Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Raquelle, on 09 Feb 2014 - 22:32, said:

Derfor klipper man med en ordentlig frisørsaks, og ikke noe annet.

Hårene dør jo etter hvert også å detter av, og da vil det vokse ett nytt fra roten av.

Så skulle hårene bli litt stive vil det bare være for en liten stund til ett nytt vokser ut.

Det hjelper ikke stort uansett hvilken saks en bruker. Hårene blir kuttet og vil da bli litt flisete. Dette skjer ikke med hårene som vokser ut etter napping eller naturlig. Anonymous poster hash: fd396...eb7
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hjelper ikke stort uansett hvilken saks en bruker. Hårene blir kuttet og vil da bli litt flisete. Dette skjer ikke med hårene som vokser ut etter napping eller naturlig. Anonymous poster hash: fd396...eb7

Selvfølgelig vil en skarp saks lage mindre slitasje enn en sløv en. Det sier seg selv.

Men hva så om hårene skulle bli litt slitt i tuppene, man stusser de ettersom de vokser. Mine vokser fort, så de må stusses hver 14 dag. De få hårene det gjeld

er.

Vil da heller ha fine bryn nå, og skulle det vise seg at de blir stiv etter hvert er det bare å la det vokse ut ett nytt. Så vil de være seg selv igjen. Ett hår vokser ut helt på max 4-5mnd. Bruker man serum tar det latterlig kort tid.

Synes ikke jeg gjorde annet enn å nappe da jeg brukte det for å få mer og tettere bryn.

Så man er ikke dømt til evig krisebryn selv om man stusser de som er veldig lange.

Skrevet

Raquelle, on 09 Feb 2014 - 23:07, said:

Selvfølgelig vil en skarp saks lage mindre slitasje enn en sløv en. Det sier seg selv.

Men hva så om hårene skulle bli litt slitt i tuppene, man stusser de ettersom de vokser. Mine vokser fort, så de må stusses hver 14 dag. De få hårene det gjeld

er.

Vil da heller ha fine bryn nå, og skulle det vise seg at de blir stiv etter hvert er det bare å la det vokse ut ett nytt. Så vil de være seg selv igjen. Ett hår vokser ut helt på max 4-5mnd. Bruker man serum tar det latterlig kort tid.

Synes ikke jeg gjorde annet enn å nappe da jeg brukte det for å få mer og tettere bryn.

Så man er ikke dømt til evig krisebryn selv om man stusser de som er veldig lange.

Ja, har aldri sagt noe annet. Sier bare at hårene blir mer flisete av å klippe, selv om du har verdens beste saks.

Men en ting jeg lurer på, dere som klipper, hvordan ser bryna deres ut før (og gjerne etter), for jeg har enda ikke sett noen jenter som har så lange at de trengs å klippes :)Anonymous poster hash: fd396...eb7

Skrevet

Ja, har aldri sagt noe annet. Sier bare at hårene blir mer flisete av å klippe, selv om du har verdens beste saks.

Men en ting jeg lurer på, dere som klipper, hvordan ser bryna deres ut før (og gjerne etter), for jeg har enda ikke sett noen jenter som har så lange at de trengs å klippes :)Anonymous poster hash: fd396...eb7

Jeg stusser i kanten mot tinningen bittelitt sånn at de blir mer symetriske.

De er ikke særlie lange der, men det blir penere da de blir like.

Har 2-3 hår på høyere siden midt på, som blir litt tunge når de er på sitt lengste, sånn at de buer litt nedover. Å det hindrer at jeg får det høyeste punktet der det bør være for å bli penest. Å få mest løft.

De er heller ikke unormal lange, max 0.5cm.

Så hos meg er det ikke snakk om mye saks bruk.

Er heldig med brynene mine, og de er fra naturens side ganske bra :)

Jeg klipper vel og napper tilsammen max 20hår på begge sider, om det er så mange en gang...

Skrevet

Visste ikke at det var vanlig en gang, så nei :fnise: Napper litt under ca hver 2. mnd og farger dem :)

Anonymous poster hash: fc7aa...21a
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...