Gå til innhold

To kill a mockingbird


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Me hadde ho som pensum i engelsk i 2. eller 3. på vidaregåande. Veldig bra bok - spanande, velskriven og særs tankevekkande! Absolutt å anbefale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frigg

Det eneste jeg fant (uten å måtte lete for mye) var en filmomtale fra imdb.com, det ble laget film av denne i 1962, og da skrev de om filmen :

Basert på Harper Lees pulitzer-pris vinnende bok fra 1960. Handlingen er lagt til en småbyi Alabama i 1930-årene. Advokaten Atticus Finch får i oppdrag å forsvare en ung svart mann som er anklaget for å ha voldtatt en hvit kvinne.

Det finnes ett par til omtaler av filmen som utdyper handlingen. Og her er linken. http://www.imdb.com/title/tt0056592/plotsummary

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg har bare sett den som skuespill i USA en gang, og husker at jeg ble veldig grepet. Den handler, som Frigg sier, om raseproblematikk (hvis det er et ord det går an å bruke i dag?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den handler om raseproblematikk, men sett gjennom øynene til Atticus Finchs barn. Hysterisk morsom til tider, og allikevel alvorlig. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jepp, har lest den et par ganger, veldig bra. men les den på engelsk, viss du kan. Den norske oversettelsen ødelegger som kjent mange bøker. Den er på litt over 300 sider og vi får fortalt historien gjennom datteren og sønnen til advokat Atticus. Vi får et innblikk i fordommene mot svarte mennesker i begynnelsen av 30 tallet i sørstatene. Den er gripende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke innlogget Suzy

Yndlingsboka mi!!!!

Jeg har lest den sikkert femten ganger - på engelsk. Utrolig sjarmerende, gripende, realistisk og flott bok! Les den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...