Wonders Skrevet 30. januar 2014 #41 Skrevet 30. januar 2014 Eneste byen jeg fortsatt liker etter snart 10 år er Bangkok. Hadde det vært en by med 18 millioner innbyggere i Norge -hadde jeg bodd der. Bergen a dø. Tar meg en langhelg. Kommer fra en liten by selv og får natt av å ikke kunne gjøre noe uten at noen skal hilse og ikke la meg bare si hei å gå videre .
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #42 Skrevet 30. januar 2014 Eneste byen jeg fortsatt liker etter snart 10 år er Bangkok. Hadde det vært en by med 18 millioner innbyggere i Norge -hadde jeg bodd der. Bergen a dø. Tar meg en langhelg. Kommer fra en liten by selv og får natt av å ikke kunne gjøre noe uten at noen skal hilse og ikke la meg bare si hei å gå videre . så du bor i Bangkok? enig med den hilsingen har ikke behov for å ha kjentfolk rundt meg, tvertimot, synes det er noe av det beste med storbyer i utlandet, anonymiteten Anonymous poster hash: 2ed5f...16d
Wonders Skrevet 30. januar 2014 #43 Skrevet 30. januar 2014 så du bor i Bangkok?enig med den hilsingenhar ikke behov for å ha kjentfolk rundt meg, tvertimot, synes det er noe av det beste med storbyer i utlandet, anonymiteten Anonymous poster hash: 2ed5f...16d To ganger i året noen uker - Ferie. Får ikke nok.
Kittykat Skrevet 30. januar 2014 #44 Skrevet 30. januar 2014 Nei den er ikke for liten. Jeg elsker Bergen og kommer aldri til å få en annen by så langt befestet inn i hjerte roten som denne fantastiske flotte byen! By, fjell, skog og mark og sjø i et gjafs nei jeg kan aldri gå lei.. Kunne ikke sagt det bedre selv. Er født og oppvokst i Bergen og byen er bare helt perfekt 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #45 Skrevet 30. januar 2014 Bodde i Bergen 5 år og den begynte og føles veldig liten på slutten, ja. Spesielt når jeg fikk en eks jeg ikke ville se igjen.. byen er aaaltfor liten til det, jeg møtte han og den nye kjæresten hans hele tiden. Det er jo noen fordeler ved en mindre by som jeg savner, syntes det var ganske kos at uansett hvor man var så var det en venn max 10 minutter unna om man fikk lyst å ta en kaffepause fra lesesalen eller ta en pils eller henge i en park. Man kunne egentlig bare gå i parken så satt det en venn der. I Oslo må man planlegge hvor og når man skal treffes, for folk må gjerne ta trikker og baner eller gå i en halvtime. Og når man er på byn så tar man taxi fra plass til plass, og man gidder gjerne ikke treffe vennen som ringte og sa man måtte komme på en kul fest/utested fordi den er på andre siden av byn. I Bergen var denne vennen alltid rett rundt hjørnet. Men jeg ble lei av det kjente til slutt, det føltes på et punkt ut som det ikke var flere nye steder å gå, eller nye mennesker å treffe. Jeg hadde "rundet" Bergen. Flyttet til Oslo og likte alt det nye. Og savnet litt det gamle. Kunne godt flyttet tilbake, jeg trivdes tross alt veldig godt i Bergen og veldig mange fra studietiden min har blitt igjen der. Men jeg frykter nok at det ville føltes enda mindre nå, når jeg har bodd i Oslo mange år og synes at det begynner å bli litt lite også. Anonymous poster hash: e3d68...e83
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #46 Skrevet 30. januar 2014 Bodde i Bergen 5 år og den begynte og føles veldig liten på slutten, ja. Spesielt når jeg fikk en eks jeg ikke ville se igjen.. byen er aaaltfor liten til det, jeg møtte han og den nye kjæresten hans hele tiden. Det er jo noen fordeler ved en mindre by som jeg savner, syntes det var ganske kos at uansett hvor man var så var det en venn max 10 minutter unna om man fikk lyst å ta en kaffepause fra lesesalen eller ta en pils eller henge i en park. Man kunne egentlig bare gå i parken så satt det en venn der. I Oslo må man planlegge hvor og når man skal treffes, for folk må gjerne ta trikker og baner eller gå i en halvtime. Og når man er på byn så tar man taxi fra plass til plass, og man gidder gjerne ikke treffe vennen som ringte og sa man måtte komme på en kul fest/utested fordi den er på andre siden av byn. I Bergen var denne vennen alltid rett rundt hjørnet. Men jeg ble lei av det kjente til slutt, det føltes på et punkt ut som det ikke var flere nye steder å gå, eller nye mennesker å treffe. Jeg hadde "rundet" Bergen. Flyttet til Oslo og likte alt det nye. Og savnet litt det gamle. Kunne godt flyttet tilbake, jeg trivdes tross alt veldig godt i Bergen og veldig mange fra studietiden min har blitt igjen der. Men jeg frykter nok at det ville føltes enda mindre nå, når jeg har bodd i Oslo mange år og synes at det begynner å bli litt lite også. Anonymous poster hash: e3d68...e83 akkurat slik føler jeg det også, at jeg har "rundet" byen:) Anonymous poster hash: 2ed5f...16d
Teeny Skrevet 30. januar 2014 #47 Skrevet 30. januar 2014 Er født og vokst opp i Bergen. Syns størrelsen er ok, men blir litt lei siden jeg har bodd en del i utlandet. Så har kanskje vokst litt fra Bergen.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #48 Skrevet 2. februar 2014 synes byen er veldig fin, men er litt klaustrofobisk følelse inne i bykjernen, det er så lite Anonymous poster hash: 2ed5f...16d
Silveri Skrevet 2. februar 2014 #49 Skrevet 2. februar 2014 Bergen er en hyggelig by, men sentrum er lite. Jeg har vært 4 ganger i Bergen det siste halve året og føler at jeg har sett alt i sentrum og at jeg går i de samme gatene hele tiden. Noen av dere lokale som har tips til nye steder?
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #50 Skrevet 2. februar 2014 Om du beveger deg litt utenfor bykjernen finner du hyggelige steder som feks. Kaffebrenneriet på Møhlenpris, Verftet har både kafe og kultur. Om du vil gjøre noe helt anderledes en Lørdagskveld, ta deg en tur på Sjøboden og Engelen for å treffe striler med tresko. Vil du oppleve glam og glitter gå på Jacobs all. Bergen har mye om man bare utvider horisonten sin litt. Eller om du syntes det er så kjiipt her dra deg hem til der du kommer fra, eller start opp noe selv. Anonymous poster hash: 5f824...523 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #51 Skrevet 4. februar 2014 Om du beveger deg litt utenfor bykjernen finner du hyggelige steder som feks. Kaffebrenneriet på Møhlenpris, Verftet har både kafe og kultur. Om du vil gjøre noe helt anderledes en Lørdagskveld, ta deg en tur på Sjøboden og Engelen for å treffe striler med tresko. Vil du oppleve glam og glitter gå på Jacobs all. Bergen har mye om man bare utvider horisonten sin litt. Eller om du syntes det er så kjiipt her dra deg hem til der du kommer fra, eller start opp noe selv. Anonymous poster hash: 5f824...523 dra meg hem ja, der avslørte du at du er bergenser:) synes det er nettopp det man ikke gjør, går man utenfor bykjernen, så er det helt dødt Anonymous poster hash: 2ed5f...16d
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #52 Skrevet 28. februar 2014 Jeg som syntes Lars Vaular, Leo og alle de gutta der får det til å virke superfett i Bergen. De snakker om Sandviken og Åsane og Loddefjord, dere som er fra Bergen- hva skjer der? Jeg har aldri vært i Bergen, men har lyst å dra en gang! Anonymous poster hash: 41496...217 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #53 Skrevet 28. februar 2014 Leo? Å fysj. Han er ikke og vil aldri bli bergenser. Spy! Anonymous poster hash: c614f...152
Gjest black nailpolish Skrevet 28. februar 2014 #54 Skrevet 28. februar 2014 Som by synes jeg det blir for lite, i tillegg til at det stort sett er så grått og tomt med vær og lite folk. Er derimot en herlig stemning om sommeren med markeder og folk! Er veldig glad i Bergen men flytter nok til høsten, vil ha ting mer jevnt spredd rundt. Bergen blir for lukket og for øde på samme tid synes jeg. Men når Bergen er bra, da er Bergen best !!
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #55 Skrevet 23. mai 2015 Bergen sentrum er blitt litt dødt synes jeg, alt er konsentrert rundt kjøpesentre utenfor bykjernen og Torgallmenningen. Anonymous poster hash: fa49e...d56
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #56 Skrevet 24. mai 2015 Har bodd i Oslo noen mnd. Synes byen er liten!Anonymous poster hash: 9c0c5...95e 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #57 Skrevet 25. mai 2015 Men Oslo er jo liten, det finnes ingen storbyer i Norge.Anonymous poster hash: 0dcd0...b96
Gjest Jean Valjean Skrevet 25. mai 2015 #58 Skrevet 25. mai 2015 Jeg har bodd i Bergen og synes ikke det er en liten by. Selvsagt om du samenligner det med stor byer ute i verden så er den liten.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #59 Skrevet 25. mai 2015 De fleste som har bodd lenge et sted blir lei:) Anonymous poster hash: 8a181...84b
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #60 Skrevet 25. mai 2015 Er noe ved det estetiske i Bergen som jeg aldri blir lei av. Sentrum og området rundt er jo fint. Men liker og deler av Fyllingsdalen, Laksevåg, Årstad, osv spesielt godt. Har mange fine minner fra parker og sitteplasser på fjellsider i disse områdene f.eks. Syns det dukker opp plenty av nytt innimellom av butikker og sånn, samtidig som noen gamle slager-steder forsvinner. Blir jævlig lei alt regnet, da. Men hvis du vil komme deg litt vekk fra hverdags-mas i en "stor" by i norsk sammenheng, er Bergen et godt valg. Friluftsliv så det holder. Anonymous poster hash: c37d0...a09
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå