lyttet på hjertet til lille :hjerte:

Jeg har visst lavt blodtrykk, da, og det er grunnen til at jeg var så svimmel i går. Er fin i dag, så på vei til jobben nå. Må visst bare drikke masse vann og litt saft, og ikke reise meg for fort. Godt å bli beroliget litt :)

Så bra at alt var fint! Ååå hjertelyd <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er siste søster informert, og hun ble kjempeglad! Koste med magen og snakket til bønna, så det var veldig fint.

Og siden det nå er over midnatt: 12 UKER!!!!! Nå er jeg mer eller mindre trygg!! :hjerte::bolledeig::strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...