Gå til innhold

Dåpsattest


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

Når man skal melde seg ut av kirken må man legge ved dåpsattest (ikke fødselsattest slik jeg først trodde...)...hvor får jeg tak i denne?

Er det mulig å melde seg ut, uten å sende med kopi av dåpsattest?

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dåpsattesten skaffes fra det Kirkekontoret der du ble døpt. Adresse kan du finne på www.kirken.no. Ihht til Kirkeloven skal rett kopi vedlegges.

Hvis du bor på det stedet du er døpt er det bare å møte opp på kirkekontoret. De har det de trenger så det er gjort i en fei.

Carpe Diem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Syntes bare det hørtes så rart ut at jeg må "bestille" ny dåpsattest fra kirkekontoret, for så å kopiere den og sende den tilbake med utmeldings-skjemaet. :roll:

Jeg bor ikke på stedet jeg er døpt, og kan derfor ikke troppe opp på trappen....

Er det mulig å sende inn utmeldingskjemaet uten dåpsattest? (jeg vet dåpsdatoen...den skal jo uansett skrives på utmeldingskjemaet)

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

"Dersom utmeldingen skjer til det prestekontoret hvor man er innført som døpt, er det unødvendig å legge fram dåpsattest". Stod det på www.kirken.no

Tror jeg skal referere til det når jeg sender utmeldings-skjemaet så det ikkje blir noe klussel....

Takk for svar til dere som svarte!!

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clea, utmedlingsskjemer finner du her:

http://www.hedning.no/hedning/arkiv/brosjy...yre/utmeld.html

http://www.human.no/upload/statskirkenPDF.pdf

Selv brukte jeg skjemaet til hedningsamfunnet.

"Jeg ønsker ikke å gi opplysninger utover dem som gis på dette skjema, og som Kirken ifølge lov har hjemmel for å kreve. Heller ikke ønsker jeg noen personlig henvendelse om saken."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Selv brukte jeg skjemaet til hedningsamfunnet.

"Jeg ønsker ikke å gi opplysninger utover dem som gis på dette skjema, og som Kirken ifølge lov har hjemmel for å kreve. Heller ikke ønsker jeg noen personlig henvendelse om saken."

La du ved kopi av dåpsattest også?

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La du ved kopi av dåpsattest også?

Clea

Det gjorde jeg. Hadde ikke meldt meg ut av kirken før så jeg visste ikke at det var unødvendig. Et av tipsene fra hedningsamfunnet tilsier at man skal legge ved dåpsattesten, men som du selv skrev så er dette unødvendig under gitte omstendigheter. Noe å huske for neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...