Gå til innhold

Et lite troll...


Rakel

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg kan heller aldri huske å ha sett en afrikaner på Ricky Lake.. Tror de eneste jeg har sett der som ikke var amerikanere var et par briter i publikum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sant nok Aline.. Hvis vi sier afroamerikanere da, som er den korrekte definisjonen, så er vi vel enige :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Jeg synes kanskje hat er et alt for sterkt ord å bruke for mitt vedkommende' date='....[/quote']

Det var det jeg følte også, at ordet hat er for sterkt til å bruke i denne sammenheng. Men det kommer jo an på hva man legger i det kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok Aline.. Hvis vi sier afroamerikanere da' date=' som er den korrekte definisjonen, så er vi vel enige :-)[/quote']

Jupp!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Å kalle dem afrikanere vitner bare om uvitenhet.

Det er som å hevde at alle som har lys hudfarge er nordmenn. At de har ulik kulturell bakgrunn, snakker forskjellige språk etc har jo ikke noe relevans....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en av unga mine svart meg med: "driter jeg i" eller "SO" (what) ,ja da skulle dem i så fall aldri mer svart meg slik.

For det er greit å være tenåring og sur og verdensmester,men svaring av denne karakteren hadde jeg parkert momentant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Danielle 73

Ja de fleste foreldre har vært i dine sko, og du sa det som om jeg skulle sagt det selv. Klart det er tøft i perioder, og opplever at det merkes godt når jeg har en datter med diagnosen adhd og at jeg har den selv.

Det er desto viktig å være svært konsekvent, men man behøver ikke være så streng i den for stand. Når ungene skriker når jeg står i dusjen, ja ...... så får de bare skrike. Og at ungene maser om å få noe med en gang, kan du være sikker på at jeg gjør dem oppmerksom på at blir det masing, så tar det lenger tid får de får det, eller så får de ordne med det selv om det er mulig.

At ungene liker forskjellig pålegg fra dag 1 til dag 2 og at noe av pålegget skal ligge under istenden for oppå og omvendt, er jo et velkjent problem. Men jeg sier da til min datter som er 10 år at om hun ikke er fornøyd med det jeg lager, så får hun ordne det selv. Da lyder pipen en annen låt.

Og får de nugatti på skiven, må de først spise en skive med noe annet først. Da kan jeg være sikker på at de får i seg annet pålegg også.

Surmuling og skriking får de gjøre på rommet. SÅ DA SÅ!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
At ungene liker forskjellig pålegg fra dag 1 til dag 2 og at noe av pålegget skal ligge under istenden for oppå og omvendt' date=' er jo et velkjent problem. Men jeg sier da til min datter som er 10 år at om hun ikke er fornøyd med det jeg lager, så får hun ordne det selv. Da lyder pipen en annen låt. [/quote']

Et barn på 10 som ikke smører på sin egen mat?? Er hun tilbakestående? Eller er det du som prøver å få henne til å forbli baby?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ester

Jeg er ny her inne, og lurer egentlig på hvordan man får frem disse ansiktsikonene. Når jeg trykker på musetasten på selve ikonet, kommer det bare skrift frem og ikke no annet.

som f.eks: :hoho::tunge1: :cry: :( :o :-? :-)

Noen som kan hjelpe?

Vittig er no dette likevel. Men faktisk, det er seriøst ment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ester

Nei huff. dette ble bare komisk. først så glemte jeg å ta det på nytt emne, og så ser jeg at ansikts ikonene kommer frem først etter at jeg har sendt innlegget og det var jeg slettes ikke klar over.

:oops: :oops: :hoho::hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke vet det så spiser ikke babyer brødskiver men de får pupp eller flaske.

Er du tilbakestående eller!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Om du ikke vet det så spiser ikke babyer brødskiver men de får pupp eller flaske.

Er du tilbakestående eller!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Babyer gjør det, ja.. Og barn over skolealder klarer å smøre sin egen mat!!!! :roll:

Ikke bare klarer de det, men det er din plikt som foreldre å si at de skal gjøre det.

De bør bli så selvstendige at de i en alder av 10 klarer å smøre sin egen mat, vurdere hvor mye de vil ha i matpakka og velge pålegg (evt med restriksjoner).

Selv laget jeg i alle fall matpakken min selv fra jeg var 5, så jeg synes 10 år er aaaaaaaaalt for gammelt til å ikke smøre sin egen mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Danielle 73

Matpakken smører hun selv, med det hender at jeg lager mat til henne også. Spesielt vist vi ikke har allverdens av tid. kommer helt anpå.

For ordens skyld vil jeg bare påpeke at hun IKKE er tilbakestående fordi jeg lager mat til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
For ordens skyld vil jeg bare påpeke at hun IKKE  er tilbakestående fordi jeg lager mat til henne.

Selvfølgelig blir ikke et barn tilbakestående av noe foreldrene gjør.. Jeg bare lurte på hva grunnen kunne være til at det tydeligvis var et problem for en jente på 10 å måtte smøre maten selv (siden pipa fikk en annen lyd om du bad henne gjøre det selv). Det hørtes for meg absurd ut.

Jeg tror foreldre legger opp til dette selv. Jeg plaget i alle fall ikke foreldrene mine på det viset.. for jeg viste godt at da ville det bli konsekvenser.. Oppdragelse er det vist kalt.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Jeg plaget i alle fall ikke foreldrene mine på det viset.. for jeg viste godt at da ville det bli konsekvenser.. Oppdragelse er det vist kalt..  :roll:

Siden du var så skrekkelig veloppdratt plaget du vel aldri foreldrene dine du da? Du testet aldri grenser og lærte aldri noe av egne erfaringer men lærte hele din gjøren og væren utfra hva andre fortalte deg var rett? uten å teste?

Mamma smurte matpakke til meg lenge etter hva jeg kan errindre, fordi hun ville at jeg skulle ha med meg mat, jeg syntes ikke det var nødvendig. Så enten smurte hun, eller jeg fikk ikke med meg mat! Og nei, jeg er heller ikke tilbakestående. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror foreldre legger opp til dette selv. Jeg plaget i alle fall ikke foreldrene mine på det viset.. for jeg viste godt at da ville det bli konsekvenser.. Oppdragelse er det vist kalt..  :roll:

Du var nok et engle-barn du ja. :roll:

Har nok ikke så mange barn selv kanskje???? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Så enten smurte hun, eller jeg fikk ikke med meg mat! Og nei, jeg er heller ikke tilbakestående.  :wink:

Du har i alle fall en totalt overbeskyttende mor.. og lite vett selv (siden du ikke ville ha med mat)

Mennesker blir uselvstendig av slik dulling.. Og bortskjemte.

At jeg hadde en orntlig oppdragelse betydde ikke at jeg ikke lærte meg å være kritisk osv. Jeg hadde lange samtaler med mine foreldre f.eks der jeg var svært uenig med dem. Men så lenge jeg ville bo i deres hus og leve på dem aksepterte jeg at jeg måtte leve etter deres regler. Jeg sa klart i fra og diskuterte når jeg var uenig.. men å stå å skrike til dem hadde ikke blitt akseptert! (og det skjønner jeg heller ikke hvorfor de skulle gjort..??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har i alle fall en totalt overbeskyttende mor.. og lite vett selv (siden du ikke ville ha med mat)

Mennesker blir uselvstendig av slik dulling.. Og bortskjemte.

At jeg hadde en orntlig oppdragelse betydde ikke at jeg ikke lærte meg å være kritisk osv. Jeg hadde lange samtaler med mine foreldre f.eks der jeg var svært uenig med dem. Men så lenge jeg ville bo i deres hus og leve på dem aksepterte jeg at jeg måtte leve etter deres regler. Jeg sa klart i fra og diskuterte når jeg var uenig.. men å stå å skrike til dem hadde ikke blitt akseptert! (og det skjønner jeg heller ikke hvorfor de skulle gjort..??)

er ikke det å være uselvisk og bortskjemt ganske motsetninger??? :o :ler:

Nei, jeg har faktisk ikke lite vett, men vi syntes det var mye mer spennende å stikke av på kiosken og kjøpe loff eller youghurt, men det var ikke lov så det sa vi ikke til foreldrene!! Og ja, vi er nok noen stygginger siden vi brøt regler og gjorde ting som ikke var lov!!!

Du mener å si at du synes det er det mest normale at barn fra trassalder og oppover DISKUTERER med sine foreldre? aldri motsetter seg regler, aldri tester om grenser kan overskrides?

Du mener at du aldri har tøyd en grense????

Vel, jeg vet ikke om jeg tror på deg, og du er ihvertfall ganske unik tror jeg, dersom du aldri trasset, aldri skrek og aldri tøyde en grense, av respekt for dine foreldre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
er ikke det å være uselvisk og bortskjemt ganske motsetninger???  :o  :ler:

Det å være USELVSTENDIG og det å være bortskjemt henger ofte tett sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...