Gå til innhold

Dropp morgenkaffen!

Fremhevede innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10120732

Det er i hvert fall hva en forsker mener at vi skal gjøre.
Stå opp litt etter soloppgang og bli mer våken sies det. Men hvem har vel tid til å sove til soloppgang? Her er det ikke lyst før i 9-tida. Da har skoledagen begynt for over en halvtime siden, og barnehagen er i ferd med å sette i gang dagens planlagte aktiviteter. Men hadde jeg hatt mulighet til å sove til den tid, så gjerne for meg :)

Denne artikkelen kunne de spart til 1. april synes jeg. For så seriøst klarer jeg å ta den ;)
Selv sitter jeg her med kopp nummer 2, og har ingen planer om å ta denne forskeren på ordet :kaffe:

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jammen bra jeg ikke drikker kaffe. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Sitter her og nyter kaffekoppen min selv jeg. :kaffekopp: deilig start på dagen spør du meg ;)

• Liker 2
Skrevet

:skratte: Aldri i verden om jeg lytter til "ny forskning viser"-oppslagene. Jeg koser meg med min kaffe hver dag og det har jeg tenkt å fortsette med.

• Liker 6
Skrevet

Sitter her og nyter kaffekoppen min selv jeg. :kaffekopp: deilig start på dagen spør du meg ;)

Ja ikke sant? Etter min mening burde det ikke vær lov å starte dagen før 2-3 kopper er inntatt. For nei, jeg våkner ikke til av meg selv. Jeg mister faktisk flere IQ-poeng av å ikke drikke kaffe før jeg går i gang med dagen :fnise:

:skratte: Aldri i verden om jeg lytter til "ny forskning viser"-oppslagene. Jeg koser meg med min kaffe hver dag og det har jeg tenkt å fortsette med.

Det er to ting ingen får lov å ta fra meg (utenom barna da såklart!), og det er kaffe og bilen min! Stakkars den jækelen som prøver å nekte meg kaffe :angry:

• Liker 2
Gjest Corto Maltese
Skrevet

Jeg har aldri drukket kaffe i mitt liv.

Skrevet

Jeg må bare spør:

Hvordan får du det til? Har du alltid vært A-menneske da eller?

Jeg har vært utpreget B-menneske siden dagen jeg ble født skal jeg tro opphavet, så kanskje det har noe med min totale avhengighet å gjøre ;)

Gjest Corto Maltese
Skrevet

Jeg må bare spør:

Hvordan får du det til? Har du alltid vært A-menneske da eller?

Jeg har vært utpreget B-menneske siden dagen jeg ble født skal jeg tro opphavet, så kanskje det har noe med min totale avhengighet å gjøre ;)

Jeg er et B-Menneske

Jeg vet ikke hvordan jeg får det til, har aldri tenkt over det. Men jeg antar jeg får det til ved og bare ikke drikke kaffe og siden jeg aldri har drukket kaffe og ikke vet hvordan det smaker så er det ikke så vanskelig

• Liker 1
Skrevet

Jeg er et B-Menneske

Jeg vet ikke hvordan jeg får det til, har aldri tenkt over det. Men jeg antar jeg får det til ved og bare ikke drikke kaffe og siden jeg aldri har drukket kaffe og ikke vet hvordan det smaker så er det ikke så vanskelig

Logisk nok. Men å høre noen som faktisk klare å fungere optimalt uten kaffe over hodet er for meg som å møte et romvesen. Jeg ser og forstår at det er der, men like fullt blir det helt uforståelig :P

Skrevet (endret)

For min del er det ikke det å våkne p.g.a. kaffe som er tingen. Jeg trenger ikke sånne "Supermanndråper" for jeg er våken nok helt av meg selv jeg,

men det er godt med noe varmt å drikke om morran...og det både lukter og smaker godt. Kaffe er en god venn som alltid stiller opp og yter. :)

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 8
Gjest revestrekjenta
Skrevet

For min del er det ikke det å våkne p.g.a. kaffe som er tingen. Jeg trenger ikke sånne "Supermanndråper" for jeg er våken nok helt av meg selv jeg,

men det er godt med noe varmt å drikke om morran...og det både lukter og smaker godt. Kaffe er en god venn som alltid stiller opp og yter. :)

Denne skriver jeg under på! Rart det der, de fleste mener at kaffe gjør dem våkne, men det stemmer ikke i mitt tilfelle. Er like våken og opplagt uten kaffe. Det er bare det at jeg koser meg gløgg i hjel med en kaffekopp og kanskje en halv brødskive med brunost eller en liten sjokoladebit til! =)

Skrevet

Kaffe er veldig mye placeboeffekt. Det er mer koffein i en redbull enn i en vanlig kopp kaffe. Og dessuten tar det 2-3 timer før koffein funker ordentlig på kroppen.

Grunnen til at man blir våken av kaffe er som oftest fordi den er varm og det vekker sansene. Spiller ingen rolle om man er B eller A menneske. Er mer en vaneting.

Ikke misforstå meg. Jeg elsker kaffe! men det vekker deg ikke en halvtime etter den er i systemet slik mange tror.

Anonymous poster hash: 2063a...061
Skrevet

Ikke jeg heller.

Skrevet

Jeg har drukket kaffe med melk i siden jeg var barn.

Anonymous poster hash: 22d61...0cf
Skrevet

Kaffe er veldig mye placeboeffekt. Det er mer koffein i en redbull enn i en vanlig kopp kaffe.

Ja ha? Not:

http://energydrink.redbull.com/amount-of-caffeine-in-red-bull

http://coffeetea.about.com/od/caffeinehealth/a/How-Much-Caffeine-Is-In-Coffee-Tea-Cola-And-Other-Drinks.htm

Greia med Red Bull er jo at den, som alle andre energidrikker, inneholder masse rart.

Red Bull contains caffeine, taurine, glucuronolactone, B-group vitamins, sucrose, and glucose. Red Bull Sugar Free is like Red Bull Energy Drink, but without sugar. The sugars sucrose and glucose have been replaced by the sweeteners acesulfame K and aspartame/sucralose.

http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Bull

Dessuten har det vært en del som har dødd etter inntak av for mye Red Bull eller andre energidrikker. Det samme kan ikke sies om kaffe, skulle man har drukket for å dø av det måtte man opp i 80-100 kopper kaffe. Det sier seg selv at det er ganske vanskelig å gjøre.

Anonymous poster hash: 0a1dc...98c

• Liker 1
Skrevet

Kaffe er veldig mye placeboeffekt. Det er mer koffein i en redbull enn i en vanlig kopp kaffe. Og dessuten tar det 2-3 timer før koffein funker ordentlig på kroppen.

Grunnen til at man blir våken av kaffe er som oftest fordi den er varm og det vekker sansene. Spiller ingen rolle om man er B eller A menneske. Er mer en vaneting.

Ikke misforstå meg. Jeg elsker kaffe! men det vekker deg ikke en halvtime etter den er i systemet slik mange tror.

Anonymous poster hash: 2063a...061

Godt mulig, men jeg har merket effekten av å prøve å slutte med kaffe. En ondskapsfull dust sa at det kunne ha dårlig effekt på galleblæra, så da måtte jeg jo prøve å slutte for å forbygge.

Det gikk ganske greit i et par uker. Så begynte jeg å sovne på sofaen sånn i 5-6 tiden på kvelden. Og det å stå opp om morgenen var det ikke snakk om en gang.

Og humøret... Åh fysj. Det begynte jeg faktisk å merke det på bare etter et par dager :sjokkert:

For omgivelsenes skyld kan jeg ikke slutte. Jeg holdt meg i flere måneder uten at det ble noe bedre.

Hva som er grunnen er umulig å vite, men slik var det.

Skrevet

Godt mulig, men jeg har merket effekten av å prøve å slutte med kaffe. En ondskapsfull dust sa at det kunne ha dårlig effekt på galleblæra, så da måtte jeg jo prøve å slutte for å forbygge.

Det har vært veldig mange forskjellige artikler opp gjennom årene om hvor god eller dårlig kaffe er for en. Selv tenker jeg at moderasjon holder lenge. Jeg drikker selv nå ca. 4-5 kopper om dagen. Akkurat nå er det en Nespresso Caramelito med litt melk i. Så god! ^^,

Uten kaffe derimot- så vondt vil jeg ikke omgivelsene mine. >_<

Skrevet

Dette sier vel mer enn nok tenker jeg :)

post-44629-0-99612900-1390397195_thumb.j

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...