AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #1 Skrevet 22. januar 2014 - Prøver å provosere, riste opp sterke følelser. - "Jeg vet hva du føler. Slutt å lur deg selv. Bare kjenn etter inni deg og vær ærlig med deg selv"; "Jeg vet nok hva du prøver på... men det funker ikke! Skal du ha meg må du gjøre bedre enn det der, altså!"; "Du må jobbe for det!"; "Sorry, jeg har ikke tilfeldig sex! Det kan du bare glemme! Jeg vet nok det er det du egentlig vil! Du må nok vise noe mer først!" (Men har maaange ONS) - Silent treatment hvis han blir stilt til veggs angående alle påstander. Svarer aldri på seriøse spørsmål. Skal kun fortsette å provosere, skape forvirring eller opptre som om situasjonen er motsatt av det den er. - Push/pull: Spiller hard to get en dag, løper etter hvis man trekker på skuldrene. Veldig masete til tider. - Omtaler seg selv som snill drømmemann og umulig badboy annenhver dag. Spør fordi det er greit å vite om personen er helt ute av kontakt med virkeligheten, eller om det handler om bevisste PUA-strategier. Vet det er flere her inne som har peiling på denslags. Anonymous poster hash: 5c15c...b69
ekkoet Skrevet 22. januar 2014 #2 Skrevet 22. januar 2014 ingen ekspert. Eneste jeg ville koblet mot PUA var disse utsagnene: "Jeg vet nok hva du prøver på... men det funker ikke! Skal du ha meg må du gjøre bedre enn det der, altså!"; "Du må jobbe for det!"; "Sorry, jeg har ikke tilfeldig sex! Det kan du bare glemme! Jeg vet nok det er det du egentlig vil! Du må nok vise noe mer først! Resten høres ut som situasjoner han ikke helt har kontroll over. Kanskje det er en blanding. Han forsøker å være PUA, men suger på det.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 22. januar 2014 #3 Skrevet 22. januar 2014 (endret) - Omtaler seg selv som snill drømmemann og umulig badboy annenhver dag. Jeg synes det høres ut som PUA. Si til han at det ikke fungerer og at han virker virkelighetsfjern når han gjør det. Endret 22. januar 2014 av Evilposelos 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #4 Skrevet 22. januar 2014 - "Sorry, jeg har ikke tilfeldig sex! Det kan du bare glemme! Jeg vet nok det er det du egentlig vil! Du må nok vise noe mer først!" Anonymous poster hash: 5c15c...b69 Hvis denne er reell lukter det PUA lang vei, resten kan være hva som helst men denne er bare så typisk PUA wannabes Anonymous poster hash: 53499...b10 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #5 Skrevet 22. januar 2014 - Omtaler seg selv som snill drømmemann og umulig badboy annenhver dag. Jeg synes det høres ut som PUA. Si til han at det ikke fungerer og at han virker virkelighetsfjern når han gjør det. Har gjort. Det forsterker bare alt, eller han prøver å overbevise om at han er misforstått. Har heldigvis spart på alle meldinger og det fremgår overtydelig. Anonymous poster hash: 5c15c...b69 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #6 Skrevet 22. januar 2014 Hvis denne er reell lukter det PUA lang vei, resten kan være hva som helst men denne er bare så typisk PUA wannabes Anonymous poster hash: 53499...b10 Den er veldig reell. Dratt den mange ganger. Anonymous poster hash: 5c15c...b69
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #7 Skrevet 22. januar 2014 Kanskje det er en blanding. Han forsøker å være PUA, men suger på det. Jeg vet ikke. Glemte også en ting til. "Gjentar alt motsatt vei". Hvis han blir konfrontert med det og man sier man er lei, sier han han er lei. Sier man han er helt virkelighetsfjern, sier han det motsatte litt senere. Blir man til slutt drittlei og spør om han ikke blir flau over oppførselen, sier han det motsatte litt senere. Osv., osv., osv. Anonymous poster hash: 5c15c...b69
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #9 Skrevet 22. januar 2014 PUA = Patetisk Uorginal Avskum? Anonymous poster hash: cf293...e3e 9
Nettinettet Skrevet 22. januar 2014 #10 Skrevet 22. januar 2014 En som driver med PUA (og virkelig har jobbet med det) oser av selvtillit og har kontroll over situasjoner. Dette virker på meg som en ustabil person med et ekstremt oppmerksomhetsbehov og mange dårlige erfaringer han ikke vet hvordan han skal håndtere. Vil virke på en måte, men er på en annen måte, og legger skylden over på andre. Styr unna! 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #11 Skrevet 22. januar 2014 Hva faen er PUA? Anonymous poster hash: b4df7...02f 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #12 Skrevet 22. januar 2014 Hva faen er PUA? Anonymous poster hash: b4df7...02f https://www.google.no/#q=PUA Anonymous poster hash: 5c15c...b69
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #13 Skrevet 22. januar 2014 En som driver med PUA (og virkelig har jobbet med det) oser av selvtillit og har kontroll over situasjoner. Dette virker på meg som en ustabil person med et ekstremt oppmerksomhetsbehov og mange dårlige erfaringer han ikke vet hvordan han skal håndtere. Vil virke på en måte, men er på en annen måte, og legger skylden over på andre. Styr unna! Han oser for det meste av selvtillit og har stålkontroll i situasjoner. Såpass styrende og sterk at jeg tar meg i å tenke: "Hva skjedde egentlig nå? Er det virkelig som han sier?", og nei. Jeg føler meg forsøkt dratt inn i en virkelighet slik han vil den skal være fra den ene stunden til den neste. Protester, og han blir bare sterkere. Anonymous poster hash: 5c15c...b69
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #14 Skrevet 22. januar 2014 https://www.google.no/#q=PUAAnonymous poster hash: 5c15c...b69 Jeg havner alltid på kg når jeg googler noe, så jeg tenkte at noen kunne svare meg direkte her. Men takk. Anonymous poster hash: b4df7...02f 1
Gjest Lille-pus Skrevet 22. januar 2014 #15 Skrevet 22. januar 2014 Han oser for det meste av selvtillit og har stålkontroll i situasjoner. Såpass styrende og sterk at jeg tar meg i å tenke: "Hva skjedde egentlig nå? Er det virkelig som han sier?", og nei. Jeg føler meg forsøkt dratt inn i en virkelighet slik han vil den skal være fra den ene stunden til den neste. Protester, og han blir bare sterkere. Anonymous poster hash: 5c15c...b69 Høres av dine innlegg ikke ut som noe jeg tro det vil være godt å bruke tid sammen med. Hva han er, eller hva han prøver å gi inntrykk av å være, er vel ikke nødvendigvis så fryktelig interessant, er det vel (?) Med mindre du virkelig liker disse forsøkene på å 'kjøre deg mentalt hit og dit', etter hans eget forgodtbefinnede, så scorer han ikke veldig høyt på listen over 'verd å ta vare på'. Mitt råd er som Nettinettet sitt: Skygg banen, styr unna. . 1
Nettinettet Skrevet 22. januar 2014 #16 Skrevet 22. januar 2014 Jeg havner alltid på kg når jeg googler noe, så jeg tenkte at noen kunne svare meg direkte her. Men takk.Anonymous poster hash: b4df7...02f PUA står for Pick Up Artist En som har lært seg sjekketeknikken og som er "ekspert" innenfor dette. Det handler i hovedsak om å lære seg gode teknikker for å lettere kunne sjekke opp damer, og bli mer attraktiv i kvinners øyne på sjekkearenaen. Det fungerer i den forstand at du faktisk får kvinner med deg hjem og får mer oppmerksomhet enn du gjorde før, men kvaliteten på kvinnene som faller for deg og som ønsker å bli med deg, er desverre så som så. Usikre oppmerksomhetsyke kvinner som sliter med dårlig selvbildet. Noen prøver å finne kjærligheten ved å benytte seg av disse metodene og det skaper bare kaos. 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #17 Skrevet 22. januar 2014 Høres av dine innlegg ikke ut som noe jeg tro det vil være godt å bruke tid sammen med. Hva han er, eller hva han prøver å gi inntrykk av å være, er vel ikke nødvendigvis så fryktelig interessant, er det vel (?) Med mindre du virkelig liker disse forsøkene på å 'kjøre deg mentalt hit og dit', etter hans eget forgodtbefinnede, så scorer han ikke veldig høyt på listen over 'verd å ta vare på'. Mitt råd er som Nettinettet sitt: Skygg banen, styr unna. . Nei, det er ikke interessant annet enn å vite om det er bevisste strategier eller nær-psykotisk oppførsel. Anonymous poster hash: 5c15c...b69
Gjest Summers Skrevet 22. januar 2014 #18 Skrevet 22. januar 2014 Spør fordi det er greit å vite om personen er helt ute av kontakt med virkeligheten, eller om det handler om bevisste PUA-strategier. Anonymous poster hash: 5c15c...b69 Det ene utelukker vel ikke det andre, men uansett, forstår ikke at du spør eller har snakket så lenge med han. Hvordan kan det være godt tegn at han bare kødder med deg og aldri svarer seriøst på spørsmålene dine? 1
Nettinettet Skrevet 22. januar 2014 #19 Skrevet 22. januar 2014 Nei, det er ikke interessant annet enn å vite om det er bevisste strategier eller nær-psykotisk oppførsel. Anonymous poster hash: 5c15c...b69 Det kan være begge deler, men har det noen betydning egentlig?? Fyren sliter, ikke bruk tid på han.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #20 Skrevet 22. januar 2014 Det ene utelukker vel ikke det andre, men uansett, forstår ikke at du spør eller har snakket så lenge med han. Hvordan kan det være godt tegn at han bare kødder med deg og aldri svarer seriøst på spørsmålene dine? Det er ikke et godt tegn, og det er derfor jeg spør. Du hadde forstått hvis du visste mer om situasjonen. Han svarer ikke når jeg konfronterer med oppførselen, nei, men er generelt flink til å skylde på eksene sine. Anonymous poster hash: 5c15c...b69
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå