Gå til innhold

Hvordan gi trøst når noen har gått bort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Idag fikk jeg vite at kjæresten til bestevenninna mi hadde dødd.

Hun er helt ifra seg, noe jeg forstår utrolig godt. Men jeg vet liksom ikke hva jeg ka si eller gjøre. Bor ca 100mil unna henne, så for liksom ikke gjort noe sånn direkte for henne. Jeg vil så veldig gjerne være der for henne og vise at jeg bryr meg, men er så vanskelig. Ord blir rett og slett fattige...



Anonymous poster hash: 5dbd8...26d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ord blir fattige. Men du må bare fortsette å være den gode vennen du alltid har vært :) Send henne en blomst? En fin telefonsamtale, sms, fb-mld? Men ikke "mas" på henne. Vanskelig å vite hvordan man skal opptre når noen sørger. Men det beste er å bare være den gode vennen du pleier å være. Slik du er der for henne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting skal en i hvert fall ALDRI gjøre, og det er å si at du vet hvordan det føles. Eller at du kan tenke deg hvordan det føles.
Jeg mistet min mor når jeg var 17. Alle rundt meg sa at de hadde også mistet noen tidligere så de visste hvordan jeg hadde det. Nei, de visste faktisk ikke det. De kan ikke sammenligne å miste en tante de knapt snakket med i en alder av noen å tredve år med å miste sin egen mor i en alder av 17!

Det beste du kan gjøre er å bare være der. La henne vite at du er der for henne om hun trenger å snakke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis henne at du er der. Send henne sms med oppmuntrende ord, send en blomst, når ting roer seg litt kan du invitere henne på besøk så hun får kommet seg litt bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wilhelmine

Fortell henne at du er der for henne og at du tenker på henne. La henne vite at du stiller opp om det er noe du kan gjøre, og at hun kan ringe deg midt på natta om så er, hvis hun trenger å snakke med noen. Du kan også si som sant er, at du ikke vet hva du skal si, fordi det ikke finnes ord - det viktigste er at du er den samme gode, støttende venninna som hun kjenner deg som fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...