Gå til innhold

Er ikke det allmennkunnskap?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller hvis han har skjært chili, det anbefales ikke å kline utover sensitive områder... :sinnatagg::glare:

Anonymous poster hash: 104c3...6ac

Nei, for søren, "skjært" skulle det stå.

Anonymous poster hash: 104c3...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, for søren, "skjært" skulle det stå.

Anonymous poster hash: 104c3...6ac

Det sto jo skjært. Du mente kanskje skåret?

Anonymous poster hash: caf2e...ad2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å vaske seg ETTER at man har spist potetgull forstår jeg ikke...

Du får masse salt og fett på fingrene, og dersom man sleiker seg på fingra etterpå er det vel ikke akkurat det aller mest hygieniske å la være å vaske seg på hendene etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lest hele tråden, men jeg tenkte jeg skulle komme med innspill, siden jeg er utdannet bakteriolog. Du har helt rett i at håndhygiene er viktig når man holder på med mat. At folk står og slikker seg på fingrene og så tafser i maten er noe av det ekleste jeg ser. Jeg får helt kvalme av det. For ikke å snakke om at det sprer eventuelle sykdommer man kanskje er bærer av. Man kan fint slepe med seg sykdommer selv om man ikke har symptomer, det heter å være frisk bærer. Jeg mener at dette burde være en del av normal oppdragelse i de fjeste hjem, det var det iallefall hjemme hos oss da jeg var liten.

Når man håndterer mat så skal man også ha kryssmitte i bakhodet - altså at alt som er i indirekte kontakt med maten "smitter" bakterier. Rå ingredienser skal aldri være i indirekte kontakt med ting som må varmebehandles, som for eksempel rått kjøtt osv. Hvis man har tatt i rått kjøtt eller på en uvasket benk er det har ligget rått kjøtt, så skal man ikke ta i ting som skal spises uten å kokes/stekes. Dette gjelder selvfølgelig også hvis man har klødd seg på rumpa, pillet seg i nesa eller stukket fingrene i munnen. Det burde være en no brainer for folk flest, men det er det dessverre ikke.

Når det er sagt, så kan håndhygiene fint gå for langt også. Det er meningen at man skal ha en naturlig bakterieflora på kroppen og i miljøet. Man skal aldri, ALRDI bruke antibakteriell såpe (sykehus har selvfølgelig ikke noe valg, men i private hjem er det alltid feil). Dette kan bare ikke understrekes nok. Ved å bruke antibakteriell såpe, dreper du miljøets/kroppens naturlige bakterieflora og risikerer vekst av såkalte superbakterier. Disse smådjevlene er potensielt livsfarlige - seriøst, hvis man skal være redd for bakterier, er det disse man skal ligge våken om natta og bekymre seg over, ikke vanlige bassilusker - men i konkurranse med naturlig bakterieflora, så har de lite å stille opp imot. Fjerner du den naturlige bakteriefloraen, derimot, så kan det fort bare si SVOSJ med veksten av superbakterier.

Jeg ruller alltid litt med øynene (innvendig) når jeg ser antibac såpe stå på kjøkkenbenken hos folk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha nydusjet partner, men det har ikke med bakterier å gjøre, kun lukt.

Fettete potetgullfingre er da ikke ekkelt?

Anonymous poster hash: caf2e...ad2

Så du synes ikke det er plagsomt å gå rundt med grisete salta potetgullfingre? Jaja er vel bare å spre det over på tasteturet, dørhåndtak og hvis du plutselig skulle få kløe i øynene, hvem bryr seg.

det er ikke unormalt å vaske hendene også etter å ha spist:

"Vask alltid hendene etter toalettbesøk, før og etter håndtering av matvarer og når du har vært i kontakt med gjenstander som mange andre også har tatt på. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden minnet meg på den gangen mannen min fingret meg etter han hadde spist ostepop.

Jeg vasker hendene mine om de er synlig møkkete, før måltider og etter toalettbesøk. Kan fint spise ymse snacks med hendene og klasse rundt i eget hjem etterpå. Null problem!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, for søren, "skjært" skulle det stå.

Anonymous poster hash: 104c3...6ac

Det skulle stå "skåret".

Anonymous poster hash: e4b17...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å vaske seg kjapt på fingrene etter å ha spist potetgull er vel ok. Er også ganske nøye med å vaske hender etter jeg har vært på butikken/shoppingsenter, skal ta i mat etc. Men å dusje hver gang før sex? Nei, det blir for ekstremt. Typen min er veldig nøye med intimhygiene, men jeg liker ikke at pikken smaker asan/ingenting. Er man skitten og stinker, ta en dusj, men ikke ellers. Hvordan blir det da når vi har sex 5-6 ganger om dagen? Og antibac er totalt unødvendig!

Anonymous poster hash: b03d5...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av en annen tråd om Antibac. Jeg smører vel og merke ikke inn besøkende med Antibac, men det er ikke langt unna..

Problemet mitt er: I alle mine forhold har jeg vært litt "bakterie-freak". Jeg liker best å ha "ren" sex. Altså, dusje før sex og jeg liker at mannen er nydusjet før jeg evt. gir han en BJ og vice versa.

I tillegg har jeg en "greie" med håndvask. F.eks, hvis vi sitter å ser på en film og spiser potetgull, så blir man jo fettete på fingrene. Da spiser jeg til jeg er ferdig, også går jeg å vasker meg på hendene. Jeg slikker meg ikke på fingrene og glemmer at jeg spiste potetgull 2 timer etterpå.. Det er så ekkelt når da mannen skal tafse og kose, med "fettete" fingre.

Hvorfor er ikke dette allmennkunnskap? Er det ikke sånt man tenker på?

Anonymous poster hash: 87452...c2c

Vet du hva allmennkunnskap betyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...