AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #21 Skrevet 22. januar 2014 Jeg drikker heller aldri kaffe og klarer meg helt fint. Jeg blir helt fysisk uvel av det, aner ikke hvorfor, for det samme skjer ikke med energidrikker (ikke at jeg pleier å drikke dette heller da). Men om jeg drikker kaffe så begynner jeg rask å kaldsvette, begynner å skjelve og blir helt uvel og ør. Føles ut som jeg har 40 i feber og har influensa.. Så ligger bare sammenkrøpet i segen og skjelver til det går over. Synet mitt blir også helt rart, klarer ikke fokusere på noe og alt blir kjempelyst og fjernt på en måte.. jaja.. Hos meg er grønn te tingen, Nam!! Anonymous poster hash: 419c1...ff0 1
Nefarian Skrevet 22. januar 2014 #22 Skrevet 22. januar 2014 Ja ha? Not: http://energydrink.redbull.com/amount-of-caffeine-in-red-bull http://coffeetea.about.com/od/caffeinehealth/a/How-Much-Caffeine-Is-In-Coffee-Tea-Cola-And-Other-Drinks.htm Greia med Red Bull er jo at den, som alle andre energidrikker, inneholder masse rart. http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Bull Dessuten har det vært en del som har dødd etter inntak av for mye Red Bull eller andre energidrikker. Det samme kan ikke sies om kaffe, skulle man har drukket for å dø av det måtte man opp i 80-100 kopper kaffe. Det sier seg selv at det er ganske vanskelig å gjøre. Anonymous poster hash: 0a1dc...98c Tull og tøys og tull og tøys! Selvfølgelig har noen dødd etter inntak av Red Bull, på samme måte som noen har dødd etter å ha drukket en kopp te, eller et glass melk. Ingen har dødd fordi de har drukket Red Bull, viktig å ikke spre duste rykter! Unnskyld meg, men blir bare så frustrert av slike seiglivede myter...
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #23 Skrevet 22. januar 2014 Tull og tøys og tull og tøys! Selvfølgelig har noen dødd etter inntak av Red Bull, på samme måte som noen har dødd etter å ha drukket en kopp te, eller et glass melk. Ingen har dødd fordi de har drukket Red Bull, viktig å ikke spre duste rykter! Unnskyld meg, men blir bare så frustrert av slike seiglivede myter... http://www.huffingtonpost.com/2013/10/28/cory-terry-red-bull-death_n_4169504.html Anonymous poster hash: 0a1dc...98c
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #24 Skrevet 22. januar 2014 Det skjer ikke at jeg kutter ut morgenkaffen. Anonymous poster hash: 5c092...627 1
Gjest Peanut Skrevet 22. januar 2014 #25 Skrevet 22. januar 2014 Dette sier vel mer enn nok tenker jeg Den her og, vil jeg tro: ^_~
Nefarian Skrevet 22. januar 2014 #26 Skrevet 22. januar 2014 http://www.huffingtonpost.com/2013/10/28/cory-terry-red-bull-death_n_4169504.html Anonymous poster hash: 0a1dc...98c Så du mener at siden det står et oppslag i den liberale nettavisen Huffington Post, at Red Bull har blitt saksøkt for et dødsfall, så er dette fakta? Du kjenner til søksmålstatestikker i USA, og hvor mange som livnærer seg som advokater? Påstanden om at denne mannen drakk veldig mye Red Bull, og at dette er årsaken til mannens død blir hevdet av advokaten. Dette er fakta: Although genetics or health factors such as undiagnosed illness may have caused Terry's premature death, his family told the New York Daily News that the 33-year-old father had an active lifestyle and was a non-smoker. Utrolig nok er dette første gang noen har saksøkt en energidrikk produsent for et dødsfall. I USA blir jo som kjent annenhver produsent av en hvilket som helst mattype eller drikke saksøkt jevnlig.... Red Bull er selvfølgelig en unyttig og rimelig usunn drikk, men man skal ha alvorlige hjerteproblemer, eller drikke ekstremt store mengder, for å kunne dø av et inntak.
Version 2.0 Skrevet 22. januar 2014 #27 Skrevet 22. januar 2014 (endret) Jeg blir iallefall piggere, så han forskeren skulle forsket på meg. Jeg er dog oversensitiv når det kommer til koffein, så 1 kopp holder hele dagen. Får umiddelbart raskere puls, begynner å svette, blir rastløs og får mild munndiaré. Jeg drikker bare kaffe på jobb da, aldri ellers. Synes ikke kaffe er godt, drikker det bare for å få rusen. Er kronisk B-menneske. Jeg kan forresten ikke drikke kaffe etter kl 16:00. Da får jeg ikke sove før i 3-4 tiden på natta/morgenen. :D Endret 22. januar 2014 av Version 2.0
frøken_øst Skrevet 22. januar 2014 #28 Skrevet 22. januar 2014 jeg elsker morgenkaffen min, den slutter jeg aldri med:) 2
Gjest Blomst83 Skrevet 22. januar 2014 #29 Skrevet 22. januar 2014 For min del er det ikke det å våkne p.g.a. kaffe som er tingen. Jeg trenger ikke sånne "Supermanndråper" for jeg er våken nok helt av meg selv jeg, men det er godt med noe varmt å drikke om morran...og det både lukter og smaker godt. Kaffe er en god venn som alltid stiller opp og yter. Det samme her
Strikkemamma Skrevet 22. januar 2014 #30 Skrevet 22. januar 2014 Gleder meg allerede til morgendagens første kaffekopp :D 2
daemonia Skrevet 22. januar 2014 Forfatter #31 Skrevet 22. januar 2014 Gleder meg allerede til morgendagens første kaffekopp :D Merker at jeg er noe ekstra sliten og trøtt nå. Med trassalder i full blomst så fikk jeg ikke tid til å drikke siste koppen min i ettermiddag/kveld
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #32 Skrevet 22. januar 2014 Kaffe er jo grunnen til at jeg står opp om morgenen! Jeg blir nok ikke mer våken av kaffen i seg selv, snarere av å ha en kosestund før dagen begynner. Jeg er såpass avhengig at jeg får hodepine om jeg ikke får i meg i løpet av formiddagen, men jeg har nå i hvert fall klart å kutte ned på konsumet. Anonymous poster hash: 22ca3...177 3
AmandaVI Skrevet 23. januar 2014 #33 Skrevet 23. januar 2014 Starter dagen med en halvliter iskaldt vann og en liten gåtur. Kaffe gjør ingenting for meg; får bare halsbrann og nervøs blære.
frøken_øst Skrevet 23. januar 2014 #34 Skrevet 23. januar 2014 Gleder meg allerede til morgendagens første kaffekopp :D ha ha, jeg og, gleder meg ofte til å stå opp og drikke kaffe:-) av alle ulike laster, så tenker jeg at det å drikke å kaffe om morgenen, det lever jeg godt med 3
daemonia Skrevet 23. januar 2014 Forfatter #35 Skrevet 23. januar 2014 ha ha, jeg og, gleder meg ofte til å stå opp og drikke kaffe:-) av alle ulike laster, så tenker jeg at det å drikke å kaffe om morgenen, det lever jeg godt med Det var min konklusjon også etter jeg desperat prøvde å slutte. Av alle ting jeg kunne blitt avhengig av og hatt store problemer med å leve uten så kunne det vært langt verre Så det her skal jeg absolutt klare å leve med
Sivelil Skrevet 25. januar 2014 #36 Skrevet 25. januar 2014 Forskning eller ikke. Dette er snakk om individuelle forskjeller og alt er relativt. Da jeg begynte å jobbe i barnehage som nyutdannet førskolelærer, var kaffekoppen flytende tålmodighet og den som avgjorde når jeg var våken. Uten kaffe var jeg våken ca rundt 12, med kaffe var jeg våken rundt 8/9. Kvalitet på søvn for min del, er avgjørende for hvor stor effekt den kaffekoppen har. Etter at jeg opererte mandlene og dermed sover bedre om natta, er ikke lenger kaffekoppen like viktig.
Strikkemamma Skrevet 25. januar 2014 #37 Skrevet 25. januar 2014 Jeg tror ikke det er koffeinet som gjør susen, men varmen, smaken og lukta. Kaffe er helt nydelig!
Fuglen Skrevet 25. januar 2014 #38 Skrevet 25. januar 2014 Haha, for noe tull. Hvis jeg ikke får i meg kaffe før det har gått en time siden jeg sto opp får jeg seriøse abstinenser. Så kommer nok ikke til å droppe morgenkaffen min fordi en forsker sier den ikke hjelper.
daemonia Skrevet 25. januar 2014 Forfatter #39 Skrevet 25. januar 2014 Det er godt mulig at det er varme som gjør at kroppen kvikner til om morgenen. For mange. Men for meg så blir det helt feil. Te ville ikke fungert over hodet på meg. Ikke varm solbærtoddy heller for den saks skyld. Når jeg var gravid prøvde jeg å drikke koffeinfri kaffe, men det var bare til å legge seg igjen. For sovne på sofaen gjorde jeg uansett Jeg har derimot ikke prøvd å drikke koffeinfri kaffe uten å vite at det var det. Med tanke på hva denne forskeren mener så hadde det vært et interessant forsøk, men jeg tviler på resultatet blir at det ikke spiller noen rolle.
Gjest Whitestripes Skrevet 25. januar 2014 #40 Skrevet 25. januar 2014 Jeg drikker aldri kaffe. Lukter godt, men smaker høgg. Jeg våkner da om morgenen likevel, men det er vel fordi jeg aldri har vent meg til å drikke kaffe. Jeg blir uvel av kaffe. Urolig i kroppen, skjelven, hodepine og søvnløshet. Hvordan noen kan drikke bøttevis av det der, forstår jeg ikke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå