AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #21 Skrevet 26. januar 2014 ja, det har jeg også lurt på, i Oslo har de jo flere bysentrum i de ulike bydelene Men synes det er rart at det ikke fungerer i Bergen, når sentrum er så lite som det er Anonymous poster hash: 2ed5f...16d
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #22 Skrevet 26. januar 2014 Jeg føler nesten alle på KG bor i Bergen.. Anonymous poster hash: 1c79b...3aa 2
JaVel Skrevet 26. januar 2014 #23 Skrevet 26. januar 2014 Jeg bor i Bergen og en dag jeg dro til sentrum fant jeg ut at jeg skulle gå helt andre steder enn det jeg pleide. Fikk sjokk, jeg har bodd i Bergen leenge og allikevel var det en haug med småbutikker, kafeer og restauranter jeg ikke ante eksisterte engang :-) .Men skulle selvfølgelig ønske at det eksisterte en ekte storby i Norge, noe ala Stockholm ( men den er jo ikke såå stor) eller en by på størrelse med London, det hadde vært helt topp! Men så lenge vi bor i et tilnærmet avfolket land får vi være fornøyd med de "storbyene" vi har :-) . 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #24 Skrevet 26. januar 2014 ok, har bodd her i 7 år, 6 år av de midt i sentrum og det er ikke mer å oppdage i bykjernen for min del, vet om hver eneste butikk og restaurant. Er man en del ute og spiser og bruker byen, så har man "unnagjort" Bergen på relativt kort tid:) Anonymous poster hash: 2ed5f...16d
Luppa Skrevet 26. januar 2014 #25 Skrevet 26. januar 2014 Jeg er ganske enig med TS. Har bodd i Bergen i snart 5 år og føler meg "mett" på byen. Elendig utvalg av kafeer (restauranter er det litt bedre stilt med), og stort sett kjedelige butikker. Men: jeg er trønder og kan nok skylde noe på dette. Jeg er vant til en by som har utsikt til fjorden fra omtrent over alt, og føler meg litt fanget under fjellene her i Bergen. Dessuten er det vanskelig å bli kjent med bydelene rundt sentrum når man ikke har noen "grunn" til å dra dit (som f.eks av familie/venner bor der. Nesten alle mine venner bor i sentrum).
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #26 Skrevet 26. januar 2014 Bare sammenlikne St. Olav med Haukeland. Det kommer absolutt ingenting bra ut av Haukeland. Alle er jo bare misfornøyde! Oslo har TO egne spesialiserte offentlige skadelegevakter, og Trondheim har legendariske "Skaden." Hva har Bergen? En bakgård hvor folk sniker seg unna, fordi de ikke vil jobbe der, og ikke en egen skadeavdeling engang. Anonymous poster hash: e0a04...bdf At folk er misfornøyde med KK betyr ikke at det ikke er noe som er bra på HUS. Ganske masse er bra faktisk, brannskadeavsnittet f.eks. Og Bergen har FIRE legevakter, hvor den som ligger i sentrum har egen såravdeling og kirurgisk avdeling, som i praksis er det samme som skadelegevakt. Legevakten er et populært arbeidssted, der det er vanskelig å få jobb. Greit at du hater Bergen, men innimellom må man korrigere litt i sinneutbruddet ditt. Får håpe du er flyttet tilbake til Oslo da, du representerer akkurat den typen jeg syns det er for mange av i den byen. Anonymous poster hash: 4a33c...c54 7
Chiyo Skrevet 26. januar 2014 #27 Skrevet 26. januar 2014 (endret) Byen er Bergen og laget er Brann! Dette er kanskje fordi jeg er veldig hjemmekjær, men jeg syns Oslo er oppskrytt. Stort? Ja, jo Oslo er større... men jeg har aldri syntes at Oslo var skikkelig AWESOME. Jeg syns ikke det at Bergen er litt liten er noe dumt... vi støtter i alle fall samme fotball lag! Dessuten... jeg skjønner ikke helt det der med at Oslo har vestkant og østkant. Endret 26. januar 2014 av Chiyo 5
Gjest Blondie65 Skrevet 26. januar 2014 #28 Skrevet 26. januar 2014 Det er mange som er misfornøyd med holdningen til KS på Haukeland, og med god grunn. Men resten av HUS har verdensledende kreftavdeling, landets mest spesialiserte brannskadeavdeling og jeg har selv bare positivt å si om onkoligisk avdeling. Legevakten ligger forøvrig ikke på HUS, men i strømgaten. De har vokst fra lokalene sine for lenge siden, men de få gangene jeg har vært der (akutte skader og oppfølging etter disse) har jeg vært svært fornøyd med legene der, mens assistentene kan du få gratis. Når man har vondt grunnet skade er det greit å slippe å krangle om selvfølgeligheter.
oeas Skrevet 26. januar 2014 #29 Skrevet 26. januar 2014 synes dere ikke byen blir for liten etter at man har bodd her en stund? har selv bodd her i 7 år og føler meg ganske ferdig med byen, har jo vært på alle restaurantene, utestedene, butikkene. Føler også at jeg hele tiden ser de samme ansiktene.. hva gjør du for å ikke gå lei? det er jo veldig fint her, men veldig liten bykjerne og føler jeg har sett/gjort alt Anonymous poster hash: 2ed5f...16d Skaffer seg et liv? Jobb, familie, barn, venner og bekjente. 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #30 Skrevet 26. januar 2014 Skaffer seg et liv? Jobb, familie, barn, venner og bekjente. ok så det å skaffe seg et liv er det samme som at man skal slutte å bruke byen man bor i og bare være hjemme med familien? Anonymous poster hash: 2ed5f...16d
oeas Skrevet 26. januar 2014 #31 Skrevet 26. januar 2014 ok så det å skaffe seg et liv er det samme som at man skal slutte å bruke byen man bor i og bare være hjemme med familien? Anonymous poster hash: 2ed5f...16d Nei, men det kan være en idé å se etter noe annet å fylle livet med når butikker, restauranter og utesteder i sentrum ikke lenger er tilstrekkelig. 1
Gjest Blondie65 Skrevet 26. januar 2014 #32 Skrevet 26. januar 2014 Nei, men det kan være en idé å se etter noe annet å fylle livet med når butikker, restauranter og utesteder i sentrum ikke lenger er tilstrekkelig. Gi oss noen gode eksempler
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #33 Skrevet 27. januar 2014 men dere som er bergensere, og har bodd her hele livet, dere må jo kjenne alle nesten? :)etter 7 år her så synes jeg at de samme bekjente dukker opp i mange sammenhenger, merker at det er små forhold her Anonymous poster hash: 2ed5f...16d 2
Gjest Blondie65 Skrevet 27. januar 2014 #34 Skrevet 27. januar 2014 (endret) Øh, nei, jeg kjenner ikke 350.000 bergensere personlig, litt eller på ansikt. Jeg bodde tidligere i en betydelig mindre nabokommune og var ikke på hils å, husk og personlig kjent av alle der heller. Endret 27. januar 2014 av Blondie65
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #35 Skrevet 27. januar 2014 mente jo ikke helt bokstavelig.. men etter 7 år her, medregnet flere vennekretser, så synes jeg det stadig vekk er de samme menneskene som dukker opp igjen og igjen, noen som kjenner noen, ser alltid kjente ansikter uansett hvor jeg er tror Bergen må være en vanskelig by å holde noe skjult i, på grunn av størrelsen, man treffer jo på naboen,postmannen, butikkdamen eller bankdamen bare man setter foten utenfor døren:) Anonymous poster hash: 2ed5f...16d
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #36 Skrevet 27. januar 2014 Bergen er en fin by. Liten ja. Men jeg synes også Oslo er liten også. Har bodd i Milano, og den ble fort liten den også, deretter flyttet vi til Berlin som også ble liten etter hvert. Har bodd i London en stund, synes fremdeles byen er stor, men nabolaget vårt blir mindre og mindre. Drar gjerne tilbake til Bergen, men ikke til Oslo. Anonymous poster hash: 9c0b1...35b 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #37 Skrevet 27. januar 2014 Bergen er en fin by. Liten ja. Men jeg synes også Oslo er liten også. Har bodd i Milano, og den ble fort liten den også, deretter flyttet vi til Berlin som også ble liten etter hvert. Har bodd i London en stund, synes fremdeles byen er stor, men nabolaget vårt blir mindre og mindre. Drar gjerne tilbake til Bergen, men ikke til Oslo. Anonymous poster hash: 9c0b1...35b i forhold til disse byene må jo Bergen føles knøttliten.. Anonymous poster hash: 2ed5f...16d
Gjest .-L-. Skrevet 29. januar 2014 #38 Skrevet 29. januar 2014 (endret) Jeg er egentlig ganske lei av regnet. Når jeg er ferdig med studiene kunne jeg tenkt meg å flytte til Oslo. Har en merkelig tendens til å møte damer fra østlandet , så jeg blir ikke forundret om jeg ender opp der. Endret 29. januar 2014 av .-L-.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #39 Skrevet 29. januar 2014 det er jo så lite at det tar 5 min å gå gjennom sentrum. Står du på toppen av trappen utenfor Johanneskirken ser du enden på byen på andre siden:-) synes det er synd at det er så lite liv utenfor torgallmenningen, tenker at det kunne vært gjort mer for å skape mer levende sentrum nedover Strandgaten mot Akvariet, på Nordnes/Nøstegaten, Nonneseter og Møhlenpris Anonymous poster hash: 2ed5f...16d Øøøhhh. Ok. Anonymous poster hash: 6d732...9bc 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #40 Skrevet 29. januar 2014 mente jo ikke helt bokstavelig.. men etter 7 år her, medregnet flere vennekretser, så synes jeg det stadig vekk er de samme menneskene som dukker opp igjen og igjen, noen som kjenner noen, ser alltid kjente ansikter uansett hvor jeg er tror Bergen må være en vanskelig by å holde noe skjult i, på grunn av størrelsen, man treffer jo på naboen,postmannen, butikkdamen eller bankdamen bare man setter foten utenfor døren:) Anonymous poster hash: 2ed5f...16d Jeg bor i Bergen og det er faktisk svært sjelden jeg treffer på noen jeg kjenner, helt tilfeldig :-) . Selvfølgelig når man bor i en by i Norge så går man nok forbi folk man har "sett" før men som man ikke har lagt merke til. Det samme vil jo være tilfelle for de andre byene i Norge, hvis man feks har bodd i Oslo i 20 år så har man nok gått forbi de fleste som bor i den byen man legger bare ikke merke til det :-) . Må nok opp i millionby for å unngå det men til og med i London så vil man gå forbi folk man har "sett" før, for man frekventerer jo som oftest de samme nabolagene. Anonymous poster hash: 0dcd0...b96
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå