AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #61 Skrevet 25. mai 2015 Jeg som syntes Lars Vaular, Leo og alle de gutta der får det til å virke superfett i Bergen. De snakker om Sandviken og Åsane og Loddefjord, dere som er fra Bergen- hva skjer der? Jeg har aldri vært i Bergen, men har lyst å dra en gang!Anonymous poster hash: 41496...217 Levde de første 19 årene av mitt liv i bergen og har aldri oppholdt meg på noen av stedene du nevner. Loddefjord er et kjøpesenter, et badeland og et par blokker, åsane er langt ute på bondelandet og sandviken, well, greit, der kan det være litt koselig. Bergen er en vakker by å besøke, men det blir for klaustrofobisk å bo der. For å quote vaular igjen: "alle kjenner ikke alle, alle har felles venner." Anonymous poster hash: c5d46...7b4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #62 Skrevet 25. mai 2015 Er noe ved det estetiske i Bergen som jeg aldri blir lei av. Sentrum og området rundt er jo fint. Men liker og deler av Fyllingsdalen, Laksevåg, Årstad, osv spesielt godt. Har mange fine minner fra parker og sitteplasser på fjellsider i disse områdene f.eks. Syns det dukker opp plenty av nytt innimellom av butikker og sånn, samtidig som noen gamle slager-steder forsvinner. Blir jævlig lei alt regnet, da. Men hvis du vil komme deg litt vekk fra hverdags-mas i en "stor" by i norsk sammenheng, er Bergen et godt valg. Friluftsliv så det holder. Anonymous poster hash: c37d0...a09 Ok..Her er jeg helt uenig. Synes Bergen sentrum er det spesielle og fine, Fyllingsdalen og Laksevåg er jo bare stygge blokker og ingenting annet.. Opplever ikke Bergen som storby på noen som helst måte, små geografiske avstander, treffer de samme menneskene om og om igjen i ulike sammenhenger. Oslo gir meg litt mer den følelsen pga størrelsen, men ikke stor den heller Anonymous poster hash: fa49e...d56
Gjest Haaploes Skrevet 25. mai 2015 #63 Skrevet 25. mai 2015 Jeg ELSKER Bergen, og vil veldig gjerne flytte tilbake en dag. For øyeblikket bor jeg i en europeisk storby, og klarer ikke helt å se at denne byen dekker noen av behovene mine bedre enn Bergen gjorde. Klart, jeg er et kulturmenneske som digger opera, teater og konserter, og da er - i mine øyne - Bergen den ultimate norske byen å bo i. Jeg savner veldig å kunne gå lange fjellturer på dagen og så gå på teater på kvelden, etterfulgt av en pils i en dunkelt belyst krok på Ujevnt. Åh, Bergen, ass. Hilsen omvendt østlending.
Prorsum Skrevet 25. mai 2015 #64 Skrevet 25. mai 2015 Er østlending, men har bodd i to forskjellige Europeiske storbyer de siste årene. Hvis jeg måtte velge en by å bo i Norge tror jeg det hadde blitt Oslo, selvom jeg ikke er så stor Oslo-fan heller. Besøkt Bergen et par ganger, og den er veldig fin og sjarmerende, men jeg ble overrasket over hvor lite det var der. Å gå igjennom sentrum tok jo to minutter! Tror jeg hadde blitt fort lei, men kunne kanskje prøvd å bo der ett år.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå