Gå til innhold

Har du noen gang blitt ''kasta'' ut fra DPS før du følte deg klar?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På hva slags grunnlag i såfall?



Anonymous poster hash: 5303b...de4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, fordi de har en maks behandlingstid på to år her i byen....Følte jeg ble slengt ut derifra på en mindre hyggelig måte, og med beskjed om " at siden jeg ikke hadde blitt bedre på to år med poliklinisk behandling så kom jeg heller ikke til å nyttiggjøre meg behandling senere". Hører med til historien at jeg følte kraftig på tidspresset gjennom hele behandlingen. Var liksom alltid et stress og jag om "det er grenser for hvor mange av diagnosene dine som kan behandles", og "du kan uansett ikke gå her lenger enn to år."



Anonymous poster hash: 2e3ff...9c1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Erica

Jeg synes at den 2-årsregelen hørtes merkelig ut. Selv har jeg gått til DPS polikliniske samtaler siden 2004 og ikke hørt snakk om avslutning av behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har følt meg "kastet ut" både fra innleggelse samt poliklinisk behandling.



Anonymous poster hash: 9c14d...cc6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poliklinisk eller døgn? Har aldri gått poliklinisk på dps, for jeg går i behandling på sykehusnivå, men jeg har vært innlagt på dps og blitt skrevet ut for tidlig. Da var det fordi det var planlagt at jeg skulle være der akkurat så lenge, og det var visst vanskelig å gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Jeg synes at den 2-årsregelen hørtes merkelig ut. Selv har jeg gått til DPS polikliniske samtaler siden 2004 og ikke hørt snakk om avslutning av behandling.

Jeg har heller aldri hørt om den.Jeg har vært tilknytta DPS siden 03,og hadde samme terapaut i 7 år,men så flytta jeg.Men jeg har fremdeles samtaler med henne fra tid til annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hm, noen får gå i 10 år mens noen blir kastet ut etter 2 år? høres merkelig ut. Høres også veldig lettvint ut for de å konkludere med at du ikke kan nyttiggjøre deg behandling bare fordi de ikke klarer å hjelpe deg



Anonymous poster hash: 5d81f...238
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. P.g.a den 2 års regelen. Men jeg skal søke meg inn på nytt, føler meg ikke frisk ennå.



Anonymous poster hash: 5d1ea...50f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle egentlig bare være 2 år på dps, men så fikk jeg gå der i nesten 3 år likevel. Var en grunn til det.
Følte meg kastet ut derifra jeg også, og følte hele tiden på tidspresset iløpet av disse 3 årene.

Jeg tror de som jobber der har et press hengende over seg. At de må ha så og så mange pasienter, og at de må bli ferdig innen en viss tid, for det er lange køer...
Det er jo ikke terapuetene sin feil, men de som bestemmer.

Skulle vært flere terapeuter og bedre tid til hver pasient. Det er det som er feil idag.



Anonymous poster hash: 26ea8...44c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, noen får gå i 10 år mens noen blir kastet ut etter 2 år? høres merkelig ut. Høres også veldig lettvint ut for de å konkludere med at du ikke kan nyttiggjøre deg behandling bare fordi de ikke klarer å hjelpe deg

Anonymous poster hash: 5d81f...238

Jeg tenker at de som får gå der i 10 år har alvolige og langvarige traumer eller noe? Mer enn de som får gå der bare 2 år?

Anonymous poster hash: 26ea8...44c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Jeg tenker at de som får gå der i 10 år har alvolige og langvarige traumer eller noe? Mer enn de som får gå der bare 2 år?

Anonymous poster hash: 26ea8...44c

Ja man skal ikke se bort i fra det.At grunnen til hvorfor man går der har noe si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, med beskjed om at "beklager, du er ikke syk nok". jeg ble vel ikke akkurat kasta ut, men han spyrte meg om jeg fikk noe ut av dette og jeg svarte ærlig at nei, det gjorde jeg ikke. var der bare 4 ganger for utredning av ADHD eller ADD, men behandleren min fant dessverre ingen andre psykiske lidelser hos meg. virket i hvertfall som det var "dessverre". siden jeg var 24 år var det vanskelig å sette diagnosen ADHD når jeg ikke husker hvordan jeg var før fylte 7 år og det visst nok er et svært viktig kriterie. tror det har mye å si hvem du får som behandler. min var nyutdanna og virka ikke som han hadde så mye peiling på det jeg sleit med. nå har jeg bare slått meg til ro med at jeg ikke kommer til å ta en høyere utdanning og bare må finne en jobb som fungerer for meg…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ofte blitt kastet ut av akuttpsyk. men det blir jo ikke helt det samme. men må innrømme at jeg har fortalt mine konkrete selvmordsplaner, også blitt kastet ut liksom. og det er jo ikke optimalt. og ende raskt som svingdørspasient der.

jeg har også hørt om at noen har fått beskjeden "du har ikke vist bedring enda, så derfor er det nok best at du ikke går her". men hun er heldigvis ikke kastet ut enda. men hun fikk nesten en tidsfrist på seg til når behandleren skal dra til et nytt sted. som er om bare noen få måneder, og hun har store problemer, og har gått i behandling i 4 år eller noe (BUP og DPS).

helt ærlig selv så forventet jeg nesten å bli kastet ut sist jeg var på DPS, fordi hun begynte å spørre om jeg følte at jeg fikk noe av å gå der, og at jeg ikke snakket noe, så alt ble liksom stående stille, og hun klagde masse på at jeg ikke snakket noe, og har gjort det lenge. og at vi ikke har kommet noen vei, selv om jeg har gått der i 8 måneder. og 6 måneder med en annen behandler. så jeg merker veldig på det presset om at jeg må vise fremgang snart, selv om jeg fortsatt er på startfasen med å klare å bli kjent å trygg (sliter ekstremt med å bli trygg på noen og snakke om mine problemer, etter å ha gått nærmest hele livet mitt uten å snakket om mine problemer, men bare holdt de skjult). spessielt etter det venninna mi fortalte om at hun følte at hun blir kastet ut snart. og hører om flere som føler de blir kastet ut fordi de ikke viser bedring. håper virkelig ikke at det skjer. for om jeg blir "kastet ut". så vet jeg veldig godt hvordan det vil gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at de som får gå der i 10 år har alvolige og langvarige traumer eller noe? Mer enn de som får gå der bare 2 år?

Anonymous poster hash: 26ea8...44c

Jeg ble kastet ut etter to år, har en alvorlig sammensatt problematikk med flere diagnoser inne i bildet. I hvertfall så alvorlig at jeg glatt fikk innvilget ung ufør-tillegget på AAP...

Anonymous poster hash: 2e3ff...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nylig beskjed om det var flere på venteliste og de ikke kan hjelpe meg mer. Dette etter et halvt år. Jeg er enig med at jeg har blitt bedre, men er absolutt ikke frisk. Dessuten dumt at kapasitetsproblemer er hovedgrunnen til at man ikke får flere timer.

Har gått til psykolog av og på i noen år. I de pausene jeg hadde tidligere, ble jeg bare dårligere. Har skjedd med meg mange ganger at jeg har startet på skole eller i arbeidspraksis, og psykologen tolker dette som at jeg ikke trenge behandling,

også tar det ikke lang tid før jeg blir så dårlig igjen at jeg ikke klarer å ta meg en dusj en gang.

Sto vanligvis mye på og slet meg helt ut uten å tørre å be meg hjelp i lang tid. og når jeg først gjorde det (etter overtalelse fra nav, lege og familie) så tok det ikke lang tid før jeg ble "kastet" ut .

Anonymous poster hash: 0e045...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fordi de har en maks behandlingstid på to år her i byen....Følte jeg ble slengt ut derifra på en mindre hyggelig måte, og med beskjed om " at siden jeg ikke hadde blitt bedre på to år med poliklinisk behandling så kom jeg heller ikke til å nyttiggjøre meg behandling senere". Hører med til historien at jeg følte kraftig på tidspresset gjennom hele behandlingen. Var liksom alltid et stress og jag om "det er grenser for hvor mange av diagnosene dine som kan behandles", og "du kan uansett ikke gå her lenger enn to år."

Anonymous poster hash: 2e3ff...9c1

Ja, det er sånn det er. Blir man ikke friskere, er det utelukkende pasienten sin skyld. Uansett.

Anonymous poster hash: 9c907...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...