Gå til innhold

Hvilke klesbutikker unngår dere, og hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har faktisk fått sansen for HM igjen. De har kolleksjoner i skikkelige stoffer også, som ull, silke, kasjmir... uten at det er Acne priser liksom.

Styrer derimot langt unna Gina, bare drittkvalitet!

Anonymous poster hash: 76f5d...74c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

H&M.
Kjøper undertøy derfra da.. men andre klær har jeg sluttet helt å kjøpe. Helt sinnsykt dårlig kvalitet på alle klærne jeg har derfra.



Anonymous poster hash: e625a...8f8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv unngår jeg Vero Moda pga størrelsene på klærne.Jeg handler for det meste på andre butikker,kjeder.Min jente var tydeligvis heldig med klærne fra Gina Tricot hun fikk til jul,for de er like fine ennå og de har blitt vaska noen ganger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at jeg har blitt eldre og har bedre råd, men er det ikke blitt mye dårligere kvalitet på klærne hos mange av billigkjedene? Synes Gina Tricot og Vero Moda ha blitt mye verre. Dårlig søm og ekkel kvalitet på stoffene, detaljer som lyser dritbillig lang vei? Før kunne jeg finne fine ting på Vero Moda, men nå kjøper jeg bare skjerf og en singlet i ny og ne.

Har alltid unngått Kapp Ahl og Lindex, jeg liker ikke stilen. Cubus skjerpet seg for noen år siden, men det er en merkelig fasong på overdeler som skjorter og bluser der. Bik Bok er faktisk den billigkjeden der jeg finner mest og noe fra HM.



Anonymous poster hash: 3f79b...f8a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler egentlig bare på Gstar eller Superdry, ikke fordi jeg har så jævla mye penger å bruke på merkeklær, men fordi jeg synes de merkene er tøffe.

H&M, cubus og sånt er veldig kjedelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sniker meg inn som mor til tre barn i forskjellige årstall fra liten til ungdom.

Kjøper klær fra vero moda, b-young, cubus , kappahl, h&m og lindex til dem.

Har aldri noen problemer med ødelagte klær , etter mange vasker, blir klærne lagt bort fordi barna vokser i fra dem og ikke på grunn av dårlig kvalitet. To ganger har det gått hull på klær fra Cubus, men jeg får alltid byttet dem i nytt tøy helt uten problemer, og det er to ganger av veldig mange kjøp!!

Så jeg skjønner virkelig ikke hvordan dere klarer å ødelegge så mange klær på et par gangers bruk/vask.

At fasonger ikke passer er jo helt kurant. Noen er tykke her og tynne/lange der og har ingenting med kvaliteten å gjøre. Har selv vært innom såkalt dyre butikker og ikke funnet noe som passet i størrelsen, så dette finnes overalt i alle butikker.



Anonymous poster hash: f91ea...162
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder meg langt unna Vero Moda, siden kvaliteten der har blitt helt utrolig dårlig. Egentlig det samme med Gina Tricot, Cubus og BikBok, men de har noen fine plagg innimellom, så hender jeg er innom og ser. Lurer på om jeg ikke satte pris på kvalitet da jeg var yngre, eller om kvaliteten virkelig har blitt mye verre? For før var jeg ofte innom Vero Moda.

Edit: skriveleif

Endret av Fuglen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shopping i Norge generelt er ræva, alle går jo i det samme! Så jeg unngår det meste. Kjøper bare undertøy, singleter og treningstøy i Norge. Verst er Gina Tricot som flere skriver, alt jeg har kjøpt der har jeg måttet kaste etter en vask pga det blir ødelagt eller krymper.

Ser det er flere som klager på kvaliteten på Vero Moda, jeg er faktisk veldig fornøyd med de klærne jeg har kjøpt der. Har hatt de lenge og de er like fine i fasongen. Samme med Primark, har gensere derfra som jeg har hatt i nesten 10 år (ikke norsk butikk men jeg handler mye der når jeg er i UK).



Anonymous poster hash: 1bc35...b01
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at jeg har blitt eldre og har bedre råd, men er det ikke blitt mye dårligere kvalitet på klærne hos mange av billigkjedene? Synes Gina Tricot og Vero Moda ha blitt mye verre. Dårlig søm og ekkel kvalitet på stoffene, detaljer som lyser dritbillig lang vei? Før kunne jeg finne fine ting på Vero Moda, men nå kjøper jeg bare skjerf og en singlet i ny og ne.

Har alltid unngått Kapp Ahl og Lindex, jeg liker ikke stilen. Cubus skjerpet seg for noen år siden, men det er en merkelig fasong på overdeler som skjorter og bluser der. Bik Bok er faktisk den billigkjeden der jeg finner mest og noe fra HM.

Anonymous poster hash: 3f79b...f8a

Ja, kvaliteten har blitt dårligere og dårligere de siste årene. Jeg har noen gamle plagg fra kjedebutikker, som har holdt seg fine i bortimot 10 år. Nå synes jeg klærne fra de typiske kjedenebutikkene såvidt tåler en vask eller to.

Anonymous poster hash: bd5f3...a2b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedsakelig Cubus, H&M og Gina Tricot. Kvaliteten på de aller fleste klærne er elendig, og det er veldig kjipt å kjøpe noe der for så å oppleve at det rett og slett faller fra hverandre etter én vask. Det kan i enkelte tilfeller hende jeg stikker innom for å kjøpe (billig) undertøy da, men det er virkelig ikke ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zara!!

Alle plagg jeg har derfra krymper etter en vask, eller så ryker sømmen/glidelås/knappene faller av/you name it nesten med en gang :( Dessuten har de så merkelige størrelser. Enkelte ting har jeg i 36, mens andre ting må jeg kjøpe i 40.

Endret av skyflakes
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vero Moda handler jeg aldri klær hos fordi jeg ikke liker kvaliteten og størrelsene blir alltid feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg unngår også Cubus, Bik Bok, Gina Tricot, Vero Moda og hele den regla der. Det er bare ikke verdt å bruke penger på dritt som ikke er sydd skikkelig, samt at butikkene ofte er kaotiske og servicen og kleskunnskapen hos de ansatte veldig dårlig.

Handler litt på dyrere butikker, helst på salg. Er ikke opptatt av merker for merkets egen skyld, men ser på stoff, søm og hvordan snittet kler kroppen. Basiskåper, bukser, skjørt og skjerf er typisk plagg jeg kan bruke mer penger på, samt sko. Da vurderer jeg før jeg handler og tenker over hvordan plagget passer til det andre jeg har. Undertøy kjøper jeg på egne butikker.

Er heldig som har mor/bestemor som er flinke til å strikke, og har flere pene strikkegensere og cardigans i ulike mønstre.

Bluser, kjoler, mer spesielle jakker og vesker og ikke minst smykker handler jeg stort sett brukt/vintage. Jeg er blitt veldig flink til å lete meg frem til utrolig fine skatter som koster lite, spesielt i utenlandske byer.

Har f.eks. en samling på sikkert femten vakre vintagebluser i deilige stoffer og med blonder, peter pan-krager og andre detaljer som skiller dem ut. Hvis jeg bruker dem sammen med et baseskjørt eller bukse fra Filippa K, har jeg alltid noe pent å ha på meg, enten jeg skal ut og spise, på date, i bursdag, i familiebesøk eller bare være litt fin i hverdagen. Og ingen andre ser helt lik ut ;)



Anonymous poster hash: 05519...02e
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unngår det meste som feks HM har, men kjøper gjerne en pyjamasbukse eller shorts der. :)

Unngår alt av Cubus sine produkter, utenom sokker, de selger gode sokker!

Unngår Dressman, elending kvalitet på alt de selger, utenom basic t-skjorter (fra stativ) som er ganske greie til en grei pris.



Anonymous poster hash: 9d807...441
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ZARA er en katastrofe. Minst 10 plagg har blitt helt fillete selvom det er pent brukt. sømmer ryker og tråder henger. Men er så fine klær der :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lindex og KappAhl er gigantiske i størrelsene. Finner aldri noe på Vero Moda, Only, Byoung, Freequent, Risøe, Floyd eller Match. Gina Tricot har bare tacky fjortisklær og ræl.

Ellers er jeg åpen for det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart kvaliteten har gått ned. Klær er veldig billig, og jo billigere de blir, jo dårligere kvalitet. Sitter jo tross alt ganske mange barn og syr i sammen disse klærne :(



Anonymous poster hash: 00195...ad1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...