Gå til innhold

Liten menstruasjon?


hundemamma

Anbefalte innlegg

Hei =)

Jeg og samboeren min er ferske prøvere. Jeg sluttet på p-pillene i begynnelsen av Desember, og hadde første EL for 14 dager siden (hadde symptomer jeg husket fra før jeg begynte på p-piller: hovne vonde pupper, små-murringer i magen) og testet positivt på EL-test.

Natt til i går hadde jeg mens-murringer hele natten, men har så vidt hatt blødning (mørkt blod blandet med litt lyst), som nå har så godt som stanset.

I sammenligning har jeg alltid hatt STORE problemer med smerter og mengde blod hver menstruasjon, både med og uten p-piller, men i større grad uten.

I fjor sommer opererte jeg vekk en del av livmoren (jeg er født med hjerteformet livmor, med skillevegg, som ble oppdaget tilfeldig etter at jeg hadde en del smerter og mellomblødninger), men har likevel hatt normale blødninger til hver "mens" (pille-pause).

Det jeg lurer på er, er det mulig jeg er gravid? (tok negativ test både i dag og for 2 dager siden), eller har jeg bare hatt en mini-mensen pga p-pille-slutt?

Noen andre med erfaringer med hjerteformet livmor (og skillevegg)? Alle legene jeg har snakket med sier at det skal ikke ha noe innvirkning på fertiliteten min, men jeg er jo bekymret da... :(

Jeg er verdens mest utålmodige person, og skulle helst vært gravid i går :P Men jeg VET at det kan ta måneder og til og med år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge du hverken har positiv test eller ordentlig blødning, kan man ikke vite helt sikkert enda. Det er vanlig at de første syklusene etter p-pilleslutt ikke er regelmessige og ikke alltid innebærer eggløsning. Positiv eggløsningstest vil si at kroppens hormoner prøver å få til eggløsningen, men den beviser ikke at eggløsning faktisk skjer. Vanligvis vil man få positiv test dersom befruktning skjedde for 14 dager siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mensen som kom og gikk etter slutt på piller. 3-4 mensen med bare noen dager og få ukers mellomrom før det begynte å stabilisere seg. Mange sier at man blir raskt gravid etter p-pilleslutt, men at det ofte kan ende i SA når man blir gravid rett etter pga mye hormoner igjen i kroppen.

Vi sluttet på piller 6mnd før vi skulle begynne og prøve for å være sikre på at alle hormoner fikk tid på seg til å forsvinne. Da klaffet det på 2 forsøk når vi sluttet med kondom.

Anonymous poster hash: 22039...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...