Gå til innhold

Et hjertesukk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nok en måned, nok et håp i tusen biter. Som vanlig en hel masse symptomer, og som alltid negativ test. Jeg er så lei av å alltid sitte der med den stygge ensomme streken. Det er akkurat som den ler av meg.

Jeg har ønsket meg barn så lenge jeg kan huske, kjenner det varmer om hjertet når jeg ser barn. Jeg ville blitt en så utrolig snill og god mor, men jeg tror aldri jeg kommer til å få oppleve den gleden.

Nå er jeg riktignok bare i pp1 med nåværende partner men med over et års prøving med eks, er det klart man blir litt motløs. Jeg er også klar over at det er andre som har prøvd like lenge og lenger uten hell, og at jeg ikke er den eneste i denne båten.. det er bare en så fryktelig vond båt å være i.

På facebook flyter det over av bilder og statuser med ultralyd bilder og nyfødte, familielykken er komplett.

Vel.. den er ikke komplett her. Det er så sårt og vondt når folk spør om ikke jeg kunne tenke meg barn, men forstår at jeg prioriterer karriere. At jeg er heldig som har så god jobb, flott bil og fin leilighet.. Det er mulig jeg har alt der der, men jeg ville erstattet alle pengene i verden for en positiv graviditetstest! :(

Hvorfor fortsette å håpe? Hvorfor fortsette å prøve? Jeg vil helst bare legge meg ned og bli liggende.



Anonymous poster hash: 378f2...153
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår frustrasjonen din! Jeg var like frustrert som deg, fordi jeg hadde så masse symptomer som stemte overens med graviditet og fikk negativ test hele tiden. Etter p-pille slutt fikk jeg så uregelmessig mens i 1,5 år. Jeg hadde tenkt til å gi opp! Fordi jeg orker ikke mer skuffelser, plutselig så kom det en positiv test. Et 1,5 år med slit for å få det til å funke. Endelig skjedde det oss! Man må bare ikke gi opp håpet.

Hvor lenge siden er det du sluttet på p-piller, eller hva du gikk på før? Uregelmessig menstruasjon?



Anonymous poster hash: 27228...824
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å se at det kan gå an etter så lang tid, og glad på dine vegne! :) Jeg skjønner bare ikke hvorfor det skal være så vanskelig, og hvorfor det skal være mer slit enn glede å få til dette her. Synes det er så vondt og urettferdig at andre blir gravide på piller og det som er, mens i min verden gjøres alt som gjøres kan, og likevel blendahvite tester gang på gang. :(

Jeg sluttet på pillene til jul slik at vi kunne begynne 2014 som prøvere. Gikk på loette, og har vel egentlig hørt en del om at folk ofte sliter etter akkurat det merket, men har alltid hatt regelmessig syklus på 28 dager tidligere (var loette jeg sluttet på den gang jeg og eksen begynte å prøve også). Syntes jeg hadde fine sykluser, og gynekolog sier at alt ser fint og fungerende ut hver gang jeg er der. Hadde en SA med eksen ganske rett etter pilleslutt, så trøster meg med at det hvertfall har vært en form for aktivitet en gang i tiden men.. Blir bare så trist og lei dette her. Hvorfor skal noen av oss ha så vanskelig for å få til noe som er så naturlig?



Anonymous poster hash: 378f2...153
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å se at det kan gå an etter så lang tid, og glad på dine vegne! :) Jeg skjønner bare ikke hvorfor det skal være så vanskelig, og hvorfor det skal være mer slit enn glede å få til dette her. Synes det er så vondt og urettferdig at andre blir gravide på piller og det som er, mens i min verden gjøres alt som gjøres kan, og likevel blendahvite tester gang på gang. :(

Jeg sluttet på pillene til jul slik at vi kunne begynne 2014 som prøvere. Gikk på loette, og har vel egentlig hørt en del om at folk ofte sliter etter akkurat det merket, men har alltid hatt regelmessig syklus på 28 dager tidligere (var loette jeg sluttet på den gang jeg og eksen begynte å prøve også). Syntes jeg hadde fine sykluser, og gynekolog sier at alt ser fint og fungerende ut hver gang jeg er der. Hadde en SA med eksen ganske rett etter pilleslutt, så trøster meg med at det hvertfall har vært en form for aktivitet en gang i tiden men.. Blir bare så trist og lei dette her. Hvorfor skal noen av oss ha så vanskelig for å få til noe som er så naturlig?

Anonymous poster hash: 378f2...153

Jeg kan også si det at jeg også gikk på loette 28. Og når det tok meg 1,5 så må du nok ha litt mer tålmodighet. Jeg fikk også beskjed om at alt var fint her hos gynekolog. Din dag kommer. :-)

Anonymous poster hash: 27228...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å gi deg litt positive tanker : Jeg og eksen prøvde i nester ett år uten resultat, mens jeg har blitt gravid på første forsøk 3 ganger med mannen min :) Så at det gikk dårlig med prøvinga for deg og eksen trenger ikke å betyr noe denne gangen :)

Lykke til! Håper spira sitter snart :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...