Gå til innhold

Er det mange som sliter med å få barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det mange som sliter med å få barn ?



Anonymous poster hash: 79c71...4ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lavendelkyss

Har ikke vært prøvere så lenge, men har ikke oppdagel el på el-tester, så er faktisk litt bekymret for at det kan bli et problem for oss. Er veldig redd for det.....

Endret av lavendelkyss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke slitt før, men nå er jeg utålmodig og føler at vi sliter.Har prøvd i 6 mnd nå, så regnes vel ikke som sliter før vi har passert et år.



Anonymous poster hash: 2c3ee...b56
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg har vært gjennom 3 spontanaborter på godt under 1 år, og er nå 12 uker på vei, og har fått en skremmende diagnose.



Anonymous poster hash: 0ea94...ceb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært prøvere så lenge, men har ikke oppdagel el på el-tester, så er faktisk litt bekymret for at det kan bli et problem for oss. Er veldig redd for det.....

Hvilken dager tester du for EL? Jeg har ikke EL før dag 18 i syklusen.

Anonymous poster hash: 0dd96...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Jeg har vært gjennom 3 spontanaborter på godt under 1 år, og er nå 12 uker på vei, og har fått en skremmende diagnose.

Anonymous poster hash: 0ea94...ceb

Kan jeg spørre hva slags diagnose? Vi har nemlig også hatt 3 spontanaborter det siste året, og nå tror jeg at det er i ferd med å skje igjen :(

Anonymous poster hash: 9f3a0...ef1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lavendelkyss

Hvilken dager tester du for EL? Jeg har ikke EL før dag 18 i syklusen.

Anonymous poster hash: 0dd96...6f4

Har uregelmessig mens, så har vært litt sporadisk testing :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke ca. hvert 6. par som har problemer eller må bruke lenger tid enn 1 år?

Vi har brukt over et halvt år, har bestilt utredning privat fordi han har hatt problemer i tidligere forhold og fikk påvist redusert sædkvalitet (mange år siden, kanskje verre nå), og fordi jeg har hatt endringer i mensmønster som kan tyde på at jeg begynner å gå ut på dato og det kanskje haster eller allerede er for sent. Det haster også å få beskjeden dersom vi ikke kan bli foreldre, siden det vil snu opp ned på alt jeg har tenkt om hva som er viktigst i livet mitt.



Anonymous poster hash: ddf2d...011
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noe som heter "annengangs infertilitet", og dette gjelder oss.

Har et barn fra før av på 6 år, og vært prøvere i over 3 år.

Begge har vært og sjekket seg, og alt er som det skal være. Uforklarlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant nylig ut at alle jentene på avdelingen min på jobb har slitt med å få barn. Noen av dem har mistet, mens andre strevde i 2-4 år før de fikk det til. Så det er flere enn jeg hadde inntrykk av i hvertfall. Jeg har tenkt litt sånn at det er "bare" meg, men nå fikk jeg meg en liten vekker!



Anonymous poster hash: ebd1a...024
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noe som heter "annengangs infertilitet", og dette gjelder oss.

Har et barn fra før av på 6 år, og vært prøvere i over 3 år.

Begge har vært og sjekket seg, og alt er som det skal være. Uforklarlig...

Vi sliter også med nr 2. Prøvd i over 2 år nå. Har blitt utredet og her ligger problemet hos oss begge. Vi må gjennom icsi for at det skal bli baby. Det er igrunn bare pengene som stopper oss. Bor i utlandet så alt går privat.

Jeg tror det er endel som sliter, men det er kanskje et litt tabubelagt emne?

Etter at jeg åpnet meg angående de problemene vi hadde så er det utrolig mange som har sagt til meg at de også strever med å bli gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sliter også med nr 2. Prøvd i over 2 år nå. Har blitt utredet og her ligger problemet hos oss begge. Vi må gjennom icsi for at det skal bli baby. Det er igrunn bare pengene som stopper oss. Bor i utlandet så alt går privat.

Jeg tror det er endel som sliter, men det er kanskje et litt tabubelagt emne?

Etter at jeg åpnet meg angående de problemene vi hadde så er det utrolig mange som har sagt til meg at de også strever med å bli gravide.

Ja tabubelagt er det nok. Jeg føler det. Det er kun de aller nærmeste som vet at vi ikke får det til. I begynnelsen fleipet svigerfaren min med det, men etter så lang tid har det jammen blitt stille ifra den kanten også.

Det er en merkelig, skamfull følelse. Man er tilsynelatende velfungerende "der nede", men kroppen får det ikke til likevel.

Så enkelt, og så vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg spørre hvor gamle dere slitere er?

Anonymous poster hash: d24a0...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lavendelkyss

Kan jeg spørre hvor gamle dere slitere er?

Anonymous poster hash: d24a0...84b

Vi er i tidlig 30-årene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi er tidlig i 30-årene, men vi har allerede ett barn, som det også tok lang tid å få laget, så vi begynte å "slite" allerede da jeg var 27.

Anonymous poster hash: 9f3a0...ef1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hva slags diagnose? Vi har nemlig også hatt 3 spontanaborter det siste året, og nå tror jeg at det er i ferd med å skje igjen :(

Anonymous poster hash: 9f3a0...ef1

Hughes syndrom. Be legen ta blodprøve for å sjekke om du kan ha antistoffer. Hvilken uke spontanaborterte du de tre gangene? Hvordan går det nå?

Jeg er forresten 24.

Anonymous poster hash: 0ea94...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvor gamle dere slitere er?

Anonymous poster hash: d24a0...84b

Jeg er 35. Prøvd på andremann siden jeg var 33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hughes syndrom. Be legen ta blodprøve for å sjekke om du kan ha antistoffer. Hvilken uke spontanaborterte du de tre gangene? Hvordan går det nå?

Jeg er forresten 24.

Anonymous poster hash: 0ea94...ceb

Jeg er 31, har spontanabortert i uke 8 alle gangene. Men ved Hughes syndrom er det kanskje vanlig at man aborterer senere enn uke 8?

Anonymous poster hash: 9f3a0...ef1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...