Gå til innhold

Farge håret når jeg er gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg farger håret mitt fra kommunegrått til ganske mørkebrunt. Nå er jeg gravid (5uker) og lurer på hva jeg skal gjøre med håret nå.

Må jeg unngå å farge etterveksten, eller finnes det produkter som er trygge. Hva med f.eks økologiske frisører?

Og før noen tar det opp:

Barnet blir prioritert før utseende, ja.

Men er nysgjerrig på om det finnes noen trygge løsninger på "problemet" siden kontrasten på min naturlige hårfarge er stor når etterveksten kommer.

Anonymous poster hash: c5f7f...0fd

Anonymous poster hash: c5f7f...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke sol, ikke selvbruning, ikke kremer med hormonforstyrrende stoffer, ikke hårfarge?

Kaller meg ikke selv for veldig forfengelig og hadde såklart prioritert barnet fremfor utseendet selv, men virker som om det jammen ikke er lett å føle seg fresh under et svangerskap om en skal gjøre alt riktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en artikkel om hårfarger i en eller annen nettavis her om dagen, noen har hormonforstyrrende stoffer, mens andre "bare" er allergifremkallende. Det er jo greit å styre unna de som er hormonforstyrrende, men jeg hadde glatt farget håret med litt allergener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bevisst unngått hårfarging i gravditeten. INGEN kan garantere at det ikke vil skade fosteret ditt så da tenker jeg at det er en sjansen jeg ikke er villig til å ta.



Anonymous poster hash: afdc9...659
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefalinger fra Helsenorge her: http://helsenorge.no/Helseogsunnhet/Sider/Er-det-trygt-nar-jeg-er-gravid/Harbehandling.aspx

Selv har jeg farget håret under graviditeten (1 gang så langt, så ikke noe overdrevent), og har ikke dårlig samvittighet for det, så lenge jeg følger de anvisniger som blir gitt fra min lege og det offentlige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg farget en gang som gravid, med en ikke permanent farge, kanskje det er bedre.

Men det er bare 9 mnd av livet og man kan klare å føle seg fin uansett. Er magen som folk vil se på, ikke håret ditt :)

Anonymous poster hash: 3e899...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg farget håret under alle graviditetene, og det finnes "grønne" og ikke skadelige farger som skal være helt ok. Hvis du er veldig skeptisk så tar du hettestriper og ber om å sitter under et avtrekk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stript håret begge gangene i mine svangerskap hos frisør. Tenker at det ikke er like "farlig" siden hårfargen da ikke masseres inn i hodebunnen men legges kun i håret. Frisørsalonger har også god ventilasjon noe som er viktig når man farger håret som gravid.

Du kan jo vurdre å stripe håret ditt istedenfor farging? du kan stripe med mørke farger og så det er ikke bare for de som skal ha blondt hår;)

Merker vertfall at jeg ikke trenger å stripe håret så ofte lenger i forhold til da jeg farget hele håret for etterveksten er ikke like synlig på samme måte som med hel farging. Striper med to farger, en som ligner min naturlige farge og en litt lysere.:)



Anonymous poster hash: afd46...cf5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått til en frisørsalong og ikke gjort det selv hjemme. Frisørsalonger har skikkelig avsug som gjør at man ikke puster inn så mye av de farlige stoffene. Du kan alltids høre med en frisør hva de anbefaler, om det er en hårfarge som er bedre å bruke siden du er gravid. Jeg skjønner at du kanskje ikke vil røpe for alle at du er gravid når du bare er 5 uker på veg. Men du kan alltids fare på en frisørsalong der du ikke kjenner de som jobber der :)



Anonymous poster hash: 2b7d2...386
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...