Gå til innhold

Jeg jeg har klart og bestått teori tentamen men hva skal komme etter?


biba84

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mener du den prøven du tar på statens vegvesen? Dersom du har bestått denne, og ikke bare noen rare tester på nett, ringer du kjøreskolen din og ber om å bli meldt opp til oppkjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du den prøven du tar på statens vegvesen? Dersom du har bestått denne, og ikke bare noen rare tester på nett, ringer du kjøreskolen din og ber om å bli meldt opp til oppkjøring.

Det stemmer ikke helt. Man er ikke automatisk klar for oppkjøring. Avhengig av hvor flink man er til å kjøre kan det hende at man må ha masse kjøretimer etter teoriprøven også. Glattkjøring og langkjøring gjenstår før selve oppkjøringen. Det er kjørelæreren som bestemmer om du er klar for dette. Jeg bestod teorien i oktober og er fortsatt ikke klar for oppkjøring i følge kjørelæreren min.. jeg må visst ha 100 kjøretimer totalt.

Noen som vet hvor lenge teoriprøven er gyldig? Altså må man kjøre opp innen en viss tid fra teorien er bestått? Kjipt hvis jeg må ta den på nytt.

Anonymous poster hash: adc5f...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kun én kjøretime etter bestått teori, oppfriskning før oppkjøring. Da hadde jeg allerede tatt langkjøring, mørkekjøring og alt det obligatoriske. Jeg trodde de fleste hadde kommet så langt når de først tok teorien. 100 kjøretimer synes jeg høres uhorvelig mye ut. Jeg hadde 14 doble timer med kun kjøring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Jeg har klart og bestått teori tentamen men hva skal komme etter?

Kva meir har du gjort då? Har du byrja med køyretimar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du den prøven du tar på statens vegvesen? Dersom du har bestått denne, og ikke bare noen rare tester på nett, ringer du kjøreskolen din og ber om å bli meldt opp til oppkjøring.

Ja det er det. Jeg skal gjøre det . Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde kun én kjøretime etter bestått teori, oppfriskning før oppkjøring. Da hadde jeg allerede tatt langkjøring, mørkekjøring og alt det obligatoriske. Jeg trodde de fleste hadde kommet så langt når de først tok teorien. 100 kjøretimer synes jeg høres uhorvelig mye ut. Jeg hadde 14 doble timer med kun kjøring.

Ja men folk er forskjellig vettu :) Jeg sliter med angst og får helt noia når jeg kjører, er redd for å kræsje og dø. Derfor tar det lang tid før jeg blir trygg. Mens andre tar lappen veldig kjapt. "Det er viktig å kjenne sine begrensninger" som det står i teoriboka.

Anonymous poster hash: adc5f...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer ikke helt. Man er ikke automatisk klar for oppkjøring. Avhengig av hvor flink man er til å kjøre kan det hende at man må ha masse kjøretimer etter teoriprøven også. Glattkjøring og langkjøring gjenstår før selve oppkjøringen. Det er kjørelæreren som bestemmer om du er klar for dette. Jeg bestod teorien i oktober og er fortsatt ikke klar for oppkjøring i følge kjørelæreren min.. jeg må visst ha 100 kjøretimer totalt. Noen som vet hvor lenge teoriprøven er gyldig? Altså må man kjøre opp innen en viss tid fra teorien er bestått? Kjipt hvis jeg må ta den på nytt. Anonymous poster hash: adc5f...83a

Det er gyldig for 3år.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt ikke 100 timer men læreren min sa at jeg må 1langkjøring til og kan ble klar for oppkjøring eksamen. Fordi jeg har kjørt lenge i hjemmelandet mitt før har jeg kommet her. Tenker at det kreves ikke 100 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt ikke 100 timer men læreren min sa at jeg må 1langkjøring til og kan ble klar for oppkjøring eksamen. Fordi jeg har kjørt lenge i hjemmelandet mitt før har jeg kommet her. Tenker at det kreves ikke 100 timer.

Nei det kreves ikke 100 timer, men det har som sagt å gjøre med hvor mye du kan fra før! Siden jeg har angst tar det ekstra lang tid, og jeg hadde heller ikke kjørt særlig mye på forhånd. Jeg har heller ingen å kjøre med privat så da blir det mange kjøretimer da.

TS snakk med kjøreskolen og hør hvordan de har tenkt å legge opp resten av kjøringen din.

Anonymous poster hash: adc5f...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...